Gå til innhold

vanskelig å være intim

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei! Jeg vil gjerne dele noen tanker her om mitt forhold til sex og intimitet, og kanskje noen her har noen gode råd..

jeg er en 24 år gammel jente som har en medfødt hudforandring på kroppen, dvs at pigmentene er mørkere noen steder og at huden er litt annerledes her og der.. Det er en ganske uvanlig hud"sykdom" (sier sykdom i hermetegn fordi det ikke er noe farlig), som jeg har opplevd å bli mobbet kraftig for gjennom barneskolen og noe ungdomsskolen. Jeg har derfor selv aldri greid å ha et normalt forhold til min egen kropp og har ofte dekket meg til med veldig mye klær og fått helt skrekken bare en gutt skal ta på meg.. jeg er veldig trist og lei over at jeg ikke bare greier å akseptere helt den jeg er, med huden jeg har..

Dette har vokst seg veldig opp i hodet mitt, og jeg tenker at dette er det eneste folk ser når de ser meg (ikke noe i ansiktet men har på arm osv), selvom jeg vet at dette ikke er sant. Jeg har ikke engang greid å snakke om å være åpen om dette med gode venner men i den siste tiden har jeg greid å snakke om det, og ingen kan forstå at dette er en så stor greie for meg da dette er noe de knapt legger merke til.. Og jeg får jo høre av de fleste at jeg er en pen jente også, men jeg greier ikke forstå dette selv. Det skal dog nevnes at jeg greier å bry meg mindrre nå og dekker meg mindre og mindre til sammen med folk samtidig som at det går LITT bedre med gutter osv enn før.. men fortsatt føler jeg sex og intimitet er vanskelig.. jeg har aldri hatt et seriøst forhold med noen. Dette handler nok mye om at jeg ikke har vært forelsket men også at jeg har vært livredd for å la gutter komme innpå meg. jeg merker at jeg blir lei og trist til sinns når andre jenter forteller om at de gleder seg til sex med kjæresten om han har vært lenge borte eller forteller om hvor gode gutter er i senga osv fordi jeg ikke greier å være like fri og avslappet når jeg skal være intim med en gutt.. jeg har hatt sex osv men dette har foregått mest under påvirkning av alkohol og med gutter jeg vet jeg ikke forholder meg til for lenge om gangen (ikke one night stand men ja..). Og når jeg først har møtt gutter jeg liker så tror jeg de lett blir lei og frustrerte fordi jeg bruker lang tid på å føle meg avslappet og være totalt åpen om sykdommen og sånt.. så noen har gått, noe som selvfølgelig gjør meg lei meg.. For saken er at jeg faktisk ser på meg selv som en seksuell person, og jeg vet at jeg kunne hatt et godt sexliv og kunnet slappe av med en gutt ellers og om jeg bare hadde greid å akseptere meg selv.. jeg tror det bunner mye i at jeg er redd for at en potensiell kjæreste vil synes kroppen min eller hele meg er ekkel, eller at han vil dumpe meg så snart jeg forteller om huden..

Jeg vet jo innerst inne at de fleste ikke ville brydd seg men det har bare blitt en forferdelig stor greie for meg.. selvom det gradvis har bedret seg litt for meg.. men jeg misunner altså at det virker som jenter og folk generelt greier å slappe av helt under sex og bare vil ha masse av det mens jeg bare unngår det så mye jeg kan så jeg slipper alt stresset og anspentheten det medfører.. men kunne altså ønske det ikke var slik, da jeg ikke er aseksuell heller.. jeg får jo lyst som alle andre jeg og.. så det er et vanskelig dilemma for meg.. og jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal fortelle dette til nye gutter jeg møter uten å gjøre det til en sånn dramatisk greie men at de samtidig forstår at jeg trenger litt tid til å føle meg komfortabel.. vet ikke akkurat hva jeg spør om men hadde bare behov for å lufte tankene mine litt rundt dette da dette er noe jeg henger meg mye opp i ang gutter og som faktisk har ødelagt for meg innimellom.. jeg tror mobbingen har vært en viktig faktor til at jeg har blitt så usikker på meg selv og fått et så forvrengt kroppsbilde som jeg har.. samtidig som jeg ellers har opplevd tøffe ting i barndommen..

ellers kan det nevne at jeg ellers er glad i å ta vare på meg selv, beveger på meg, sminker meg, opptatt av mote osv.. så prøver liksom ikke å gjemme meg helt bort på alle mulige måter..

Hilsen jente på 24 år.

Anonymous poster hash: 2bdbb...c54
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd samtaleterapi med psykolog om hvordan du føler og tenker om deg selv og andre?

Anonymous poster hash: 6f07f...fd1
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...