Gå til innhold

Blodpropp i benet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt ubehag i spesielt høyre ben.

Det var en liten periode ømt i begge bena, men nå er det høyre benet som er numment.

Det er i hovedsak nederst i leggen, ved ankelen, og ved/under kneet.

Det er ikke vondt, og huden er ikke rød/irritert, men rett og slett nummen/ubehagelig.

Det hjelper en del å holde foten høyt.

Kan dette dreie seg om blodpropp, eller ville jeg da hatt vondt ett sted hele tiden el.l?

Anonymous poster hash: a69be...7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer ikke forklare følelsen i benet på en annen måte enn at det føles hovent/numment..

Skrevet

Hvis det har vært i begge benene først for så å "flytte" på seg og varierer litt i hvor det gjør vondt, tviler jeg egentlig på at det er blodpropp. Du får følge med og kontakte lege om smertene øker og/eller foten blir hoven og misfarget (rød/lilla).

Anonymous poster hash: a1a9a...958
Skrevet

Det kan være mange forskjellige ting, men høres ikke ut som typisk blodpropp. Synes likevel du bør oppsøke lege for å utelukke det.

Anonymous poster hash: ffd8f...ff3

Skrevet

Ved blodpropp vil ofte beinet bli hovent og veldig ømt/rødt.

Anonymous poster hash: 27859...4f0

Skrevet

Jeg har det kind off sånn som deg. Har lett for å få krampe i det ene eller begge beina når jeg f.eks rir (på hest). For meg har det noe med at musklene er stive, og trykker på nerver, blodårer osv.

Anonymous poster hash: 48962...b8c

Skrevet

Vanskelig å si, men oppsøk lege og bli undersøkt, blodpropp er alvorlig. Og viktig å ordne det tidlig, ellers kan benet ditt bli ødelagt for godt.

Du vil ikke nødvendigvis ha smerter hele tiden dersom det er blodpropp, du kan f.eks kjenne det ekstra godt om du sitter med beina dinglende ned.

Anonymous poster hash: 732c5...d34

Skrevet

Få det sjekket og krev helst ultralyd av beinet. Leger/sykepleiere kan ikke se dette kun ved ytre sjekk. Snakker av erfaring. De mente det ikke var noe og ba meg ta en paracet og gå hjem og legge meg. Dette skjedde 2 ganger (propp i begge beina med et par års mellomrom). Redningen første gang ble en ekstra sjekk hos lege på en privat klinikk som tok meg mer seriøst og ga meg time umiddelbart. Andre gangen på offentlig sykehus maste/krevde jeg meg til ultralydsjekk etter først å ha blitt avfeid av sykepleier og lege på legevakten. Jaggu tok de feil denne gangen også. Du må fortelle dem hva de skal gjøre - ikke omvendt.

Anonymous poster hash: e5719...216
Skrevet

Høres mer ut som Isjas, at en nerve i ryggen er i klem. Med blodpropp i leggen følger hevelse og rødhet.

Anonymous poster hash: 9b65b...4e4

• Liker 1
Skrevet

Ubehaget/nummenheten kommer og går.

På dagtid er det stort sett ikke noe problem, men på kvelden kjenner jeg det godt.

Setter meg da med benet høyt.

I og med at det er så av og på, og ikke på ett sted, så føler jeg at det ikke er blodpropp. Men man ve jo aldri..

Er også litt rar i håndleddet, men mulig det er tilfeldig.

Skrevet

En legetime skader jo ikke, selv om det høres mer ut som ryggnerver i klem, stramme ryggmuskler m.m. Å strekke litt ut kan hjelpe.

Anonymous poster hash: 9b65b...4e4

Skrevet

Hvis det ikke blir bedre ikveld, så tar jeg en telefon til legen imorgen :)

Skrevet

En ting til:

For ca 4 uker siden, måtte jeg sitte veldig kjært en lang stund (tok tatovering) og hadde da vondt i rumpa og benet pga det.

Det har forsvunnet, men kanskje det kan ha noe med det å gjøre?

At jeg fortsatt er rar i musklene?

Vet ikke om det er relevant, når det er såpass lenge siden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...