AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Jeg sliter veldig med morgenkvalme for tiden. Kaster ikke opp, men er kvalm og uvel når jeg står opp. Hva kan dette komme av? Jeg er ikke gravid. Anonymous poster hash: 06dfd...acc
Gjest åffårno Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Jeg har hatt mange perioder med det samme helt siden tenårene, enkelte perioder var det også på spesielle klokkeslett. Jeg var bare vant til å være morgenkvalm hele tiden, egentlig. Det var rett og slett ingen forklaring, og det går og kommer for min del. Blir verre om jeg ikke spiser kveldsmat og må opp veldig tidlig. Jeg kan varmt anbefale ingefærkapsler, life saver Litt banan hjelper og. Mulig det har en logisk forklaring, men jeg har iallefall ingen selv.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Samme har jeg og! I mitt tilfelle har jeg kastet opp når jeg har spist ost eller yoghurt til frokost. Har du prøvd å legge om kostholdet? Jeg skal ta gastroskopi for å sjekke eksakt hva jeg ikke tåler. I tillegg til å være kvalm har jeg kastet opp mye i flere mnd. Ikke gravid jeg heller. Anonymous poster hash: eecb4...305
Pseudonym Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Det samme sliter jeg også med, spesielt hvis jeg må stå opp tidlig og blir vekket fra dyp søvn. Vet ikke hva det kan være for noe, men har en teori om at det kan være lavt blodsukker. Jeg er ikke diabetiker, men merker det fort om jeg er sulten og blir da bl.a. kvalm. Hvis jeg blir vekket fra veldig dyp søvn, tror jeg ikke kroppen rekker å øke forbrenningen for å få blodsukkeret opp på et nivå som ikke gjør meg kvalm. Hvis jeg våkner av meg selv, sover jeg såpass lett den siste tiden at kroppen klarer å regulere det selv. Det er nå hvertfall min teori, men har ikke testet den ut pga ferie og late morgninger. Noen som kjenner seg igjen? Kan også nevne at hvis jeg er skikkelig trøtt, er jeg helt i ørska, snakker usammenhengende, mister balansen og kræsjer i møbler og har en generell mangel på koordinasjon og muskelstyrke. En gang mistet jeg feks en melkekartong i gulvet fordi armene gikk i kryss da jeg skulle skru av korken og dessuten var melkekartongen for tung.. Så det er tydelig at hjernen fremdeles befinner seg i en halv-komatøs tilstand. Da er det kanskje en del andre mekanismer som heller ikke fungerer optimalt.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Hos meg er det også ofte verre dersom jeg står opp tidlig/har sovet lite. Det hjelper å spise noe salt, for tiden går det i ritz-kjeks til frokost hver dag. Det er bare så travelt, for det ødelegger morgenene mine.. Anonymous poster hash: 06dfd...acc
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Jeg sliter med det samme, kan våkne sånn i 5-6 hver morgen og være veldig kvalm, jeg har funnet ut at det er P-pillene jeg tar som gjør det. Jeg tar dem alltid om kvelden før jeg legger meg, rundt 23-24 tiden... Hvis jeg tar dem tidligere på kvelden er jeg ikke kvalm om morningen. Anonymous poster hash: 4647e...ac9
Surriball Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Jeg sliter med det samme, kan våkne sånn i 5-6 hver morgen og være veldig kvalm, jeg har funnet ut at det er P-pillene jeg tar som gjør det. Jeg tar dem alltid om kvelden før jeg legger meg, rundt 23-24 tiden... Hvis jeg tar dem tidligere på kvelden er jeg ikke kvalm om morningen. Anonymous poster hash: 4647e...ac9 Dette er et godt forslag. Jeg ble mye kvalm på den første typen p-piller jeg gikk på.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Jeg har gått på samme p-pillemerke i syv år, så det er nok ikke det som gjør det hos meg. TS Anonymous poster hash: 06dfd...acc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå