Gå til innhold

Vanskelig valg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan visste dere at dere var klare for å få barn nummer 2?

Jeg synes det er utrolig deilig å bare ha et barn, så jeg vurderer å ikke få flere, men samtidig så føler jeg meg liksom ikke helt ferdig.. Det at jeg aldri skal få oppleve en graviditet til, eller en fødsel, og følelsen når et nyfødt barn legges på brystet mitt..

Barnet vårt er snart 2 år, og jo da, jeg vet at jeg godt kan vente en stund og se det an, men skal vi ha flere så vil jeg ikke ha for mange år i mellom heller. Dette pga egen erfaring med mange år imellom mine egne søsken. Akkurat nå passer det litt dårlig, men det passer jo på en måte aldri. Skal jeg vente til det kan passe optimalt, blir det fort 6 år mellom barna.

Hvor mye mer "jobb" var det å ha 2 ift 1, var det verst/mest slitsomt å gå fra 0 til 1 eller fra 1 til 2? Og var det mye dyrere å få to barn, sånn i starten? (Ja, jeg skjønner at det er dyrere når begge går i bhg eller aktivitetsskole, men jeg tenkte mest det første året til nr2)

Måtte vel bare få lufte tankene litt :ironi: Og håper at noen vil dele sine erfaringer :helen:

Anonymous poster hash: aeb87...25e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenke at det er bedre å vokse opp med søsken enn som enebarn, og enda bedre om søskenen er i omtrent lik alder. Men dette er fra mine egen erfaringer fra barndommen da. Alt det praktiske kan jeg ikke svare på.

Anonymous poster hash: a2153...ce1
Skrevet

Takk for innspill!

Vi eier leilighet, har ikke bil, men bor sentralt. Mannen er ferdig utdannet og jeg skal begynne på utdanning nå, derfor passer det liksom best å vente.

Noen som har erfaring med å få barn nummer 2 som student?

Anonymous poster hash: aeb87...25e
Skrevet

Student her, fått både barn nummer 1 og 2 som student. Passer helt ypperlig for min del :) det er et år og 9 mndr mellom de, og jeg syns at det var mest slitsomt fra 0-1. Med andremann vet man bedre hva man gjør, og hva man går til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...