AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #1 Skrevet 14. august 2013 Jeg tror jeg holder på å bli gal... Jeg var syk en god stund, faren til barnet følte han ikke klarte ansvaret og jobben alene og hentet inn svigermor for hjelp. Hun bodde her i noen uker. Jeg føler jeg mistet kontakten med babyen min. Vonde følelser. Var på sykehus. Begynte etterhvert å føle kontakt og mammafølelse da vi kom hjem, men nå etter en liten stund er svigermor på besøk. Jeg føler allerede at hun stjeler babyen min. Jeg ser hun gjør ting feil, og jeg vil nesten ikke at hun skal holde babyen engang.. Det sliter jeg med. Sliter veldig. Er så sur og sliten at jeg ikke orker å være med dem. Jeg er irrasjonell. Redd...Anonymous poster hash: 9d318...92c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #2 Skrevet 14. august 2013 Feil hvordan da? Gjør hun noe som kan skade barnet, eller er det bare det at hun gjør ting på en annen måte enn deg? Svigerforeldre har en tendens til å prøve å ta seg til rette hvor som helst. Du må fortelle dem hvor skapet står, men jeg forstår selvsagt at det ikke alltid er like lett. Hvor nærme bor dere dem? Har du muligheten til å takke nei til besøkene hennes? Anonymous poster hash: 4ea86...ad4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #3 Skrevet 14. august 2013 Feil hvordan da? Gjør hun noe som kan skade barnet, eller er det bare det at hun gjør ting på en annen måte enn deg? Svigerforeldre har en tendens til å prøve å ta seg til rette hvor som helst. Du må fortelle dem hvor skapet står, men jeg forstår selvsagt at det ikke alltid er like lett. Hvor nærme bor dere dem? Har du muligheten til å takke nei til besøkene hennes? Anonymous poster hash: 4ea86...ad4 Nei, aøvorlig talt. Nå får du gi deg. Selv om du har dårlig erfaring med svigerforeldrene dine så må du ikke sette ALLE i samme bås. Jeg føler mer for å ikke gjøre noe annet enn å holde barnebarnet når vi er på besøk hos stesønn og hans kone. Jeg føler at svigerdatter vet hvordan hun vil ha ting, å da blander jeg meg ikke opp i det. Da er det enklere med stedatter. Hun er rundere i kantene å jeg føler at hun setter mer pris på hjelp. Dere unge skal alltid skylde på svigerforeldrene, eller aller helst svigermor, men det kan hende at dere ikke er så enkle selv. Anonymous poster hash: f25e0...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #4 Skrevet 14. august 2013 Det er vel sjalusi du føler på, fordi selv om ingen liker å innrømme det, vil en mamma være den beste i verden for babyen sin, og det er sårt hvis en annen må vikariere som hovedomsorgsgiver en stund. Prøv å heller tenke på at moren til mannendin faktisk er bestemor, ikke en konkurrent til deg, men en som elsker barnet og som heldigvis kunne hjelpe til når du var syk og din mann var usikker på å fungere godt nok alene. Bestemor er sikkert glad for å kunne hjelpe, og føler sikkert litt spesielt for dette barnebarnet fordi hun var så tett på i noen uker, i stedet for vanlig besøkstid.Anonymous poster hash: 5062a...539
Ciara Skrevet 14. august 2013 #5 Skrevet 14. august 2013 Jeg er enig med siste anonyme bruker. Nå finnes det selvfølgelig sprø svigermødre der ute, men sjansen er stor for at hun bare gjør sitt aller beste. Dere er en fersk familie ennå, og det tar tid å finne ut av det i blant. På sikt er et godt forhold mellom barnebarn og besteforeldre gull verdt.
Ciara Skrevet 14. august 2013 #6 Skrevet 14. august 2013 Og en annen ting: Det høres ut som en vanlig reaksjon du har etter hva du har gått gjennom. Og det høres ut som om du ikke har det godt. Vil anbefale at du tar det opp på helsestasjonen, det kan være fint å ha noen å snakke med. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Merkelige at svigemor faktisk har hatt en baby engang.Anonymous poster hash: ef5f9...f2d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå