Gå til innhold

han stjeler..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har et problem..

Har en god og snill kjæreste,men i den siste tiden har han begynt med noe som jeg aldri hadde trodd, han stjeler som en ravn. (fra jobben)

Han jobber i en ganske stor butikk(spiller vel ingen rolle hva slags), så det er vanskelig å ha kontroll på hva alle ansatte gjør til enhver tid.

Tilsammen har han nok tatt ting for noen tusen..alt dette skjedde etter at han ble kamerat med en ny fyr som begynte der. (han er enda værre)

Dette er en moral ihvertfall ikke jeg er vokst opp med, og kunne aldri tenke meg å ta noe som ikke er mitt.

Men...

Skal jeg vurdere å gjøre det slutt pga dette?

DET vil jeg jo ikke..vil han skal slutte med sånt bare.

Blir han tatt vet jeg ikke hva jeg gjør..så flaut!

Bør jeg gi han et ultimatum?

Blir nesten dumt det og..han gjør jo ikke MEG noe med det han gjør..

Men jeg liker det ikke..

(ps, vi bor ikke sammen eller noe. Er kjærester og har vært det en stund. Tyvegods skal ALDRI inn i mitt hus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at dette er en kinkig situasjon og at det er vanskelig å vite hva man egentlig bør gjøre. Desverre har jeg vært i noenlunde samme situasjon selv.

Selv om dette i øyeblikket ikke direkte berører deg, så sier dette en del om mannen/guttens moral. Selvfølgelig kan det være en engangsforeteelse, men det kan også være et uttrykk for en "Er'e så nøye 'a"-holding som kan skape problemer for ham (og deg) på andre områder i livet. Hvis han blir oppdaget og straffet vil dette også få konsekvenser for deg hvis dere velger å fortsette forholdet og f.eks. inngår samboerskap. Med en dom for økonomisk kriminalitet på rullebladet (Det han holder på med betraktes som underslag) vil det kunne være vanskelig både å få jobb og evt. lån. Husk at Norge er et svært lite land og slik informasjon sprer seg utrolig fort. Selv om han ikke skulle bli oppdaget vil dette kunne gi seg utslag i rastløshet og nervøsitet hos ham fordi han hele tiden går rundt og er redd for å bli oppdaget. Dette vil jo i neste omgang gå ut over deg som skal tilbringe tid sammen med ham.

Egentlig gir du svaret selv; Du liker og er glad i ham, men du aksepterer ikke at han stjeler. Dersom han ikke allrede vet det selv (Her ser det uansett ikke ut til at det skader med en repetisjon...), må du også forklare ham hvilke konsekvenser dette kan få både for ham og deg. Dette synes jeg du bør fortelle ham på en ordentlig måte. Du må også gi klar beskjed om at du ikke ønsker å ha et forhold til en gutt/mann som er i ferd med å rote til livet sitt på denne måten.

Det som også er viktig er at du selv følger opp det du sier; Ikke la "humla suse" og gå når du har sagt du skal gå. Dersom han ikke hører på deg, vitner dette om manglende/liten respekt for dine synspunkter og er i seg selv en grunn til å gå fra ham.

Vanskelig? Ja, men tro meg når jeg sier at dersom han ikke slutter kommer dette uansett ikke til å bli noe godt samliv.

Lykke til!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Folk som lyver, de stjeler. Folk som stjeler kommer i fengsel. Usjameg.

Moralen er overhodet ikke bra. Som lilleJesus sier her, man stjeler til man blir tatt.

Still et ultimatum. Kutt ut, eller så gidder du ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...