Gå til innhold

Pleie av tattovering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann! Har tatt en tattovering i utlandet og fikk beskjed om at pleien av tattoveringen var å å ha på plasten i 4-5 t for å så vaske med såpe og vann. Skulle så ta på ny plast. De to første døgnene skulle det vaskes 1-2 ganger per dag. Etter 3 døgn skulle det smøres med en krem jeg fikk med i 10 dager.

Men mener å husle at i Norge får vi beskjed om å vadke med klorhexidin eller lignende. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vaske med dr.greve intimsåpe hvertfall. Kanskje forskjellig fra studio til studio.

Skrevet (endret)

Jeg fikk beskjed om å vaske med dr.greve intimsåpe hvertfall. Kanskje forskjellig fra studio til studio.

Det fikk jeg også beskjed om hvis jeg husker rett :) ikke så spesifikt, men med intimsåpe (asan, dr.greve eller lignende)

Endret av Missy1
Skrevet

Plasten på til dagen etter, vaske med mild såpe og smøre.

Har brukt forskjellige studioer og alle har vært enige.

Skrevet

Jeg tok tatoveringen i spania. Kan det med at de vil at en skal ha plasten på i 2 døgn ha noe med at det er mer støv i luften der? For å Unngå støv i det helt i begynnelsen?

Skrevet

Underlivssåper eller medisinsk såpe.Vaske 3-4 ganger om dagen,luft tørke godt .Så påføre krem (helosan eller bepanthen)

Skrevet

Vaske 3-4 ganger om dagen?? Det var veldig mye. Fikk beskjed om å vaske den annen hver dag. Smør krem når tatoveringa er tørr! Dette kan gjøres etter den tredje dagen. Du kan smøre 3 ganger om dagen :) Sjappa sa at man kunne vaske med grønnsåpe og vann. Kjøpte et tattoo-kit der jeg tok den. Var med en mild såpe som jeg bruker. Produkter uten parfyme er iallefall viktig.

Skrevet

Fikk beskjed om å vaske med grønnsåpe morgen og kveld den første uken, samt smøre 3-4 ganger per dag til tatoveringen har sluttet å flasse.

Skrevet

Er veldig mye forskjelluge rådte. Går. Virke som de fleste studioer har forskjellige retningslinjer,

Jeg har et spm. Til. Tatoveringen ertatt på ankelen 1-2 cm fra "knokkelen". Jeg har jo forstått at det er normalt at det er hovent og rød rundt, men hele denne knokkelen er øm og hoven. Er det også normalt? Synes nesten huden rundt denne knokkelen er like øm som tatoveringen i seg selv,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...