Gå til innhold

Problemer! Nyutdannet sykepleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet sykepleier og sliter litt med å finne ut hvor jeg kan jobbe. Det er jo selvsagt utallige jobber tilgjengelig, men problemet er at jeg er enslig forsørger (60%), og barnefaren begynner snart på treårig skole der han må reise vekk i 1 uke til en annen by opp til flere ganger. Jeg har ingen annen barnepass på kveld og netter. Barnet er i barnehage på dagen.

Jeg har selvsagt lyst på en dagjobb, men dette er heller ikke så lett da de fleste sykepleiere starter 06:45 eller 07:15 dersom det er sykehus, sykehjem eller hjemmesykepleie. Jeg kan ikke levere barnet mitt i barnehage før 07:15, og dette vil jo si at jeg aldri kan ta de tidlige vaktene og at jeg dessuten vil komme for sent på jobb hver dag.

Jeg synes dette er veldig vanskelig å lurer på om det er andre sykepleiere som er eller som har vært i samme situasjon? Hvor jobber dere og hvilke turnus har dere?

Jeg kan jo tenke meg at de fleste arbeidsgivere vil se på mine "laster" som et gigantisk minus, og jeg vet ennå ikke konkret når barnefar sine studietreff er, og disse er obligatoriske. Irriterer meg en del at han skal gå denne type skole, men det er liksom ikke så mye jeg får gjort noe med.



Anonymous poster hash: 00390...515
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! For det første, gratule som nyutdannet sykepleier! Bra gjort når du er enslig forsørger:)

Jeg har egentlig ikke så mange gdoe svar, men hos oss erd et noen som har ordning at dekommer 07.30 når vi begynner kl 07.00. Jeg jobber i en sykehusavdeling.

De som jobber på poliklinikkene begynner 07.30-08.00 hos oss. Kanskje det hadde vert noe?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...