Gå til innhold

Noen helsesekretærer her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som er helsesekretærer som kan fortelle meg enten hvorfor jeg burde bli det eller ikke bli det?

Hva liker du med jobben din? Hva liker du ikke?

Hvor mye er årslønnen din?

Hvor jobber du på et legesenter eller sykehus?



Anonymous poster hash: 55401...ff3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig lønn og vanskelig å få jobb.



Anonymous poster hash: 4a6e0...035
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig utdannet i fjor. Fikk jobb med engang på et legekontor. :)

Trives veldig godt med jobben min. Liker veldig godt at det er varierte arbeidsoppgaver og man møter mange forskjellige mennesker hver dag. Noen hyggeligere enn andre. :)

Det jeg ikke liker med jobben min er veldig lite. Kan være hvis en pasient er veldig frekk og ufin at det kan bli litt ubehagelig, men må bare tenke at de fleste ikke mener noe personlig og at de er kanskje i en vanskelig periode av livet sitt. Men igjen, så er det noen som rett og slett er uhøflige og ufine av natur. :P

I området hvor jeg bor er det mange jobber utlyst og virker ikke som at det er så vanskelig å få jobb. For noen år siden var det litt annerledes, men arbeidsmarkedet har tatt seg opp litt pga generasjonsbytte.

Lønn kan du sjekke på nhsf.no (norskhelsesekretærforbund)

Håper dette hjelper noe. :)



Anonymous poster hash: 4845f...711
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber som helsesekretær på ett akuttmotak.

Det er veldig spennende, men til tider ekstremt mye å gjøre...

Har jobbet noen år på poliklinikk, og det stortrives jeg med. der får man både "papirarbeidet" og pasientkontakt. Jeg øsnker meg tilbake på dette området.

Men det er vannskelig å få fast jobb, jeg har endt opp som en "kasteball" gjennom vikarbyrå.

Lønna på offentlig sykehus er også latterlig lav i forhold til den viktige jobben helsesekretærer faktisk gjør. 280 000 er ikke mye å rope hurra for i dagsen samfunn...



Anonymous poster hash: bf1c9...06f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

jeg jobber som helsesekretær på ett akuttmotak.

Det er veldig spennende, men til tider ekstremt mye å gjøre...

Har jobbet noen år på poliklinikk, og det stortrives jeg med. der får man både "papirarbeidet" og pasientkontakt. Jeg øsnker meg tilbake på dette området.

Men det er vannskelig å få fast jobb, jeg har endt opp som en "kasteball" gjennom vikarbyrå.

Lønna på offentlig sykehus er også latterlig lav i forhold til den viktige jobben helsesekretærer faktisk gjør. 280 000 er ikke mye å rope hurra for i dagsen samfunn...

Anonymous poster hash: bf1c9...06f

280.000 i årslønn hørtes lite ut... Jeg er også helsesekretær. Jobber på poliklinikk på sykehus og har 313000 i årslønn. Det er med 4 års ansiennitet.

Trives veldig godt i jobben! Pasientkontakten er noe jeg trives med og generelt det arbeidet med journalføring og annet kontorarbeid.

Anonymous poster hash: 2ff89...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig som autorisert helsesekretær rett før sommeren. Har ikke fått jobb, men nå bor jeg på en plass der det nesten ikke finnes legekontor, så det sier seg selv. Men i større byer så tror ikke jeg det skal være så veldig vanskelig.

Lønnen ligger vel på rundt 300.000 som nybegynnerlønn. Synes det er helt greit. :)
Liker godt å jobbe med mennesker, ta blodprøver, sitte bak skranken, så arbeidsoppgavene stortrives jeg med. (Har vært i praksis, så vet hva jeg går til). Angrer ikke på at jeg ble helsesekretær.



Anonymous poster hash: 7b23f...e4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å utdanne meg til helsesekretær selv,men må ærlig si at det er lønnen som holder meg litt tilbake.vet du hvor mye årslønnen din utgjør i timelønn?og har dere gått fysisk på skole eller tatt utdanningen gjennom f.eks. NKI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å utdanne meg til helsesekretær selv,men må ærlig si at det er lønnen som holder meg litt tilbake.vet du hvor mye årslønnen din utgjør i timelønn?og har dere gått fysisk på skole eller tatt utdanningen gjennom f.eks. NKI?

Jeg har ikke begynt å jobbe enda, men timelønnen din går vel ann å rekne ut selv, så lenge du vet hva du kommer til å tjene i året. Jeg gikk 3 år på videregående, med fysisk skole ja. Lærte å ta blodprøver, urinprøver, stelle sår, ta blodtrykk, måle puls, også videre.

Anonymous poster hash: 7b23f...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...