Gå til innhold

få venner på jus uib


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trives ikke helt med faddergruppa jeg kom i. Blir man lett kjent med de man har seminar med?

Anonymous poster hash: 5b665...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok an på innstillingen din, og hvor heldig du er med de du havner på seminar med? Om du går inn for å være sosial har du sikkert ikke noe problem med å bli kjent med nye mennesker i samme situasjon som deg uavhengig av om du har en god seminargruppe, faddergruppe e.l.



Anonymous poster hash: 1694a...d36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det studentforeninger/interesseorganisasjoner du kan melde deg inn i?

Det er der jeg fikk alle mine beste venner ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Oppsøk en annen faddergruppe? Seminarene er ofte litt "stive", og det er vanskelig å bli sosialisert der, spesielt om man havner i en gruppe med flere "klikker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir sikkert kjent med en del folk i kollokvie o.l, men det beste tipset for å få venner er å engasjere seg i studentkulturen. Enten på juridisk fakultet, eller f.eks på Kvarteret. Jeg jobber der en del semester, og fikk massevis av venner og et fantastisk nettverk å spille på nå når studiene er ferdig.



Anonymous poster hash: 00c92...864
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på jus på UiB, så føler jeg kan svare deg ganske greit på dette. :)

Synes det er synd at du ikke havnet i en faddergruppe med mennesker du liker, men sånt skjer dessverre. Opplegget er jo helt tilfeldig. Jeg passet helt OK med de jeg havnet på faddergruppe med, og hang mye med de første året. Så fant jeg en gjeng som jeg passer mye bedre med, og som jeg er med nå.

På arbeidsgruppe er der 11 - 13 stykker, så gruppene i seg selv er små. Å få nye venner i storgruppe er en annen sak, der er man MANGE, så ville satset på arbeidsgruppene. Ha en god innstilling, snakk med folk i pausen, delta i gruppen. Alle sammen blir uansett normalt venner på facebook, så ta kontakt med de du har snakket mye med / merker du passer med, og få dem med på en kaffe / kino en eller annen dag. Så går nok det helt greit.

I tillegg kommer alle arbeidsgruppene til å ha sosiale samlinger utenom skolen. Målet er vel å ha en så raskt som mulig etter første arbeidsgruppe. Vi gikk ut et par ganger sammen, var ganske kjekt, så der får du enda flere muligheter.

Ellers kan du joine en eller annen undergruppe på fakultetet, det er mye å velge mellom. Om du prøver tidlig er det en del andre som er nye der også, slik at det er lettere å ta kontakt med noen. :)



Anonymous poster hash: 61898...f1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det akkurat på samme måte i fjor. Og svaret er ja. De jeg er mest med nå ble jeg kjent med på ex-fac gruppa/arbeidsgruppa. Det går helt fint :) Uansett hvor klisje det høres ut, så må du bare være deg selv! Så kommer resten av seg selv.



Anonymous poster hash: 9d034...cf7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..

Jeg merket veldig godt at folk på arbeidsgruppen hadde funnet sin gjeng, de var ikke særlig interessert i å være sosiale utover det vi møttes obligatorisk. Det var selvsagt et par stykker, som enten var supersosial av natur eller selv ikke hadde funnet den perfekte faddergruppe, og de har jeg fortsatt kontakt med. Nå var jeg såpass heldig at jeg likte faddergruppen min godt da, men vi kommer liksom ikke videre enn å være perifere venner. Så jeg har meldt meg inn i en undergruppe i år , og vil kanskje anbefale det.

Ja, jeg går jus på UiB også.



Anonymous poster hash: 1a45b...0f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...