AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #1 Skrevet 13. august 2013 Det virker som om det er oftest jenter/damer som nevner først at de vil ha barn og vil starte prøving. Endrer situasjonen seg med alder? Hvem tok opp tema om barn? Hvor lenge måtte du eller han vente på at partneren skal bli klar? Hvor gamle var dere da? Kan starte med meg selv: Jeg tok opp tema om konkrett prøving først, selv om vi har snakket generelt om å ha barn i fremtiden. Han var ikke klar da og er ikke klar nå heller, selv om "alt er på plass". Han er 26, jeg er 24. Vi er gift. Anonymous poster hash: 69623...524
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #2 Skrevet 13. august 2013 Tok det opp på første daten. Anonymous poster hash: 8ffad...df8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #3 Skrevet 13. august 2013 Tok det opp på første daten. Anonymous poster hash: 8ffad...df8 Altså, dere begynte prøving på første date? Anonymous poster hash: 69623...524
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #4 Skrevet 13. august 2013 Kjente mannen som venner før vi ble et par, visste at han ønsket seg barn. Jeg har aldri ønsket meg barn og vi hadde derfor noen samtaler rundt det (på mitt initiativ) tidlig i forholdet, slik at han ikke skulle føle seg "lurt". Han mente at det var viktigere å få meg enn å få barn, så da ble det oss. Da jeg etter nesten 5 år begynte å vurdere barn hadde vi mange samtaler rundt det, og det var jeg som tok det endelige initiativet - men jeg tror jeg kunne foreslått å begynne prøvingen etter 6 mnd og han ville vært klar. Anonymous poster hash: f881e...9c7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #5 Skrevet 13. august 2013 Vi har vært sammen i 3 år, gift 1 av dem. Jeg tok opp tema om prøving og han var klar med en gagn. Det tok oss 11 mnd å bli gravid. Vi var da 28 og 34 år. Anonymous poster hash: 69623...524
missdior Skrevet 13. august 2013 #6 Skrevet 13. august 2013 Jeg tok det opp etter en måned sammen eller so; vil du ha barn en gang i tiden, eller er det noe du ikke vil ha ? Han svarte at han ville ha barn Så "maste" jeg i ett og et halvt år, det svaret var "ikke enda". Og i desember 2012 ble vi enige om pilleslutt i mars. Nå er vi i PP5
Amens Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 Min mann spurte om jeg ville ha barn første gang jeg gikk til sengs med han. Og spurte om når vi kunne få barn etter vi flyttet sammen. Så sa jeg at jeg ville være gift først. Også fridde han når vi hadde vært samboere i 3 år. Og ble gift ett år senere. Så det var nok mannen som tok det opp først her i gården...
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #8 Skrevet 14. august 2013 Barnet mitt skulle vært en våt flekk på lakenet.Anonymous poster hash: b130c...10c 3
Aomame Skrevet 14. august 2013 #9 Skrevet 14. august 2013 Vi har vært enige i mange år om at vi vil ha barn sammen. Vi har også vært enige om at en del grunnleggende ting må være på plass først. Dette er særlig bolig, utdannelse og jobb. Det er også svært viktig at vi kan være stabile og trygge foreldre for barnet og være gode forbilder for hvordan man behandler hverandre i et forhold, og derfor må vi være trygge på at vi har et stabilt forhold basert på respekt for hverandre. Det føler vi begge er på plass nå som vi har vært sammen i åtte år og er gift. Det var nok jeg som har vært den som har tatt opp dette med barn oftest, men mannen min har også tatt det opp med jevne mellomrom og vist at han er interessert i å bli pappa. Det var nok jeg som foreslo at jeg skulle begynne med prøving etter bryllupet, men han var raskt med på notene. Vi tok en skikkelig diskusjon og forsøkte forestille oss flere scenarier som skje og som kunne gjøre det vanskelig (spesielt økonomisk), men ble enige om at vi kunne takle det meste av dette helt greit. Så etter litt diskusjon frem og tilbake bestemte vi oss for å gå for det. Det er litt skummelt å ha tatt avgjørelsen, men fantastisk spennende på samme tid
Miranda Hobbes Skrevet 14. august 2013 #10 Skrevet 14. august 2013 Vi snakket om barn ganske tidlig i forholdet, og ble enige om at vi begge ville ha barn en dag. Nå er vi på et punkt der vi begge kunne tenke oss å prøve snart. Han er vel mest ivrig nå, mens jeg er litt nervøs. Er vel kanskje litt pessimistisk og redd for hva som kan skje.. Tenk om vi ikke kan få barn, tenk om vi mister, tenk om, tenk om.. Vi er gift, har vært sammen i 6 år, kjent hverandre i 15 år.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #11 Skrevet 14. august 2013 Altså, dere begynte prøving på første date? Anonymous poster hash: 69623...524 Hahah nei, vi bare snakket om navnene til våre potensielle barn. Så stakk jeg hull i kondomene hans og så ble jeg gravid! Og han er kristen og imot abort hehe Anonymous poster hash: 8ffad...df8 1
Gjest Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Barnet mitt skulle vært en våt flekk på lakenet.Anonymous poster hash: b130c...10c Hvilket beviser hvor (lite) effektiv den metoden er...
Vår2011 Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Endrer situasjonen seg med alder? Ja, helt klart Hvem tok opp tema om barn? Han Hvor lenge måtte du eller han vente på at partneren skal bli klar? Han måtte vente tre år på meg... Hvor gamle var dere da? han 36, jeg 30. Da hadde vi vært sammen i 8 år. 1
Liveurlife Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 Hei. Meg min kjæresten min har diskutert dette allerede etter et halvt år etter at vi ble i lag. Vi er 24 og 25 år gamle og har nå vært i lag litt over ett år og er i våres første prøveperiode jeg visste med engang at han var mannen i mitt liv da vi ble i lag, begge visste at det blir oss. Men det er forskjellig når mann er klar for slikt egentlig. Man blir egentlig aldri klar 100 % før man er midt oppi dette. Stil han spørsmål: hva hadde du gjort hvis jeg plutselig ble gravid selv vi bruker prevensjon? Da jeg spurte kjæresten min om det etter 6 måneder i lag sa han: skjer det så skjer det og jeg ville ikke sett på det som noe negativt siden jeg elsker deg men vil jo selvfølgelig vente litt til Det svaret fikk jeg.
Athene Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Det har vært en naturlig del av samtalene og det vi vet om hverandre siden vi ble sammen i begynnelsen av tyveårene. Alt fra når, hvor mange, oppragelse, navn og babyutstyr. Vi var veldig samstemte i at vi ville være i arbeidslivet noen år først, og at vi ville være gift først. Men at dersom det skjedde et uhell var det uaktelt med abort. Når vi etterhvert begynte å prøve var det fordi det ble påvist syklusforstyrrelser hos meg da jeg tok en pause fra pillen. Da ønsket begge å begynne så tidlig som mulig for å ikke kaste bort tid med tanke på at vi behøvde hjelp.
Stinepine5 Skrevet 27. august 2013 #16 Skrevet 27. august 2013 Vi har vært sammen i ti mnd, og det ble vel nevnt første gang for 5 mnd siden. Da bestemte vi oss for å starte prøvingen med en gang, og gikk til innkjøp av fertilitetsmonitor. Ingen lykke enda dessverre, og vi starter prøverørsbehandling snart da vi trenger litt mer hjelp.. Jeg er 21 og han er 28.
Liveurlife Skrevet 27. august 2013 #17 Skrevet 27. august 2013 Hvor lenge har dere prøvd da Stinepine? Du er ung da, så det kan hende at det klaffer en dag? Jeg selv er 24 år og han er 25. Vi er i vår 1 prøveperiode og jeg synes det er så spennende og bare vente og se hva som skjer. Idag var eg kvalm om morgenen men kan ikke være gravid enno siden jeg har hatt mensen for ett par uker siden Eller kan jeg? *spent*
Stinepine5 Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 Hvor lenge har dere prøvd da Stinepine? Du er ung da, så det kan hende at det klaffer en dag? Jeg selv er 24 år og han er 25. Vi er i vår 1 prøveperiode og jeg synes det er så spennende og bare vente og se hva som skjer. Idag var eg kvalm om morgenen men kan ikke være gravid enno siden jeg har hatt mensen for ett par uker siden Eller kan jeg? *spent* Vi har prøvd i 5 mnd nå. Var hos legen forige uke der han leverte en sædprøve som ikke var så veldig bra.. Derfor trenger vi litt hjelp på veien Hehe, vi krysser fingrene! Håperhåperhåper at det blir en 2014 baby på oss begge
AnonymBruker Skrevet 2. september 2013 #19 Skrevet 2. september 2013 Vi har vært sammen i 6 år. Jeg er 23 og han 25. Tema tok jeg opp for 1 og et halvt år siden. Da jeg lenge ikke hadde lyst på barn. Snakket ikke om det. Men så kjente jeg lysten komme og spurte hva han tenkte om saken. Han sa den gang at han var litt usikker om han ønsket. Vi snakket ikke mere om det på et halvt år. Lysten min forsvant ikke, ble heller sterkere. Så jeg tok opp tema ennå en gang og sa at jeg ser for meg barn før eller rundt 25 år. Da sa han at han hadde lyst, så vi bestemte oss i desember i fjor å starte prøving nå i november. Så får vi se.. Anonymous poster hash: 9e553...fce
Gjest Evans Skrevet 3. september 2013 #20 Skrevet 3. september 2013 (endret) - Endret 15. mars 2014 av Evans
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå