Gå til innhold

Studielån/skolepenger krise


Marie90

Anbefalte innlegg

Jeg bor i London og studerer bachelor her, dette er mitt siste år.

Jeg leverte søknaden min en gang i juli og lastet opp tilleggsinformasjonen de ba om for litt over to uker siden.

På Min Side står det at forventet ferdig behandling er 22.september. Ifjor fikk jeg svar på søknad etter 9 dager (selv om de sier det kan ta opp til 8 uker, men det er sjelden tilfelle). I år er jeg forsinket i studiene (dog ikke mer enn 60 poeng som er grensen) så det er forståelig om det tar lengre tid mens de finner ut av det.

Problemet er - jeg har høye skolepenger og skolen begynner 6 September. Det er iblant akseptabelt å starte en uke senere men ikke mer enn det.

Jeg får ikke forbrukslån og jeg kan ikke spørre foreldre om å betale det for meg. Jeg eier en bolig hjemme og har boliglån, men dette kan jeg ikke forhøye.

Så mine spørsmål er;

- har noen her opplevd å være forsinket, tatt pause eller trappet ned på studiene, i så fall, hvordan gikk det med lånet?

- er det vanlig at det står lang behandlingstid men tar kortere tid?

- er det andre muligheter for betaling? Da jeg googlet spørsmålet fant jeg et resultat der en fra DNB sa at noen ganger gir de et lite skolepengelån til studenter som fortsatt venter på lånet. Har noen erfaring med dette?

Endret av Marie90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt DNB, de gir startlån i slike tilfeller.



Anonymous poster hash: 13945...7d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...