AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #1 Del Skrevet 12. august 2013 I det siste har jeg merket en litt lav skrangle eller skrapelyd fra bilen når jeg sakker ned farten, eller kjører i lav fart (rundt 30/40 kmt). Hører det også ekstra godt når jeg girer opp i lav fart (eks. 2. til 3. gir). Litt vagt, kanskje, men er det noen som har noen anelse om hva det kan være? Har ikke merket noen andre uregelmessigheter.Anonymous poster hash: bbd3a...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 13. august 2013 #2 Del Skrevet 13. august 2013 Løst eksosanlegg som slår i noe metall et sted på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #3 Del Skrevet 13. august 2013 Løst eksosanlegg som slår i noe metall et sted på bilen? Blir det kun hørbart i sakte fart? Synes det er rart at det ikke er noen ulyd ved høyere fart.Anonymous poster hash: bbd3a...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 13. august 2013 #4 Del Skrevet 13. august 2013 Dette er bare vill gjetning, krabb under bilen å beveg eksosanlegget å se om det kommer nær noe metall et sted, kanskje du har mistet et gummi feste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #5 Del Skrevet 13. august 2013 Forskjell mellom rett frem/høyre/venstre? Hører du det samme når bremsene er kalde/varme? Kan også være en litt ujevn bremseskive nemlig.Anonymous poster hash: e91d1...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 13. august 2013 #6 Del Skrevet 13. august 2013 I og med at lyden fremprovoseres ved lavt turtall så er det nærliggende å tro at det er noe løst som ligger og skrangler. Er enig i at eksosanlegg vil være en god start. Varmedeksel rundt eksos kan også være et tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 13. august 2013 #7 Del Skrevet 13. august 2013 Hva med å la noen litt mer bilkyndige prøvekjøre bilen, eller dra til et verksted? Men selvfølgelig kan du røske i eksosanlegget mens bilen står parkert. Sjekk om hjulmutterne er trukket skikkelig til mens du holder på, jeg ser stadig folk stå i veikanten på kun tre hjul mens det fjerde ligger lengre borti veien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 13. august 2013 #8 Del Skrevet 13. august 2013 Hva med å la noen litt mer bilkyndige prøvekjøre bilen, eller dra til et verksted? Men selvfølgelig kan du røske i eksosanlegget mens bilen står parkert. Sjekk om hjulmutterne er trukket skikkelig til mens du holder på, jeg ser stadig folk stå i veikanten på kun tre hjul mens det fjerde ligger lengre borti veien! Tenkte også på hjulmutterne. Enkelt å fikse, bare å ta en runde med hjulnøkkelen, og et hælvetes styr om man bare lar det skure! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #9 Del Skrevet 13. august 2013 Hva med å la noen litt mer bilkyndige prøvekjøre bilen, eller dra til et verksted? Jeg skal jo selvfølgelig ta bilen til et verksted! Men synes det kan være greit å forhøre meg litt på forhånd.Anonymous poster hash: bbd3a...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pellepirat Skrevet 15. august 2013 #10 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg gjetter det har noe med bremseskiver og/eller klosser å gjøre, når disse er nedslitte får man den gjenkjennelige skrapelyden du nevner, og ofte hører man det best i lav fart. Dette kan du jo lett sjekke selv ved å se på bremseklosser f.eks hvor mye slitt de er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå