AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 I dag fikk jeg vite at jeg har borderline personlighets forstyrrelse! Hørtes ikke det helt crazy ut?? Sånn psyco liksom? Hva syns dere? Jeg skal bli innlagt på psykiatrisk snart også. Hva skjer der egentlig? Jeg vet ikke så mye om sånn Anonymous poster hash: c6846...d56
emeå Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Du er nok ikke så veldig gal:) Tror det er mange som har personlighetsforstyrrelse, og man kan jobbe seg ut av den:) Når du blir innlagt får du som regel visse tin du må være med på, kanskje noen turer og sånt, pluss behandling så klart:) Ønsker deg god bedring!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Du er nok ikke så veldig gal:) Tror det er mange som har personlighetsforstyrrelse, og man kan jobbe seg ut av den:) Når du blir innlagt får du som regel visse tin du må være med på, kanskje noen turer og sånt, pluss behandling så klart:) Ønsker deg god bedring! Takk takk! jeg ser liksom for meg at de som er der er helt gærne..... og da må jo jeg også være det... Anonymous poster hash: c6846...d56
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 Det kommer helt an på avdelingen. Noen er helt gærne, mens andre er det ikke. Du virker ikke så fryktelig gærn da Anonymous poster hash: 6e475...bc1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Som sagt, så kommer det helt ann på hvilken avdeling du kommer på. Regner med at du havner på en åpen avdeling med tanke på at det planlegges en innleggelse og at du virker rimelig oppegående Jeg var selv inne på en åpen avdeling for litt over et år siden, og det var helt greit. Du står rimelig fritt til å gjøre det du selv ønsker - jeg fikk lov å dra på skolen hver dag hvis jeg ville det. De har også et opplegg der, slik at du skal ha noe å gjøre. En dag drar dere kanskje på tur, en annen dag lager dere ting (her kalle de det "kreativen" der man har muligheter for å strikke, hekle, ja, lage det man føler for). Jeg var ikke med på så mye av dette opplegget med tanke på at jeg var på skolen, men normalt pleier alle pasientene å være med på dette. Også er det behandlinga selvfølgelig. Jeg følte kanskje at jeg ikke fikk så mye ut av min innleggelse, med tanke på at jeg hadde samtaler med terapaut to ganger i uka "bare". Men jeg hadde en primær og en sekundær kontakt, som er sykepleiere. Disse passet på at du fikk snakket med noen om det er nødvendighet til det, og de hadde også sånne "obligatoriske" samtaler hver dag for å følge opp. En av disse skal alltid være på jobb. Jeg fikk også fysoterapi i mitt progam, samt legebesøk, blodprøver og fast medisinering hver morgen klokken 8. Det med medpasientene er noe helt for seg selv. Jeg møtte noen av de mest normale menneskene noen gang der inne. Også var det dem som ikke var fult så oppegående. Dette er noe du vender det til. Men som sagt; det kommer HELT ann på hvilken avdeling man havner på. Går man med på en frivillig innleggelse så går ting som regel veldig smertefritt og åpen avdeling er null stress. Om man kommer inn på tvang tror jeg situasjonen er en helt annen. Ja, det er ikke så mye mer å fortelle. Det må liksom oppleves. Anonymous poster hash: 547ce...0cb 2
Gjest Sengaia Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 (endret) feil Endret 12. august 2013 av Sengaia
Gjest Tekola Skrevet 13. august 2013 #7 Skrevet 13. august 2013 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din og rydde bort innlegg om selvmord og selvskading da disse bryter med reglene våre. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no Ser at du skriver at du skal få hjelp, og jeg håper at du tar opp eventuelle spørsmål du har rundt behandlingen og egen diagnose med kvalifisert personell. Lykke til! Tekola, mod
Fremhevede innlegg