Gå til innhold

Jeg skal vaske hunden min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

O.o tuller du?

Nei du kan ikke bruke Zalo. Ville du vaska håret og kroppen din med zalo? Kjøp shampo som er ment for å bruke på hunder

Anonymous poster hash: f6e68...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg bruke da? Babysåpe? Eller funker sånn fargeting fra L'Oreal?

Anonymous poster hash: 5d803...eb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller babysåpe enn noe annet du nevner. Den er ihvertfall ganske mild.

Eller vent med å dusje hunden til du har kjøpt hundeshampoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg brukte sånn babysjampo på forrige hunden min, fra Neutral eller noe, og det gikk fint... Men jeg dusjet den ikke da, bare såpet den inn og kastet en pinne ut i en innsjø!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går sikkert greit det. Men ville nok spylt hunden litt grundigere, huden har ikke godt av såperester liggende i pelsen, til tross for at du kanskje har en korthåret hund er det utrolig hvor godt såpe setter seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg brukte sånn babysjampo på forrige hunden min, fra Neutral eller noe, og det gikk fint... Men jeg dusjet den ikke da, bare såpet den inn og kastet en pinne ut i en innsjø!

Good one! :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

hahaha! den likte jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

såpe beregnet på mennesker fjerner fett, å det er det verste du kan gjøre med hunden din da den kan få fryktelig tørr hud. å når vinteren kommer vil ikke pelsen isolere like godt. vent heller til du får tak i hundesjampo du :) de er ikke så dyre, å er veldig drøye i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg noe som er begregnet på hund. Zalo er definitivt det verste du kan finne på med mindre du går og finner frem Vanish fra hyllen ved vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Når hundesjampoen jeg bruker til vanlig var tom brukte jeg intimsåpe fra Dr.Greve :sjenert: Var liksom den mildeste jeg fant.. Det gikk fint da.

Jeg spurte om det samme på et annet forum, der var det enighet om å bruke grønnsåpe, så jeg tuslet ut derfra uten å bli noe klokere.. Bruker ikke husholdningsprodukter på huden til et dyr..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hundesjampoen jeg bruker til vanlig var tom brukte jeg intimsåpe fra Dr.Greve :sjenert: Var liksom den mildeste jeg fant.. Det gikk fint da.

Jeg spurte om det samme på et annet forum, der var det enighet om å bruke grønnsåpe, så jeg tuslet ut derfra uten å bli noe klokere.. Bruker ikke husholdningsprodukter på huden til et dyr..

what?? Oo aldri skal jeg vaske dyrene mine i grønnsåpe...

Anonymous poster hash: 2a00b...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror faktisk grønnsåpe er ganske sensitivt når det brukes på et menneske, men vet ikke hvordan det blir med dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Tror faktisk grønnsåpe er ganske sensitivt når det brukes på et menneske, men vet ikke hvordan det blir med dyr...

Den har vel en ph på 9 eller der omkring, og det blir vel for høyt for hundehud? Det fjerner jo også det naturlige fettlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vel en ph på 9 eller der omkring, og det blir vel for høyt for hundehud? Det fjerner jo også det naturlige fettlaget.

Meget mulig, jeg har som sagt ikke peiling på det. Alt jeg vet er at man bruker det som nødløsning eller sårbehandling på mennesker, og lurer på om ikke vi ble rådet til å gjøre noe lignende med hesten også... Hund? Jeg aner ikke. Kanskje mulig å vaske sår med det, men tror ikke jeg ville forsøkt å vaske hunden i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei grønnsåpe legger visst igjen fettlag om jeg ska tro gulvmannen på maxbo. Han mente jeg skulle vaske gulvet med zalo et par ganger for å få vekk alt fettet som grønnsåpe hadde lagt på gulvet, for så å bruke spesialsåpe på gulvene for å holde de fine.

Med en pH på 9 skjønner jeg ikke helt hvorfor kvinner rådes til å sette seg i vannbad med grønnsåpe i ved div underlivsplager, men det er en annen sak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig, jeg har som sagt ikke peiling på det. Alt jeg vet er at man bruker det som nødløsning eller sårbehandling på mennesker, og lurer på om ikke vi ble rådet til å gjøre noe lignende med hesten også... Hund? Jeg aner ikke. Kanskje mulig å vaske sår med det, men tror ikke jeg ville forsøkt å vaske hunden i det.

Det kan nok stemme! Mange bruker grønnsåpevann til å feks. rense sår på hester med. Men det er ikke den grønnsåpa du får på Meny da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Nei grønnsåpe legger visst igjen fettlag om jeg ska tro gulvmannen på maxbo. Han mente jeg skulle vaske gulvet med zalo et par ganger for å få vekk alt fettet som grønnsåpe hadde lagt på gulvet, for så å bruke spesialsåpe på gulvene for å holde de fine.

Med en pH på 9 skjønner jeg ikke helt hvorfor kvinner rådes til å sette seg i vannbad med grønnsåpe i ved div underlivsplager, men det er en annen sak :P

Ja, når jeg tenker meg om så funker jo grønnsåpe slik, men hva skjer med hundens naturlige fettlag?

Whut? Får vi det? :P Kanskje det er ved underlivsplager med en ekstremt lav ph, slik at det jevnes litt ut? Ikke vet jeg. Den man får i butikken har visst 9, imens industrigrønnsåpe har mellom 10,2 - 13,3 ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe går, men bare hvis du er så fattig at du ikke har råd til å kjøpe shampoo. BioGroom hos Ipet anbefaler jeg,.

Anonymous poster hash: f43d0...f55
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...