navnet Skrevet 13. august 2013 #21 Skrevet 13. august 2013 Gratulerer så mye. Direkte nydelig var den Jeg har ikke lest alt av svar du har fått, men jeg kan gi deg det beste tipset i verden, å følger du dette så er det nesten helt sikkert at alt går seg til. Sosialiser valpen. Ta han med på alt mulig, og du skal ikke reagere om han gjør det. Høye lyder, merkelige folk, fusk, hest, ganger, bruer, AAAALLTT mens den er liten, og hver sjans du får så lar du fremmende kose, klappe å gjerne løfte å holde på. Det du lærer valpen da er at: matmor reagerer ikke på denne høye lyden, selv om jeg gjør det. Da et det sikkert ikke farlig. Matmor synes at det er ok at fremmede mennesker løfter meg opp, da er det ok. Osv osv. Lær valpen opp til å takle alt og ingenting, hilse på andre hunder er viktig. Dra på valpekurs Om du gjør det så får du en trygg å god hund som slapper av i hverdagen Masse masse lykke til 1
Missy1 Skrevet 13. august 2013 Forfatter #23 Skrevet 13. august 2013 Gratulerer så mye. Direkte nydelig var den Jeg har ikke lest alt av svar du har fått, men jeg kan gi deg det beste tipset i verden, å følger du dette så er det nesten helt sikkert at alt går seg til. Sosialiser valpen. Ta han med på alt mulig, og du skal ikke reagere om han gjør det. Høye lyder, merkelige folk, fusk, hest, ganger, bruer, AAAALLTT mens den er liten, og hver sjans du får så lar du fremmende kose, klappe å gjerne løfte å holde på. Det du lærer valpen da er at: matmor reagerer ikke på denne høye lyden, selv om jeg gjør det. Da et det sikkert ikke farlig. Matmor synes at det er ok at fremmede mennesker løfter meg opp, da er det ok. Osv osv. Lær valpen opp til å takle alt og ingenting, hilse på andre hunder er viktig. Dra på valpekurs Om du gjør det så får du en trygg å god hund som slapper av i hverdagen Masse masse lykke til Takk for fine tips, det skal jeg gjøre Er litt forsiktig nå i starten, vil ikke stresse han. Tenkte egentlig å melde oss på valpekurs som starter neste uke, men føler kanskje han er litt liten? Han er 2mnd gammel.
navnet Skrevet 13. august 2013 #25 Skrevet 13. august 2013 Takk for fine tips, det skal jeg gjøre Er litt forsiktig nå i starten, vil ikke stresse han. Tenkte egentlig å melde oss på valpekurs som starter neste uke, men føler kanskje han er litt liten? Han er 2mnd gammel. Veldig fornuftig å ta det litt rolig i begynnelsen, 8uker er kanskje på kanten ungt til et kurs,jeg ville ventet til ca 12-13 uker Men sosialisering kan du begynne på med en gang. Ta han med på besøk til venner eller familie, en liten time i slengen, å pass på at han får sovet masse. Tror du kommer til å bli en kjempebra hundeeier, og jeg tipper ditt barn å hunden kommer til å bli gode venner! 1
Missy1 Skrevet 13. august 2013 Forfatter #26 Skrevet 13. august 2013 Veldig fornuftig å ta det litt rolig i begynnelsen, 8uker er kanskje på kanten ungt til et kurs,jeg ville ventet til ca 12-13 uker Men sosialisering kan du begynne på med en gang. Ta han med på besøk til venner eller familie, en liten time i slengen, å pass på at han får sovet masse. Tror du kommer til å bli en kjempebra hundeeier, og jeg tipper ditt barn å hunden kommer til å bli gode venner! Vi var på besøk hos min søster idag også har vi vært på en liten kjøretur for å handle noe småtteri på dyrebutikken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå