Gå til innhold

Vår fantastiske bryllupsdag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært aktiv bruker her inne, men fulgt sommerbrudene -13 for å få tips og inspirasjon. Lørdag den 10 var det vår tur til å endelig få gifte oss, og etter to års intens planlegging var det jammen på tide! :biggrin:

Vi planla å ha vielsen utendørs, og mottagelse/middag innendørs og selve festen utendørs. Været var så klart et tema, og det stresset meg litt, men det kunne jeg jo uansett ikke gjøre noe med.

Torsdagen før dro jeg, forlover, mamma, svigermor og svigersøster for å begynne å ordne til inne og ute. Var superspent på om alt vi hadde planlagt ble til forventningene, og storkoste oss med å ordne med plasseringer av bord, og planlegging av pynting og så videre. Hadde musikk på i lokalet, og hadde noen kjempemorsomme timer sammen. Ble kjempefint med et langt hovedbord, og resten rundbord.

Fredag dro vi tidlig, jeg og mannen min, opp til lokalet. Han hadde ordnet med at bandet skulle komme for å rigge opp, og skulle begynne å fikse ute i festlokalet. Etterhvert kom søsteren min og forloveren min, og vi begynte å pynte bordene. Kjempestas å se alt som jeg hadde planlagt med farger og fasong (bordkort, festprogram, lys osv) sammen, og at det så fint ut. Angrer ikke et sekund på at jeg brukte såppass mye tid på planleggingen :smilbla:

Mannen og forloveren hans stod skikkelig på, og det ble kjempefint ute med lyslenker, buer med grønt løv og lyslykter.

Kl 15 hentet svigersøster oss, og jeg og forloveren min dro til negledesigner for å ordne oss. Etterpå dro vi hjem og pakket sammen alt til neste dag. Pappa kjørte oss på hotellet som vi (jeg og forloveren min) skulle overnatte på - og vi ble kjempeoverrasket når svigerforeldrene mine hadde ringt hotellet og oppgradert til suite med mousserende, frukt, ost og kjeks som stod klar når vi kom. Kjempegøy! Vi koste oss med god mat og drikke, og brukte kvelden til å mimre og bare slappe av. Noen tlf med småbeskjeder og slikt ble gjort, men tror jeg i stor grad greide å legge stress og mas bak meg.

Vi sovnet før midnatt, og våknet med frokost på sengen 0730. Frokostpersonalet kom inn med frokost og flagg, og en pakke! Det var en "tidlig morgengave" fra mannen min, et nydelig armbånd som hørte til smykke jeg skulle ha på meg. Jeg ble kjempeglad, og veldig overrasket da jeg trodde han ikke hadde tenkt på det i det hele tatt. To sekunder etterpå løp jeg bort til vinduet for å sjekke været, og det var nydelig! Hurra :smilbla: Utrolig lettet!

Så var det dusj på oss begge, før vi gikk bort til frisøren kl 0930. Der skulle begges hår settes opp + sminke, og det var noen deilige timer. Litt beskjeder fram og tilbake med en lettere stresset svigermor som skulle hente bukettene til meg og brudepikene, og ikke minst en lettere nervøs forlover til mannen som lurte på om jeg hadde sett ringene (de hadde mannen fordi forloveren er en rotekopp...). Mamma kom innom med varme baguetter og kaffe, og slo av en prat før hun dro til frisøren selv.

Kl 1230 var vi begge ferdige, og gikk tilbake til hotellet. Kort tid etterpå kom mamma og søster, og de hjalp både meg og forlover med kjolene og ellers pynting. Var utrolig godt å gjøre dette på hotellrommet. God plass, unngikk masse støv og hår på kjolen, og null stress. Pakket klart den lille vesken med "nødutstyr" som forloveren min skulle ha med seg + vesken til overnattingen kommende natt. Litt stress med en strømpebukse i feil str, men det fikset søster heldigvis.

Pappa hentet oss i en nyyydelig gammel bil, pyntet med flagg, bånd og kvister. Falt noen tårer på oss begge før vi kom oss avgårde. Vielsen skulle være kl 14, så vi var klar kl 1350. Etter dette er jeg glad jeg har masse bilder og film, for det er enda litt "blurry" å tenke på. Presten var kjempeflink, og holdt en nydelig tale. Sangene, og musikerene var så dyktige, og vi følte det ble kjempepersonlig. Tiden fløy, og plutselig stod vi å kysset og var mann og kone.

Fotograferingen gikk kjempefint, han var flink til å få oss til å slappe av, og det gikk kjappere enn jeg hadde planlagt. Vi hadde det kjempegøy, og jeg håper bildene blir så fine som jeg håper på :smilbla:

Etterpå var det endelig klart for mottagelse, middag og alt som hører med. Middagen ble veeeldig mye lengre enn planlagt, men med innlagte pauser gikk det knirkefritt. Vi hadde 4 retter + hvilerett, og jeg var stappmett etterpå! Hadde en kjempetrivelig kokk som presenterte maten på en utrolig morsom måte! Toastmaster hadde virkelig gått inn for oppgaven, tror alle var rimelig imponert over hvor planlagt alt var, samtidig som det ikke føltes krampaktig. Blir nok ikke siste gang han kommer til å bli brukt i familien i samme anledning :P Koselige taler, bildeframvisning og diktlesning underveis.

Etter middagen synes jeg kvelden bare raste avsted med kakespising, bryllupsvals og masse mingling. Bandet hadde et variert spekter med sanger, og gjestene (til og med bestemor med rullator) danset masse! Til nattmat hadde vi spekemat, eggerøre, ulike typer brød og tilbehør. Var enda mett etter middag og kaker, så spiste ikke så mye selv. I følge mamma var det ikke mye igjen når hun gikk, og hun var en av de siste :ler2: Vi forlot festen kl 0230 - og de siste dro kl 05.

Tok drosje til hotellet, plukket ut 3452435 hårnåler, fikk kneppet og knøtet opp kjole og stash, en rask dusj, en enda raskere :humpe: (obligatorisk :tunge1: ) før vi begge sovnet og våknet med frokost på døren kl 12 :Hehe: Konstaterte at vi endelig var gift, og mannen fikk sin morgengave, og jeg et gavekort på spa :tommelsmil: Ryddet sammen klær og utstyr før vi dro hjemom, og til slutt endte opp hos svigers som arrangerte grillmiddag i hagen for alle gjestene som ikke var dratt hjem. Der var også alle gavene våre, så vi fikk sett skikkelig på dem, og snakket med gjestene som var der.

Kl 21 på kvelden var vi endelig hjemme i egen stue, under et teppe i sofaen og kikket på film. Endelig mann og kone! :grinele:

Litt langt, men pytt pytt :strix:

Anonymous poster hash: 0b6da...acc
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en fantastisk dag! Gratulerer så mye som nygift :)

Skrevet

Så gøy å lese.

Skrevet

Høres ut som det var et vellykket bryllup. Gratulerer som nygift!

Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en fantastisk dag. :-)

Skrevet

Fantastisk å lese! Gratulerer såå mye som nygifte!! Kjekt å lese

Skrevet

Wow, høres jo ut til at det ble helt perfekt!

Blir inspirert av å lese :)

Gratulerer som nygifte og takk for at du delte!

Gjest Adriane
Skrevet

Gratulerer så mye, Anonoym - høres ut som en fantastisk bryllupshelg :)

Skrevet

Det hørtes nesten for godt ut til å være sant! Alt gikk etter planen...

• Liker 1
Skrevet

Så alle bryllup må enten ha regn, en kjip fotograf eller noe annet "galt" for at ting skal være til å tro?

Skrevet

Så alle bryllup må enten ha regn, en kjip fotograf eller noe annet "galt" for at ting skal være til å tro?

Slik er virkeligheten for mange av oss. :fnise:

Betyr ikke at det betyr at det ikke var bra, heller tvert imot. :)

Skrevet

Det hørtes nesten for godt ut til å være sant! Alt gikk etter planen...

Jeg tror man skal være usannsynlig heldig om det ikke er noe som helst som går ikke helt som planlagt under et bryllup. Når det er sagt, kan det jo ganske enkelt være sånn at man velger å ikke fokusere på det som ikke gikk helt som planlagt, og heller fokusere på det som ble bra? Det er kanskje ikke alle som føler behov for å fortelle om de tingene som gikk litt skeis :)

Anonymous poster hash: 4e0b7...eb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...