AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Hei! Jeg er 18 år og ekstremt misfornøyd med min nese. Den gjør meg SÅ usikker og jeg tar meg selv i å gjemme den litt med hånden min om noen ser meg i profil. Jeg har fire spørsmål jeg gjerne vil ha svar på. Hvordan skal jeg si det til moren min at jeg ønsker dette? Jeg synes det er litt flaut av en eller annen grunn, og jeg vet ikke helt hva hun synes om det. Jeg vil spørre om hun kan betale nå, så kan jeg betale tilbake senere når jeg har fått jobb. Hvor mye pleier en neseoperasjon å koste? Jeg tenker å slipe neseryggen litt og evt. fikse litt på nesetippen. Hvordan går jeg frem? Hvem skal jeg ta kontakt med først? Hvilken lege anbefaler dere? Jeg har ikke lyst på et dårlig resultat da det koster så mye. Jeg har også lyst til å gjøre dette i Norge. Anonymous poster hash: 194c1...f6d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Hva mener du er feil med din nese? Har du et bilde du kan finne på google f.eks og legge ut her som ligner? Ofte når det kommer til ting man missliker med seg selv, så vil det ikke hjelpe så mye å endre på den tingen man missliker. Ofte har man også urealistiske forventninger og blir veldig skuffet og til og med angrer i etterkant av operasjonen. Det som kan hjelpe deg derimot, er at du f.eks kan kontakte psykolog og få hjelp til å akseptere hvordan du ser ut. Da jeg var yngre ble jeg kvalm av å se meg selv i speilet, for jeg synes jeg var så stygg. Nå når jeg ser meg selv i speilet så kan jeg se at jeg faktisk er pen, og jeg har ikke operert noe. Det kommer av at jeg har jobbet med meg selv og styrket selvtilliten min, og sånt synes godt på utsiden. Du bør i alle fall vente noen år og prøve å jobbe med deg selv først, før du tar en operasjon, for du må ikke tro at en operasjon vil hjelpe deg så mye. Anonymous poster hash: 29219...cb2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Hva mener du er feil med din nese? Har du et bilde du kan finne på google f.eks og legge ut her som ligner? Ofte når det kommer til ting man missliker med seg selv, så vil det ikke hjelpe så mye å endre på den tingen man missliker. Ofte har man også urealistiske forventninger og blir veldig skuffet og til og med angrer i etterkant av operasjonen. Det som kan hjelpe deg derimot, er at du f.eks kan kontakte psykolog og få hjelp til å akseptere hvordan du ser ut. Da jeg var yngre ble jeg kvalm av å se meg selv i speilet, for jeg synes jeg var så stygg. Nå når jeg ser meg selv i speilet så kan jeg se at jeg faktisk er pen, og jeg har ikke operert noe. Det kommer av at jeg har jobbet med meg selv og styrket selvtilliten min, og sånt synes godt på utsiden. Du bør i alle fall vente noen år og prøve å jobbe med deg selv først, før du tar en operasjon, for du må ikke tro at en operasjon vil hjelpe deg så mye. Anonymous poster hash: 29219...cb2 Jeg har jobbet med meg selv i 8 år. Selv om jeg har mer aksept for hvordan jeg ser ut ville jeg ha følt meg mye bedre dersom nesen min var litt mindre. Jeg snakker ikke drastiske forandringer, men bare slik at jeg ikke har en hemp. Uansett så svarte du ikke på et eneste spørsmål som jeg stilte. Anonymous poster hash: 194c1...f6d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 Jeg har jobbet med meg selv i 8 år. Selv om jeg har mer aksept for hvordan jeg ser ut ville jeg ha følt meg mye bedre dersom nesen min var litt mindre. Jeg snakker ikke drastiske forandringer, men bare slik at jeg ikke har en hemp. Uansett så svarte du ikke på et eneste spørsmål som jeg stilte. Anonymous poster hash: 194c1...f6d Du er bare 18 år, og det kan hende at du vil ha et annet syn på det om 2 år, da de fleste modnes veldig på denne tiden. Grunnen til at jeg skriver det jeg gjør til deg, er at jeg kjenner en god del personer som har tatt plastisk kirurgi, og når du tror det at du kommer til å få mye mer selvtillit og bli mye mer attraktiv av å endre pittelitt på nesa di, så betyr det at du har urealistiske forventninger. Hva tror du kommer til å forandre seg av at du tar denne operasjonen? Du må for all del ta operasjonen, men med dine forventninger til det er jeg veldig sikker på at du kommer til å bli svært skuffet når du finner ut at du blir ikke lagt mer merke til av å endre litt på nesa. Hadde du derimot akseptert at din nese er sånn den er og sluttet å skjule nesa og jobbet mer med deg selv for å få bedre selvtillit, så hadde du blitt sett på som mye mer attraktiv fordi dårlig selvtillit vises utenpå. Jeg tror helt ærlig ingen hadde tenkt på nesa di om du hadde sluttet å tenke på den selv. Hvor ofte er det du glaner på nesen til andre? Hvor ofte er det at du tenker "åh, den nesen har litt "feil" tupp" eller "hmm.. den nesen er litt tykkere enn vanlig"? Skjønner du hva jeg vil frem til? Det er nok ingen andre enn deg selv som tenker over hvordan din nese ser ut, men om noen jeg snakket med hadde begynt å legge handa over nesen sin for å skjule den, hadde jeg automatisk lagt merke til den. Anonymous poster hash: 29219...cb2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Du er bare 18 år, og det kan hende at du vil ha et annet syn på det om 2 år, da de fleste modnes veldig på denne tiden. Grunnen til at jeg skriver det jeg gjør til deg, er at jeg kjenner en god del personer som har tatt plastisk kirurgi, og når du tror det at du kommer til å få mye mer selvtillit og bli mye mer attraktiv av å endre pittelitt på nesa di, så betyr det at du har urealistiske forventninger. Hva tror du kommer til å forandre seg av at du tar denne operasjonen? Du må for all del ta operasjonen, men med dine forventninger til det er jeg veldig sikker på at du kommer til å bli svært skuffet når du finner ut at du blir ikke lagt mer merke til av å endre litt på nesa. Hadde du derimot akseptert at din nese er sånn den er og sluttet å skjule nesa og jobbet mer med deg selv for å få bedre selvtillit, så hadde du blitt sett på som mye mer attraktiv fordi dårlig selvtillit vises utenpå. Jeg tror helt ærlig ingen hadde tenkt på nesa di om du hadde sluttet å tenke på den selv. Hvor ofte er det du glaner på nesen til andre? Hvor ofte er det at du tenker "åh, den nesen har litt "feil" tupp" eller "hmm.. den nesen er litt tykkere enn vanlig"? Skjønner du hva jeg vil frem til? Det er nok ingen andre enn deg selv som tenker over hvordan din nese ser ut, men om noen jeg snakket med hadde begynt å legge handa over nesen sin for å skjule den, hadde jeg automatisk lagt merke til den. Anonymous poster hash: 29219...cb2 Jeg har ingen store forhåpninger. Jeg ønsker bare å få dem hempen vekk slik at den ser litt mer proporsjonal ut. Og hva vet vel du om dette? Det er en grunn til at jeg har begynt å skjule den. Etter å ha blitt kalt papegøye, heks og ørnenese er jeg ganske sikker på at det er en del andre som legger merke til den. Det er veldig slitsom å skulle overbevise andre om at jeg har en stygg nese og at jeg har lyst til å legge meg under kniven. Så om det er noen andre her som kan svare på spørsmålene jeg har stilt er det kjempefint. Anonymous poster hash: 194c1...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 Jeg har ingen store forhåpninger. Jeg ønsker bare å få dem hempen vekk slik at den ser litt mer proporsjonal ut. Og hva vet vel du om dette? Det er en grunn til at jeg har begynt å skjule den. Etter å ha blitt kalt papegøye, heks og ørnenese er jeg ganske sikker på at det er en del andre som legger merke til den. Det er veldig slitsom å skulle overbevise andre om at jeg har en stygg nese og at jeg har lyst til å legge meg under kniven. Så om det er noen andre her som kan svare på spørsmålene jeg har stilt er det kjempefint. Anonymous poster hash: 194c1...f6d Jeg ble kalt stygg hver eneste dag i 2 år, og jeg er langt i fra stygg. Du må begynne å lære deg at folk sier ting om utseendet til andre fordi de er usikker på seg selv. Det jeg vet om dette med plastisk kirurgi er det jeg skreiv til deg. Jeg kjenner ganske mange som har tatt det og flere trodde at de kom til å få bra selvtillit etterpå. Etter operasjonen fant de vel ut at det er ikke sånn det fungerer. Jeg tror ikke på at du har en stygg nese. Anonymous poster hash: 29219...cb2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 Jeg har sett at 30 000 - 40 000 kr er ganske vanlig pris. Jeg har sett litt her og der at det er mange som er fornøyd med Dr. Emmes og Dr. Haug når det gjelder fjerning av hemp. Er det noen som har erfaringer fra dem? Jeg har hørt at Bunæs har fått litt forskjellige tilbakemeldinger. Skal vurdere å snakke med moren min etter hvert og evt. booke konsultasjonstime. Bare for å gjøre det klinkende klart. Jeg er ikke ute etter en perfekt nese. Kun en nese som er litt mer proporsjonal og rett, og ikke krum. Anonymous poster hash: 194c1...f6d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Bilde? Anonymous poster hash: edf24...5b2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 Bilde? Anonymous poster hash: edf24...5b2 Hva trenger du et bilde for? Ingen av spørsmålene jeg stilte krever et bilde. Anonymous poster hash: 194c1...f6d 1
amadine Skrevet 13. august 2013 #10 Skrevet 13. august 2013 . Jeg har sett at 30 000 - 40 000 kr er ganske vanlig pris. Jeg har sett litt her og der at det er mange som er fornøyd med Dr. Emmes og Dr. Haug når det gjelder fjerning av hemp. Er det noen som har erfaringer fra dem? Jeg har hørt at Bunæs har fått litt forskjellige tilbakemeldinger. Skal vurdere å snakke med moren min etter hvert og evt. booke konsultasjonstime. Bare for å gjøre det klinkende klart. Jeg er ikke ute etter en perfekt nese. Kun en nese som er litt mer proporsjonal og rett, og ikke krum. Anonymous poster hash: 194c1...f6d Jeg har vært hos dr haug på teres nobel. Betalte 38.500 kr for min nye nese
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #11 Skrevet 13. august 2013 Eneste "problemet" med å ta slike inngrep er at de inngrepene går ikke i arv. Så barn vil arve den nesen du har for eksempel. Anonymous poster hash: e1ce4...58d 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #12 Skrevet 14. august 2013 Hei! Jeg er 18 år og ekstremt misfornøyd med min nese. Den gjør meg SÅ usikker og jeg tar meg selv i å gjemme den litt med hånden min om noen ser meg i profil. Jeg har fire spørsmål jeg gjerne vil ha svar på. Hvordan skal jeg si det til moren min at jeg ønsker dette? Jeg synes det er litt flaut av en eller annen grunn, og jeg vet ikke helt hva hun synes om det. Jeg vil spørre om hun kan betale nå, så kan jeg betale tilbake senere når jeg har fått jobb. Hvor mye pleier en neseoperasjon å koste? Jeg tenker å slipe neseryggen litt og evt. fikse litt på nesetippen. Hvordan går jeg frem? Hvem skal jeg ta kontakt med først? Hvilken lege anbefaler dere? Jeg har ikke lyst på et dårlig resultat da det koster så mye. Jeg har også lyst til å gjøre dette i Norge. Anonymous poster hash: 194c1...f6d Ser du ikke har fått noen egentlige svar på spørsmålene dine enda. Jeg forstår deg godt da jeg har akkurat samme problem. Jeg har en stor nese med tydelig kul på neseryggen, i tillegg har jeg en stor og rund tipp som jeg ønsker mindre. Skjønner godt at det er litt "flaut" å fortelle dette til moren din. Det kan jo være litt tabu å ville endre på utseendet sitt her i Norge. Men jeg synes du skal fortelle henne nøyaktig hvorfor du ønsker dette, og hvor mye nesen din plager deg. Når det gjelder hvor du skal starte og hva det koster o.s.v; Til å begynne med bør du gjøre masse research på nett. Hvordan operasjonen foregår, risikoer o.s.v. Så bør du dra til konsultasjonstimer hos forskjellige kirurger som utfører neseoperasjoner, og her er det viktig at du forklarer NØYE hva du ønsker å gjøre, og du må også være litt kritisk til kirurgene og stille dem en del spørsmål. Hvor mye erfaringer har de? Hvor mange neser har de operert? Hvor mange har blitt fornøyd med resultatet? Kan de vise deg bilder av neser han/hun har operert? Og så videre. I tillegg bør du prøve å redigere noen bilder av nesen din (bruk f.eks "Plastic surgery-appen til Android og iPhone) og ta med deg disse bildene til konsultasjonene. Så ser kirurgen hva du ønsker å endre. Så er det prisen. Det kan koste fra 30-45,000 kroner, alt ettersom hva du ønsker å endre, og hva kirurgen ønsker å ta betalt for inngrepet. Så du bør velge en kirurg du virkelig stoler på, så du ikke sløser bort de pengene og ender opp med et dårlig resultat. Jeg har ingen leger å anbefale. Men jeg har hittil fått best inntrykk av Morten Haug fra Nobel Clinic. Men da jeg var til konsultasjon hos han sa han at han ikke kunne korte ned på nesetippen min, kun rette ut ryggen og smalne nesetippen, derfor tror jeg ikke jeg ville blitt fornøyd med resultatet hos han. Men for all del; IKKE vel Bunæs. Han har jeg lest mye fælt om overalt. Anonymous poster hash: a7677...eba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå