AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #1 Skrevet 12. august 2013 Kan man ta angrepille dersom man er arvelig disponert for blodpropp? Googlet, ble forvirret.. Noen mente man kunne det (svar fra apotek på nettside), men da jeg spurte på sykehusapoteket virket damen i kassa usikker og måtte sjekke det opp.. Hun sa det var en form for østrogen (som man skal unngå) i angrepillen, og at jeg måtte høre med lege. Men på nettet stod det at det ikke er østrogen i pillen. Jeg skal jo høre med lege, men hva mener dere? Jeg har tatt en pille tidligere, for mange år siden, uten å vite om at jeg har økt risiko for propp. Anonymous poster hash: c39f1...4cc
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #2 Skrevet 12. august 2013 Jeg vil anta at det går heelt fint å ta kun en angrepille. Anonymous poster hash: f5fc6...e7e Anonymous poster hash: f5fc6...e7e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #3 Skrevet 12. august 2013 Virkestoffet levonorgestrel anses som trygt ved de vanligste årsakene til arvelig blodpropp. Står heller ikke noe i Felleskatalogen om at det ikke skal brukes i slike tilfeller. Anonymous poster hash: 4e76b...e79
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå