Gå til innhold

Erfaring med norsk vs utenlandsk partner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

lurer på om noen kan sammenlikne sine erfaringer med norske kontra utenlandske partnere, når det gjelder forhold, sex, romantikk, medfølelse etc.

Hvorfor er det så lite mix i forhold mellom norske og utenlandske partnere og hva er grunnen til at vi ser mer av dette i England og USA...?

Ser frem til intelektuelt diskusjon rundt dette... :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt en partner, så det er vanskelig for meg å uttale om denne saken.

Personlig har jeg ikke noe imot norske eller utenlandske partnere så lenge kjemien stemmer og vi har et harmonisk forhold.

Kanskje noen andre kan svare bedre på dette. For ifølge Platon/Aristoteles vis er den som har erfaring...

Anonymous poster hash: 96f76...947
Skrevet

Jeg har erfaring, dog ikke omfattende i form av kvantitet, så dette må tolkes som egne erfaringer og ikke som generelle sannheter jeg tror beskriver alle. Selv er jeg mann.

Norske partnere har vært søte, trofaste, gode venner og lette å prate med, men manglet lidenskap generelt og vært litt kjedelige i sexlivet spesielt. De har også manglet en sunn balanse i mål, ambisjoner og evne til å nå mål, og vært en veldig separat enhet i forholdet (som å være to individer sammen mer enn et par) og kanskje vært litt lite inspirerende å dele livet med.

Amerikansk partner (den eneste jeg giftet meg med) er lidenskapelig i alt hun gjør, setter seg og når utrolige mål, er inspirerende å være rundt, diskusjonene er heftigere og sexen er heftigere. Oss som par er enheten i sentrum fremfor at vi er to individuelle enheter. Ville aldri aldri gått fra henne for noen annen.

Anonymous poster hash: a03d0...db0

Skrevet

Har vært med litt av hvert av nasjonaliteter og etnisiteter. Jevnt over ingen forskjell.

• Liker 1
Skrevet

Syns i grunnen ikke at det er så lite mixede partnere jeg da, jeg vet i alle fall om veldig mange.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor England og USA? Helt konformt. Afrikanere og folk fra Sør Amerika er gode horebukker og jentene er gode slikkemaskiner. Jeg har pult med både gutter og jenter fra både Afrika og Sør Amerika samt Asia. Kuken til gutter fra eks Senegal er enorme spyd, som river godt i fitta. Asiatiske kuker synes jeg er småe, men jentene er deilige slikkedukker. Prøv noen annen enn Englang og USA. De er jo kliss like oss, og like redde og konforme for ikke å mene noe som er politisk korrekt.

Skrevet

Grunnen til at det er for få mix partnere i Norge er fordi vi følger janteloven. I tillegg så tror vi nordmenn at vi er bedre enn alle andre og vi ser ned på andre nasjonaliteter.

Anonymous poster hash: 2bddb...6df
Gjest Anarkist
Skrevet

Det er sunt med å skifte litt på gener og leke bioteknologi. Folk med forskjellige gener for vakrere barn enn folk med like gener.... :blomst:

Gjest Ironically me
Skrevet

Jeg har ikke så stor erfaring, men har følelsen av at det er Norge som er anderledes-landet i opplevelsen av alvoret ved skole, studier og karriere. Ulikeheter i et forhold merkes godt her.

Jeg skal ikke uttale meg om medfølelse, lidenskap etc, men la spesiellt merke til hennes målsetting i studier og jobb. Dette gjaldt også i stor grad med de øvrige utenlandske som hun studerte sammen med.

Skrevet

Hvis du liker blandingsraser så bare go for it....

Anonymous poster hash: 96f76...947
Skrevet

Optimist

Anonymous poster hash: 09ed1...4b9

• Liker 6
Skrevet

For å kunne sammenligne norske og utenlandske partnere må man jo ha hatt et visst antall partnere i hver kategori for å kunne generalisere. Det er jo så enorm forskjell på norske menn også. Og det er, som kjent, relativt stor variasjon blant utlendinger. I forhold til sex er min dom:

Engelskmennene var veldig lik nordmennene, svensken og dansken.

Italieneren var, som forventet, svært lidenskapelig og opptatt av å tilfredsstille meg i størst mulig grad

Franskmannen var veldig opptatt av variasjon, litt slitsomt i grunnen

Polakken var utforskende på en naiv og veldig søt måte og veldig oppmerksom

Russeren var svært forsiktig og langsom

Tyskeren var veldig visuell og snakket mye

Grekeren var relativt uspennende og fort ferdig

Om jeg skulle rangere dem, ville det bli delt seier mellom polakken og russeren, den beste av nordmennene og italieneren deretter, på bunnen de verste av nordmennene og grekeren.

Jeg har bare vært sammen med to nordmenn, en engelskmann, italiener, tysker og polakk. Minst drama og mest medfølelse var det sammen med tyskeren og den ene nordmannen, mest moro var det med polakken og italieneren, minst ego var det å spore hos polakken og tyskeren.

Konklusjonen er vel at en bra nordmann er på høyde med det beste fra utlandet ;)

Anonymous poster hash: 4ca54...68b
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor England og USA? Helt konformt. Afrikanere og folk fra Sør Amerika er gode horebukker og jentene er gode slikkemaskiner. Jeg har pult med både gutter og jenter fra både Afrika og Sør Amerika samt Asia. Kuken til gutter fra eks Senegal er enorme spyd, som river godt i fitta. Asiatiske kuker synes jeg er småe, men jentene er deilige slikkedukker. Prøv noen annen enn Englang og USA. De er jo kliss like oss, og like redde og konforme for ikke å mene noe som er politisk korrekt.

free-poster-wff4co3w8r-PERVERT-ALERT!!!.

• Liker 3
Skrevet

Fuck you, men det ser det ut til at du nok gjør støtt, om du ikke ligger oppå eller under noen. At du tør å snakke seksuelt nedsettende om noen med din adferd kan bare tyde på lite utviklede sjelsevner samt total mangel på selvinnsikt. Min beste veninne er gift med en latin-amerikaner og bedre far og mann skal man lete langt etter.

TS, skulle du få noen diskusjon rundt noe annet enn fitte og pikk burde du lagt deg ut på Samliv og relasjoner i det minste.

Anonymous poster hash: d14d3...475

Skrevet

Det er sunt med å skifte litt på gener og leke bioteknologi. Folk med forskjellige gener for vakrere barn enn folk med like gener.... :blomst:

Synes det kan slå begge veier :) Enten blir de veldig vakre eller veldig stygge.

Anonymous poster hash: 5906a...a6c

Skrevet

Hei,

lurer på om noen kan sammenlikne sine erfaringer med norske kontra utenlandske partnere, når det gjelder forhold, sex, romantikk, medfølelse etc.

Hvorfor er det så lite mix i forhold mellom norske og utenlandske partnere og hva er grunnen til at vi ser mer av dette i England og USA...?

Grunnen til at vi ser mixen oftere i noen andre land er pga. at disse andre landene kanskje har en prosentuell større andel med utlendinger? Jeg regner med at i de fleste tilfeller vi snakker om mixed, så er det mixed etnisitet vi egentlig mener. En dansk/norsk mix er vel også mixed, men fortsatt veldig like, sett utenifra.

Min påstand er at relativt få nordmenn har utenlandske partenere med annen etnisitet fordi:

1. Vi er ganske homogene som folkegruppe (nordmenn). Vi liker best hverandre. Nabogutten/Jenta er lett å prate med.

2. Vi er av natur redde for fremmed kultur, da vi historisk har unngått å forholde oss så mye til annen kultur.

3. Vi har levd isolert her oppe i kalde nord i århundrer. Vi har hatt tradisjon for å reise mye ut, men veldig få kommer til oss.

Jeg tror også at vi har et problem med at vi lever i verdens beste og rikeste land, og det er følgelig stor forskjell på om du snakker 'partner' som en person fra Europa eller Nord Amerika, kontra om du velger ei Thaisnelle på 22 når du er 42. Slike ting er som kjent vanskelig i Norge. :-)

Jeg er også litt nysjerrig på om det er vedlig mange mixed couples i USA i forhold til prosentuelt antall av de ulike gruppene. Jeg har en magefølelse på at de ulike gruppene holder seg vel så mye til hverandres etniske gruppe der, som i Norge. Men magefølelse er ikke statistikk...

Anonymous poster hash: af944...9c6

Skrevet

Jeg har hatt et langvarig forhold med en nordmann og er i et langvarig forhold med en som ikke er norsk nå. Jeg merker GANSKE stor forskjell på det aller meste egentlig. Om det er tilfeldig, eller om det er hans kultur, det er jeg ikke sikker på, men jeg føler han bryr seg MYE mer om meg enn det eksen gjorde. Alt er liksom bare så sinnsykt bra. En ting jeg også har merket er forskjellen på respekten ovenfor foreldrene. Det var helt fantastisk å se hvor mye min kjære bryr seg om foreldrene sine, i forhold til hvordan eksen var ovenfor dem.

Nei, heia utlendinger! :laugh:

Skrevet (endret)

Hei,

Grunnen til at vi ser mixen oftere i noen andre land er pga. at disse andre landene kanskje har en prosentuell større andel med utlendinger? Jeg regner med at i de fleste tilfeller vi snakker om mixed, så er det mixed etnisitet vi egentlig mener. En dansk/norsk mix er vel også mixed, men fortsatt veldig like, sett utenifra.

Min påstand er at relativt få nordmenn har utenlandske partenere med annen etnisitet fordi:

1. Vi er ganske homogene som folkegruppe (nordmenn). Vi liker best hverandre. Nabogutten/Jenta er lett å prate med.

2. Vi er av natur redde for fremmed kultur, da vi historisk har unngått å forholde oss så mye til annen kultur.

3. Vi har levd isolert her oppe i kalde nord i århundrer. Vi har hatt tradisjon for å reise mye ut, men veldig få kommer til oss.

Jeg tror også at vi har et problem med at vi lever i verdens beste og rikeste land, og det er følgelig stor forskjell på om du snakker 'partner' som en person fra Europa eller Nord Amerika, kontra om du velger ei Thaisnelle på 22 når du er 42. Slike ting er som kjent vanskelig i Norge. :-)

Jeg er også litt nysjerrig på om det er vedlig mange mixed couples i USA i forhold til prosentuelt antall av de ulike gruppene. Jeg har en magefølelse på at de ulike gruppene holder seg vel så mye til hverandres etniske gruppe der, som i Norge. Men magefølelse er ikke statistikk...

Det er jo bare tull at man finner mindre synlig etnisk variasjon i Norge/Skandinavia enn i mesteparten av verden. Amerika og Australia er jo unntakene, dette er massinnvandringsskapte kontinent, kontinent der nesten hele befolkningen er etterkommere av folk som har innvandret i en storstilt masseinnvandring gjennom de siste 500 år. Slik at den opprinnelige befolkning er redusert til en forsvinnende liten minoritet.

Slik er det ikke i resten av verden, jeg vil oppfordre dere til å begynne å reise litt mer, og gjerne utenfor Vest-Europa. Reiser dere til Kina, Japan, landene i Sentral-Asia, ja store deler av kloden vil dere se at befolkningen der er langt mindre preget av innvandring enn landene i Vest-Europa. Å reise i disse områdene av kloden (vi kan kanskje kalle det "den gamle verden") er å påminnes hvordan Norge og andre vesteuropeiske land så ut så sent som på 70-tallet, før masseinnvandringen hadde rukket å prege landet og endre befolkningssammensetningen i merkbar grad.

Mange kinesere har aldri sett en ikke-kineser i hele sitt liv, noe av attraksjonen med storbyer som Beijing og Shanghai er for landsby- eller provinsbykineseren at man kan reise dit og se ikke-kinesere (selv om de også der er få), så som europeer kan man oppleve at kinesere på bytur kommer bort til deg og spør om du er villig til å stille opp på et bilde sammen med dem. Jeg har reist mye rundt i verden og med unntak av "den nye verden", de masseinnvandringsskapte kontinent Amerika og Australia, er det å komme tilbake til Oslo faktisk å komme til en by med en mer internasjonalt sammensatt befolkning enn byene jeg kommer fra.

Aserbajdsjans hovedstad Baku er en by der 95% av befolkningen er muslimer, hovedsaklig shiamuslimer, men jeg tør vedde på at jeg ville kunne telle 500-1000 kvinner med hijab i Oslo på den tiden jeg kunne gå rundt i Baku uten å ha sett en eneste hijab. Vårt land er sammen med resten av Vest-Europa i ferd med å bli det nye masseinnvandringskapte kontinent, det nye Amerika, destinasjon for økonomiske lykkegjegere og velstandsflyktninger fra alle verdens hjørner, og det blir helt feil å fremstille det som at vi i dag har en mer isolert og etnisk homogen befolkning enn de fleste andre land.

Vi er et bittelite land som har hatt en forholdsmessig svært høy innvandring gjennom flere tiår, og vi har i dag større synlig diversitet enn de fleste land i "den gamle verden". Og mitt inntrykk er at norske kvinner er ganske åpne for gutter og menn fra andre land. Det har vel faktisk vært en tendens til at norske jenter snarere har rakket ned på sitt eget lands gutter og foretrukket utenlandske menn, gjerne menn fra mer kvinneundertrykkende og mannssjåvinistiske kulturer, det være seg patriarkalske innvandrerkulturer eller typiske sydendestinasjoner der de lokale guttene opplever de nordiske jentene som mye mye villigere enn sine egne lokale jenter.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo bare tull at man finner mindre synlig etnisk variasjon i Norge/Skandinavia enn i mesteparten av verden. Amerika og Australia er jo unntakene, dette er massinnvandringsskapte kontinent, kontinent der nesten hele befolkningen er etterkommere av folk som har innvandret i en storstilt masseinnvandring gjennom de siste 500 år. Slik at den opprinnelige befolkning er redusert til en forsvinnende liten minoritet.

Slik er det ikke i resten av verden, jeg vil oppfordre dere til å begynne å reise litt mer, og gjerne utenfor Vest-Europa. Reiser dere til Kina, Japan, landene i Sentral-Asia, ja store deler av kloden vil dere se at befolkningen der er langt mindre preget av innvandring enn landene i Vest-Europa. Å reise i disse områdene av kloden (vi kan kanskje kalle det "den gamle verden") er å påminnes hvordan Norge og andre vesteuropeiske land så ut så sent som på 70-tallet, før masseinnvandringen hadde rukket å prege landet og endre befolkningssammensetningen i merkbar grad.

Mange kinesere har aldri sett en ikke-kineser i hele sitt liv, noe av attraksjonen med storbyer som Beijing og Shanghai er for landsby- eller provinsbykineseren at man reise dit og se ikke-kinesere (selv om de også der er få), så som europeer kan man oppleve at kinesere på bytur kommer bort til deg og spør om du er villig til å stille opp på et bilde sammen med dem. Jeg har reist mye rundt i verden og med unntak av "den nye verden", de masseinnvandringsskapte kontinent Amerika og Australia, er det å komme tilbake til Oslo faktisk å komme til en by med en mer internasjonalt sammensatt befolkning enn byene jeg kommer fra.

Aserbajdsjans hovedstad Baku er en by der 95% av befolkningen er muslimer, hovedsaklig shiamuslimer, men jeg tør vedde på at jeg ville kunne telle 500-1000 kvinner med hijab i Oslo på den tiden jeg kunne gå rundt i Baku uten å ha sett en eneste hijab. Vårt land er sammen med resten av Vest-Europa er i ferd med å bli det nye masseinnvandringskapte kontinent, det nye Amerika, destinasjon for økonomiske lykkegjegere og velstandsflyktninger fra alle verdens hjørner, og det blir helt feil å fremstille det som at vi i dag har en mer isolert og etnisk homogen befolkning enn de fleste andre land.

Vi er et bittelite land som har hatt en forholdsmessig svært høy innvandring gjennom flere tiår, og vi har i dag større synlig diversitet enn de fleste land i "den gamle verden". Og mitt inntrykk er at norske kvinner er ganske åpne for gutter og menn fra andre land. Det har vel faktisk vært en tendens til at norske jenter snarere har rakket ned på sitt eget lands gutter og foretrukket utenlandske menn, gjerne menn fra mer kvinneundertrykkende og mannssjåvinistiske kulturer, det være seg patriarkalske innvandrerkulturer eller typiske sydendestinasjoner der de lokale guttene opplever de nordiske jentene som mye mye villigere enn sine egne lokale jenter.

Hmmm. Jeg bor selv i Kina, som gjest i midtens rike, og jeg mener det er mange historiske og kulturelle årsaker til at f.eks. Kina og Japan ikke har hatt mye innvandring igjennom tidene. Langt ifra alle årsakene er bra. Noen av årsaken er koblet til disse nasjonenes politiske systemer, og noen er koblet til hvordan europeiske stater og nord amerika håndtert østen på. Igjennom årtier og sågar århundrer har vestens folk oppført seg dårlig i østen. Blir ikke veldig velkommen som innvandrer da.

Statistisk sett har Norge "relativt" få innnvandrere. 13% mot f.eks.over 14% prosent for f.eks. Spania, som har kommet kortere på utviklingstien, og er i økonomisk uføre. Grunnen til at jeg påstår "relativt" få, er fordi mange av våre innvandrere kommer fra Norden og nordeuropa, som er nærme vår egen kultur. De bidrar nesten til å opprettholde den relative homogeniteten i Norges befolkning. I tillegg har vi fra før kun en klar og liten minoritetsgruppe. Spania har vel ett par store minoritetsgrupper...minst? og Kina har 50+ grupper.

I Tysland, England, Frankrike og Spania er det en del innvandrere fra gamle kolonier, som disse landene har et særdeles ansvar for historisk sett. Disse innvandrerne er mer synlige, og har en annen kultur enn flertallet av våre 'norske' innvandrere, i forhold til oss.

Ok. la oss si at vi har samme brokete forsamling i Norge, som i resten av Europa. For å ikke gjøre dette om til en innvandringsdebatt. Innvandring er vanskelig.

Du påstår at Norske jenter velger utenlandske gutter istedet for norske...Ok, da må vi norske gutta skjerpe oss. Eller er det kanskje slik at de fleste norske jenter velger norske gutter, men noen norske jenter vil prøve ut litt av dette nye blodet?..Litt slik vestlandsjentene og nordlandsjentene gjorde når det kom seilskuter oppetter kysten for 100-400 år siden? Er de mange...eller er de bare synlige?

Jeg tror du er enig med meg i at i Kina, eller i resten av øst asia for den saks skyld (opptil 2 milliarden mennesker), så velger utrolig få bosatte vestlige kvinner en asiatisk partner? Mye pga. at de asiatiske har noen av disse kvinnefiendtlige egenskapene du nevnte i ditt innlegg. I tillegg er "dating" i Kina, og store deler av Asia, noe helt annet enn i Europa, Nord Amerika og Australia. Så begrepet partner i TS sin sammenheng er vel kanskje ikke anvendbart i andre deler av verden enn Europa, Nord Amerika og Australia?

For å forsvare våre norske søstre litt, så vil jeg også påpeke at vestlige menn noen ganger er foretrukket av asiatiske kvinner. mange årsaker til det, og ikke alle er direkte forbundet med kjærlighet.

I 2013 bør det være rom for at både kvinner og menn velger litt som de ønsker selv.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, Cuckold. :roll:

Anonymous poster hash: cda8a...e7f
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...