Cuckold Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Enig i at det ikke finnes så mange interessante menn i Norge. For meg er det så mange som er barnslige, useriøse, selvopptatte. Hvor skal man lete for å finne noen som har dybde, lidenskap, et rikt fantasi- og følelsesliv? Enig..men må si jeg fant flere da jeg bodde i andre vest-Europeiske land. Synd jeg ikke slo til da, men da var jeg ikke klar. Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter. Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er: Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? 2
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Slike utsagn leser vi stadig både her på KG og andre steder. Mitt inntrykk er at det knapt finnes noe land i verden der kvinnene mer åpenlyst rakker ned på sitt eget lands menn og både i ord og handling viser at de foretrekker andre nasjonaliteter. Jeg fikk lyst til å starte en tråd der spørsmålet kort og godt er: Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? Vel, det jeg snakker om er jo kun basert på egne erfaringer, jeg snakker jo ikke for andre norske kvinner enn meg selv. Generelt sett finnes det mange kjekke norske menn! I min alder (35), så er mange gift og midt i småbarnsfasen. Da er utvalget for min alder blitt noe mindre. Likevel finnes det mange svært kjekke, hyggelige norske menn, det er det ingen tvil om! Egne erfaringer gjør at jeg også har opplevd menn i andre land. Der er det også kjekke...da blir det til at man lett sammenlikner litt.
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 De menn jeg synes er fantastiske er norske hele gjengen.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? Det hadde vært kjekt å se bilder av alle de mennene som deltar i diskusjonene her...hadde vært enklere å tilpasse svarene da. 1
Gjest Gjest_Cia_* Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg tror det er en slags projisering. Kvinner som har vært single i mange år kan være redd for at det er dem selv det er noe galt med. Dersom hun heller skylder på mennene, at ingen er bra nok for henne, så slipper hun å tvile på seg selv.
Cuckold Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2009 Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? Det hadde vært kjekt å se bilder av alle de mennene som deltar i diskusjonene her...hadde vært enklere å tilpasse svarene da. Hvorfor det? Hvis jeg hadde lurt på om jeg personlig var for dårlig for deg eller en annen kunne jeg sikkert skrevet en tråd om det, men det er altså ikke tema for denne tråden. Her handler det om den stadige sytingen fra norske kvinner over hvor vanskelig det er å finne kjekke, spennende norske menn. Dette handler ikke om et bestemt knippe norske menn. Og selv om jeg tok utgangspunkt i et par innlegg i en annen tråd er det fenomenet jeg ønsker debatt om, ikke disse to jentenes personlige preferanser eller attraktivitet.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg ønsker meg helst en norsk mann. Norske menn er siviliserte, tolerante, reflekterte, sammenlignet med menn i mange andre kulturer. Vi er utrolig heldige her i Norge. Tenk om du som kvinne heller var født i Saudi-Arabia?! Og som vi vet, så skal vi ikke lenger enn til Sør-Europa for å finne at likestillingen har kommet en del kortere, og utroskap er langt mer utbredt og akseptert for menn. 1
Cuckold Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2009 Vel, det jeg snakker om er jo kun basert på egne erfaringer, jeg snakker jo ikke for andre norske kvinner enn meg selv. Generelt sett finnes det mange kjekke norske menn! I min alder (35), så er mange gift og midt i småbarnsfasen. Da er utvalget for min alder blitt noe mindre. Likevel finnes det mange svært kjekke, hyggelige norske menn, det er det ingen tvil om! Egne erfaringer gjør at jeg også har opplevd menn i andre land. Der er det også kjekke...da blir det til at man lett sammenlikner litt. Ja, og du skriver jo at du finner flere som har dybde, lidenskap, et rikt fantasi- og følelsesliv i andre vesteuropeiske land. Så forstår jeg deg rett mener du det er lenger mellom de attraktive mennene her i landet? Siden du skrev det du skrev. Har du i tilfelle noen formening om hva dette kommer av? Og hva består det i? Mange norske menn har jo sett norske kvinner legge seg psykisk langflate for utenlandske menn, noen er svake for franskmenn, andre grekere, latinere eller menn fra Vest-India. Men det er heller ikke uvanlig å se norske kvinner innta en underdanig holdning overfor briter, australiere eller amerikanere. Én mulighet er at Norge som et lite land i verden sliter med et slags nasjonalt mindreverdighetskompleks, noe som kan arte seg ved at man ser opp til mennesker av en del andre nasjonaliteter. Jeg vet ikke, bare en tanke.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg vet ikke om det er slik at utenlandske menn har mer dybde, lidenskap og rikere fantasi- og følelsesliv, men tror kanskje heller det er mer aksept for å vise følelser i andre land. Kjærlighetserklæringene kan kanskje komme lettere fra en franskmann, men betyr det at de sitter så dypt?
leirbål Skrevet 18. oktober 2009 #10 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg ønsker meg helst en norsk mann. Norske menn er siviliserte, tolerante, reflekterte, sammenlignet med menn i mange andre kulturer. Vi er utrolig heldige her i Norge. Tenk om du som kvinne heller var født i Saudi-Arabia?! Og som vi vet, så skal vi ikke lenger enn til Sør-Europa for å finne at likestillingen har kommet en del kortere, og utroskap er langt mer utbredt og akseptert for menn. Enig. Norske menn pleier å respektere kvinner. De er snille, arbeidsomme, morsomme og omtenksomme. Norske menn er også høflige og passe følsomme og romantiske. Så selv om jeg har kapret den aller beste, så finnes det veldig mange flotte menn i Norge. Mange andre land har kanskje mere lidenskapelige menn, som behandler kvinnen de er forelsket i som en prinsesse, men etter en stund kommer det frem at de ofte er mammadalter og mannsjåvinister f.eks.
Anglofil Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 Enig. Norske menn pleier å respektere kvinner. De er snille, arbeidsomme, morsomme og omtenksomme. Norske menn er også høflige og passe følsomme og romantiske. Så selv om jeg har kapret den aller beste, så finnes det veldig mange flotte menn i Norge. Mange andre land har kanskje mere lidenskapelige menn, som behandler kvinnen de er forelsket i som en prinsesse, men etter en stund kommer det frem at de ofte er mammadalter og mannsjåvinister f.eks. Enig! Er veldig glad i min kjære - verdens beste (norske) mann. Mvh Yvonne
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. oktober 2009 #12 Skrevet 18. oktober 2009 Ja, og du skriver jo at du finner flere som har dybde, lidenskap, et rikt fantasi- og følelsesliv i andre vesteuropeiske land. Så forstår jeg deg rett mener du det er lenger mellom de attraktive mennene her i landet? Siden du skrev det du skrev. Har du i tilfelle noen formening om hva dette kommer av? Og hva består det i? Mange norske menn har jo sett norske kvinner legge seg psykisk langflate for utenlandske menn, noen er svake for franskmenn, andre grekere, latinere eller menn fra Vest-India. Men det er heller ikke uvanlig å se norske kvinner innta en underdanig holdning overfor briter, australiere eller amerikanere. Én mulighet er at Norge som et lite land i verden sliter med et slags nasjonalt mindreverdighetskompleks, noe som kan arte seg ved at man ser opp til mennesker av en del andre nasjonaliteter. Jeg vet ikke, bare en tanke. Først en kommentar til en gjest tidligere i tråden: for min del tror jeg ikke det er snakk om å projisere mange års singletilværelse over på å kritisere norske menn for å slippe selvkritikk. For min del har jeg alltid en slags relasjon med en mann jeg finner kjekk, attraktiv og som kan gi meg noe følelsesmessig, selv om min sivilstatus er "single". Mitt svar på ditt spørsmål blir jo veldig subjektivt, som du vet, og jeg snakker bare for meg selv basert på mine erfaringer. Og da er svaret ja, det virker på meg som om det er "lengre" mellom spennende og passende menn for meg her i Norge, enn det er i andre vest-Europeiske land. Jeg vet dessverre ikke helt hvorfor. Ting flyter lettere i utlandet, det blir en annen flow. Utestedene og kulturen er mer urban og noe annerledes, noe mer beleven og høflig også - enn i Oslo og andre norske byer. Det er min erfaring. Kanskje det ikke stemmer og at det bare ikke helt klikker for meg og norske menn? Derimot går det svært bra med svenske og danske menn. København og Stockholm fungerer helt annerledes. Kanskje jeg bør finne meg jobb i utlandet. Det funker nok ikke helt med de norske mennene og meg. Det sier ikke klikk. Så kan man alltids si at jeg bør ta selvkritikk, gå i meg selv osv. og det kan være. Men det sier fortsatt ikke klikk med så mange norske menn og meg. Det var min historie. Kanskje svar fra andre damer her er mer positive?
Gjest Purple Haze Skrevet 18. oktober 2009 #13 Skrevet 18. oktober 2009 Sukk.....enda en slik menn mot kvinner-tråd, som nok kommer til å utvikle seg til en "thai/russiske damer er best-tråd", og norske kvinner er så kravstore.....(fordi de ikke vil ha MEG)... Selv kunne jeg ikke tenkt meg forhold til noe annet enn norske menn. Og har kun hatt forhold til norske menn tidligere. Et forhold kan være komplisert nok i seg selv, om jeg ikke skal blande kultur-og religionsforskjeller inn i det også. Men jeg tenker at her er det (som alltid) store individuelle forskjeller. Noen norske kvinner blir kun tiltrukket av f.eks spanjoler, mens andre foretrekker marokkanere, og atter andre norske menn.
Cordelia Skrevet 18. oktober 2009 #14 Skrevet 18. oktober 2009 Nå er norske menn ganske forskjellige da. Men hvis jeg skal generalisere på det jeg har erfart vil jeg si at norske menn i forhold er mer tilbakeholdne og "trauste" enn menn fra andre land. Men samtidig er norske menn i gjennomsnitt ganske pålitelige. I utlandet virker det mer som en enten er svigemors drøm eller don juan. Utenlandske(ja jeg veit det er en veldig generalisering) virker å ha et litt annet forhold til feks. utroskap. Det er nå mitt inntrykk ihvertfall, selv om det selfølgelig finnes mange ordentlige gutter utenfor norges grenser og. Nei jeg er veldig takknemlig for norske menn jeg. Heldigvis har jeg nok fornuft til å forstå at mennene her på forumet ikke repersenterer er gjennomsnitts norsk mann, takk og lov(dere påstår vi kvinner hetser norske menn, men HAAAALLOOOOO!). Heller en traust nordmann, enn en utenlands player
Cuckold Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 18. oktober 2009 Først en kommentar til en gjest tidligere i tråden: for min del tror jeg ikke det er snakk om å projisere mange års singletilværelse over på å kritisere norske menn for å slippe selvkritikk. For min del har jeg alltid en slags relasjon med en mann jeg finner kjekk, attraktiv og som kan gi meg noe følelsesmessig, selv om min sivilstatus er "single". Mitt svar på ditt spørsmål blir jo veldig subjektivt, som du vet, og jeg snakker bare for meg selv basert på mine erfaringer. Og da er svaret ja, det virker på meg som om det er "lengre" mellom spennende og passende menn for meg her i Norge, enn det er i andre vest-Europeiske land. Jeg vet dessverre ikke helt hvorfor. Ting flyter lettere i utlandet, det blir en annen flow. Utestedene og kulturen er mer urban og noe annerledes, noe mer beleven og høflig også - enn i Oslo og andre norske byer. Det er min erfaring. Kanskje det ikke stemmer og at det bare ikke helt klikker for meg og norske menn? Derimot går det svært bra med svenske og danske menn. København og Stockholm fungerer helt annerledes. Kanskje jeg bør finne meg jobb i utlandet. Det funker nok ikke helt med de norske mennene og meg. Det sier ikke klikk. Så kan man alltids si at jeg bør ta selvkritikk, gå i meg selv osv. og det kan være. Men det sier fortsatt ikke klikk med så mange norske menn og meg. Det var min historie. Kanskje svar fra andre damer her er mer positive? Det er lite å gjøre ved hva du føler, det er jeg med på. Men siden det altså er slik at du som norsk kvinne oppfatter menn i samtlige andre vesteuropeiske land som mer spennende, og du ikke er alene om å se det slik, må jo spørsmålet være: Er det noe vi gjør galt når vi oppdrar våre sønner? Hvis det virkelig er slik at norske menn skiller seg fra menn i alle andre vesteuropeiske land må det jo være noe galt med den norske kulturen, noe som gjør norske menn mindre spennende enn danske og svenske, hollandske og britiske. Alternativt kan man spørre om det er noe vi gjør galt når vi oppdrar våre døtre. Siden våre kvinner i større grad enn kvinnene i våre naboland har problemer med å finne menn i eget land attraktive. Til det siste kunne det også høre at vi vokser opp med en slags nasjonal ubearbeidet mindreverdighetsfølelse som slett ikke trenger å være borte selv om Norge etter hvert har blitt et nyrikt oljeland. Synet på oss selv som annerledeslandet, som utenforkulturen, som de bondske som står i opposisjon til det urbane og kultiverte Europa kan nok sitte dypt og prege oss mer enn vi aner. Noe som for kvinnens vedkommende kanskje kan arte seg som et mindreverdighetskompleks på norske menns vegne.
Ella_Grey Skrevet 18. oktober 2009 #16 Skrevet 18. oktober 2009 Er norske menn faktisk for dårlige for norske kvinner? Eller sier dette fenomenet egentlig mer om norske kvinner enn norske menn? Jeg syns det finns utrolig mye kjekke menn i Norge, synes de kommer veldig godt ut hvis man skal sammenligne utseendemessig med andre nasjoner. Kommer ikke på en kjekk franskmann eller italiener f.eks, og de skal jo være så ettertraktet. Det jeg syns kan være negativt er at de mange ganger er redd for å "gi" av seg selv. Det kan være vanskelig å få vite hva de egentlig syns, hva de vil. Det kan være lite bekreftelse å få og lite motstand i norske menn. Men generelt ville jeg ikke ha byttet dem bort.
Murder Skrevet 18. oktober 2009 #17 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg synes da vitterlig at norske menn rakker en god del mer ned på norske kvinner enn omvendt. Se bare på skråblikk.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #18 Skrevet 18. oktober 2009 Alternativt kan man spørre om det er noe vi gjør galt når vi oppdrar våre døtre. Siden våre kvinner i større grad enn kvinnene i våre naboland har problemer med å finne menn i eget land attraktive. Til det siste kunne det også høre at vi vokser opp med en slags nasjonal ubearbeidet mindreverdighetsfølelse som slett ikke trenger å være borte selv om Norge etter hvert har blitt et nyrikt oljeland. Synet på oss selv som annerledeslandet, som utenforkulturen, som de bondske som står i opposisjon til det urbane og kultiverte Europa kan nok sitte dypt og prege oss mer enn vi aner. Noe som for kvinnens vedkommende kanskje kan arte seg som et mindreverdighetskompleks på norske menns vegne. Jeg tror kanskje det kan være slik for noen kvinner. Men selv er jeg fornøyd med norske menn.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. oktober 2009 #19 Skrevet 18. oktober 2009 Er det noe vi gjør galt når vi oppdrar våre sønner? Hvis det virkelig er slik at norske menn skiller seg fra menn i alle andre vesteuropeiske land må det jo være noe galt med den norske kulturen, noe som gjør norske menn mindre spennende enn danske og svenske, hollandske og britiske. Alternativt kan man spørre om det er noe vi gjør galt når vi oppdrar våre døtre. Siden våre kvinner i større grad enn kvinnene i våre naboland har problemer med å finne menn i eget land attraktive. Til det siste kunne det også høre at vi vokser opp med en slags nasjonal ubearbeidet mindreverdighetsfølelse som slett ikke trenger å være borte selv om Norge etter hvert har blitt et nyrikt oljeland. Synet på oss selv som annerledeslandet, som utenforkulturen, som de bondske som står i opposisjon til det urbane og kultiverte Europa kan nok sitte dypt og prege oss mer enn vi aner. Noe som for kvinnens vedkommende kanskje kan arte seg som et mindreverdighetskompleks på norske menns vegne. Jeg vet virkelig ikke, her er jeg litt rådvill. Om det kan ha årsaker i en bondsk kultur som sammenliknes med det mer kultiverte resten av Europa: I don't know. Alt jeg vet er bare at kjemien med folk - da spesielt menn - klaffer veldig fint så fort jeg er ute av Norge. Det flyter bedre. Klart det går bra i Norge også - på den fronten - men da mer krampaktig. Jeg må si jeg opplever nordmenn generelt som noe innadvendte og vanskelig å "få i gang". Det går litt tungt av og til. Jeg tror ikke nyrikt oljeland hjelper så mye på holdningene, innstillingene og væremåten. "Det norske" er innarbeidet i arv, generasjoner, i skoleverket, hos kvinner og hos menn over det langstrakte Grandiosa-landet med kulde, samer, sne, elgstek og Grandiosa som gourmetmat - de norske veikroene og fotballandet. Det finnes vel noen få her til lands innenfor the civilized flow segment, men de er nok opptatt, skulle jeg tro. :-)
Gjest Langt mot Nord Skrevet 18. oktober 2009 #20 Skrevet 18. oktober 2009 Kjønnsdynamikken i Norge er helt skakkjørt, faktisk er det firmaer som tilbyr en ukes coaching for førti tusen, så menn skal kunne bevisst trykke på de rette knappene og etterhvert skjule det ved å være kongruent. Så om det er berettiget å rakke ned kommer an på hva som er alternativene, utenlandske menn, playere eller noen som forstår meg og driter en lang marsj i det. Poteter, poteter, poteter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå