Gå til innhold

Å jobbe med sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er blitt innkalt til intervju i et selskap som er totalleverandører innen kommunikasjon og markedsføring i sosiale medier.

For de som har erfaring fra dette feltet - kan dere fortelle litt om hvordan det er å jobbe i et slikt yrke? Det er altså business to business markedsføring - det å engasjere bedrifter i å bruke mer av sosiale medier i (deres) markedsføring.

Også er det jo flott om dere kan tipse meg litt om hvilke typiske intervju-spørsmål som kan komme! :)



Anonymous poster hash: 30655...771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du begynne med å fortelle litt om deg selv?

Kan du si tre positive og tre negative ting ved deg selv?

Hvorfor skal vi ansette deg?

Hva kan du bidra med?

Noen ganger får du case, dvs. at de spør hvordan du ville håndtert en konkret (fiktiv) situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med markedsføring og har ansvar for bl.a. sosiale medier på min arbeidsplass (i tillegg til mye annet). Veldig morsomt, og jeg får mye støtte fra en bedrift som nettopp jobber med å hjelpe andre bedrifter med sånne ting. De er gull verdt, og hjelper til med bl.a. annonsering, statistikk, kampanjer mm. Jeg har i grunn kontakt med flere eksterne selskaper, reklamebyrå etc.

Jeg trives godt, og selv om jeg hadde en del kunnskap om sosiale medier før jeg startet, lærer jeg stadig noe nytt. Det er alltid nye ting å sette seg inn i, og noe helt annet å bruke sosiale medier i en arbeidssituasjon kontra privat. For min del er feltet bare en liten del av min arbeidshverdag, men likevel spennende :)

Anonymous poster hash: 4260d...55d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for de fine svarene! :)

Lurer litt nærmere på et par ting til.. case som sikkert vil dukke opp ,- hvordan kan de f.eks være i markedsføringsbransjen? Har prøvd å forestille meg litt, men fint å få høre andres tanker også :))

Siden dette blir min førstegangs erfaring (i praksis - men har good teoretiske kunnskaper) , vil det medføre negative konsekvenser hvis selgeren f.eks i en periode ikke klarer å nå budsjettet innen riktig tid?

Litt kjekt å være klar over på forhånd om det finnes noen konsekvenser for slike situasjoner osv :) ts.



Anonymous poster hash: 30655...771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå meg - jeg har ingen planer om å sitte og slappe av på godstolen i 8 timer,- det er IKKE meg. :P Er bare litt smånervøs nå så vil egentlig ikke noe mer enn bare vite litt mer om slik bransje og hva som skjer (hvis) ting ikke går den riktige veien i starten.



Anonymous poster hash: 30655...771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, noen som vet hva lønns-intervallet omtrent er i denne form for yrke? :)



Anonymous poster hash: 30655...771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump


Anonymous poster hash: 30655...771



Anonymous poster hash: 30655...771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, noen som vet hva lønns-intervallet omtrent er i denne form for yrke?

Med forbehold om at vi holder selvstendig næringsdrivende unna, og i tillegg ser bort fra helt ekstreme akkordlønninger, så vil jeg anslå et sted mellom 350' og 850'. Du vil selvfølgelig kunne finne konsulenter med enda høyere lønn, men det vil jeg tro blir ganske spesielle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...