Gå til innhold

Dominans / Underkastelse


ElskerinnePer

Anbefalte innlegg

Jeg skal treffe en dame som sier hun vil ha en dominent mann. Hvor hardt bør jeg gå ut første gang vi har sex. Bind foran øynene, klaske hun litt på rumpen? Eller er det mer det å være myndig og bestemt?

Er taknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du ikke har truffet henne før går jeg ut fra at dere har snakket med hverandre på nett. Så hvorfor ikke snakke litt med henne om seksuelle fantasier? Få henne til å fortelle litt om hva hun tenner på sånn rent konkret? Jo mer du vet, jo bedre er det. I tillegg må du ha alle sanser skjerpet når du treffer henne, være observant og lese henne, se hvordan hun responderer.

Mitt råd er å i første omgang bare være den førende, ta styringen, være bestemt og la henne få muligheten til å gi seg hen, slappe av. Det er ikke slik at alle som tenner på å bli dominert automatisk tenner på spanking, så hvis du ikke har fått signaler som tilsier at dette er noe hun tenner på burde du være forsiktig med å spanke henne første dag.

Hvis dette er relativt nytt for henne vil bare det å gi fra seg all kontroll og bli styrt og kanskje holdt fast, få bind for øynene og muligens bundet til sengestolpene være sterkt nok. Hvis det kommer frem at hun har masse erfaring og er å regne som viderkommende stiller saken seg selvsagt litt annerledes. Men det kan du jo forsøke å finne ut av på forhånd så du vet omtrent hvilket nivå hun ligger på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntrykket er vel hat hun er ganske hard core. Sier at hun har hatt dominant elsker lenge, og at hun tåler ganske mye.

Til et vist nivå kan jeg synes det er spennende, men er usikker på om jeg vil like å dra det langt.

Er det mange kvinner som liker en dominant elsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntrykket er vel hat hun er ganske hard core. Sier at hun har hatt dominant elsker lenge, og at hun tåler ganske mye.

Til et vist nivå kan jeg synes det er spennende, men er usikker på om jeg vil like å dra det langt.

Er det mange kvinner som liker en dominant elsker?

Du skal jo uansett ikke gå lenger enn du selv vil, så er hun for hard core for deg finner dere vel fort ut at dette ikke er en god match. Hvis hun har mye erfaring burde det være enda lettere å få henne til å si litt om hva elskeren har gjort med henne, hva hun liker og hva hun ikke liker, hvor hennes grenser går.

Ja, det er mange kvinner som liker å bli dominert i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg blir litt skremt jeg...

Litt skremt av at folk umiddelbart snakker om bondage... med et menneske du ikke har snakket skikkelig med og som du ikke har møtt fysisk ennå.

Det beste råd er faktisk å ikke, under noen omstendigheter, gå rett inn i en bondage lek.

Dette da det er det minste problem i verden å via nett, telefon og kaffemøter fremstå som akkurat den dom'en et annet menneske søker.

Men, når siste feste er festet, når hun/du er helt forsvarsløs... det er da man ser hva som våkner i den enkelte.... og grenser kan være et fremmedord.

Så jeg vil faktisk fraråde deg å gyve rett på sak med hardcore bondage (og så hører jeg tilløp til M tendenser i det du beskriver om henne, der må du også ta en oppgang med deg selv).

Snakk, kjør gjennomgang av grenser, grenser og grenser en gang til.

Bygg tillit.

En slik lek baserer seg på 100% tillit og åpenhet for begge parter, og på de grensene som er smalest der og da.

Husk også at en sub's inderligste ønske er 'to serve', så når dere kommer så langt så skal det være din naturlige sak av verden, og din plikt, å overvåke at hun ikke strekker seg utover hennes egne grenser i et ønske om å tjene deg.

Start pent, meget pent. Jeg ville sagt start uten noe annet enn dere selv. Det går helt utmerket å holde hennes armer fast med dine hender. Samme med bena hennes.

Mitt beste råd er at dere må bli kjent med hverander og hveranders seksuelle reaksjonsmønster før dere begir dere inn på hardcore området.

Du trenger ikke høre på meg, du står helt fritt til det, men dette er altså de råd jeg fant behov for å skrive ned til deg nå.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skremt jeg...

Litt skremt av at folk umiddelbart snakker om bondage... med et menneske du ikke har snakket skikkelig med og som du ikke har møtt fysisk ennå.

Det beste råd er faktisk å ikke, under noen omstendigheter, gå rett inn i en bondage lek.

Dette da det er det minste problem i verden å via nett, telefon og kaffemøter fremstå som akkurat den dom'en et annet menneske søker.

Men, når siste feste er festet, når hun/du er helt forsvarsløs... det er da man ser hva som våkner i den enkelte.... og grenser kan være et fremmedord.

Så jeg vil faktisk fraråde deg å gyve rett på sak med hardcore bondage (og så hører jeg tilløp til M tendenser i det du beskriver om henne, der må du også ta en oppgang med deg selv).

Snakk, kjør gjennomgang av grenser, grenser og grenser en gang til.

Bygg tillit.

En slik lek baserer seg på 100% tillit og åpenhet for begge parter, og på de grensene som er smalest der og da.

Husk også at en sub's inderligste ønske er 'to serve', så når dere kommer så langt så skal det være din naturlige sak av verden, og din plikt, å overvåke at hun ikke strekker seg utover hennes egne grenser i et ønske om å tjene deg.

Start pent, meget pent. Jeg ville sagt start uten noe annet enn dere selv. Det går helt utmerket å holde hennes armer fast med dine hender. Samme med bena hennes.

Mitt beste råd er at dere må bli kjent med hverander og hveranders seksuelle reaksjonsmønster før dere begir dere inn på hardcore området.

Du trenger ikke høre på meg, du står helt fritt til det, men dette er altså de råd jeg fant behov for å skrive ned til deg nå.

Takk for godt svar.

Ja, synes også det er tidlig, men det er tydligvis viktig for henne å få en dominant partner.

Enig med at vi ikke bør gå for fort fram når vi treffes.

Holde hun fast i armer og bein, og være klar i hva jeg vil hun skal gjøre ;-)

Litt spennende også siden jeg ikke har erfaring på området.

Er det flere her inne som liker å bli holdt godt fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Vi tar det aller viktigste en gang til nå:

Dere må snakke sammen.

Du må spørre.

Hun må fortelle deg hva hun mener med dominant og hva hun liker og hva hun fantaserer om.

Du må kjenne på det hun sier, og være helt ærlig me ddeg selv om det hun forteller deg også gjør at du finner tenning, eller om det gir deg solid av-tenning.

- som switch har jeg selv mange ganger sagt at jeg er feil dom for menn som har kun har vært sub'er og som har hatt fantasier og behov som har crashet fundamentalt med mine grenser.

Det er en verden av variasjoner innen dom/sub leken og dere må gå dette veldig grundig igjennom.

.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud dette var komplisert.

Jeg liker at damen ligger oppå meg. Hvis jeg kommenderer hun til å gjøre det vil det kunne fungere, eller ligger det i sakens natur at hun vil ligge under eller at jeg tar hun bakfra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud dette var komplisert.

Ikke bry deg om LP. Hun liker å være arrogant og belære andre om hvordan verden er. Hun er dårlig til selv å lytte til andre og forstå hvordan andre oppfatter verden.

Anonymous poster hash: 8d406...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt skremt jeg...

Litt skremt av at folk umiddelbart snakker om bondage... med et menneske du ikke har snakket skikkelig med og som du ikke har møtt fysisk ennå.

Det beste råd er faktisk å ikke, under noen omstendigheter, gå rett inn i en bondage lek.

Dette da det er det minste problem i verden å via nett, telefon og kaffemøter fremstå som akkurat den dom'en et annet menneske søker.

Men, når siste feste er festet, når hun/du er helt forsvarsløs... det er da man ser hva som våkner i den enkelte.... og grenser kan være et fremmedord.

Så jeg vil faktisk fraråde deg å gyve rett på sak med hardcore bondage (og så hører jeg tilløp til M tendenser i det du beskriver om henne, der må du også ta en oppgang med deg selv).

Snakk, kjør gjennomgang av grenser, grenser og grenser en gang til.

Bygg tillit.

En slik lek baserer seg på 100% tillit og åpenhet for begge parter, og på de grensene som er smalest der og da.

Husk også at en sub's inderligste ønske er 'to serve', så når dere kommer så langt så skal det være din naturlige sak av verden, og din plikt, å overvåke at hun ikke strekker seg utover hennes egne grenser i et ønske om å tjene deg.

Start pent, meget pent. Jeg ville sagt start uten noe annet enn dere selv. Det går helt utmerket å holde hennes armer fast med dine hender. Samme med bena hennes.

Mitt beste råd er at dere må bli kjent med hverander og hveranders seksuelle reaksjonsmønster før dere begir dere inn på hardcore området.

Du trenger ikke høre på meg, du står helt fritt til det, men dette er altså de råd jeg fant behov for å skrive ned til deg nå.

Jeg skjønner at det er godt ment, men av og til forstår jeg at enkelte kan bli litt oppgitt over hvordan folk i SM-miljøet og andre som ser på seg som inne i temaet blir så nidkjære i å forkynne sikkerhet og "den rette måte å gjøre det på" at det som er akseptabelt står i fare for å blir en form for innstudert, utvannet og litt tannløs form for SM. Blant aktive SM-ere har vi jo både begrep som safe, sane and consensual og RACK, risk aware consesual kink, når det siste begrepet oppstod var det fordi det var en del som synes idealene om full trygghet gikk for langt.

At det å la seg binde av en man ikke kjenner veldig godt innebærer en viss risiko er det jo ikke tvil om, men for en del av oss kan jo nettopp spenningen ved å gjøre noe som er ørlitegrann skummelt gi noen av de beste opplevelsene. Det finnes gale folk, men er personen av den rette (les: gale) støpning vil det innebære en betydelig risiko bare å være alene med vedkommende. Mange menn er så mye sterkere enn små kvinner at du som kvinne i praksis er nesten like prisgitt ham selv om du bare holdes fast fysisk. Så jeg synes nok du overdriver faren ved bondage en smule i dette innlegget. Er man på SM-date med et nytt menneske kan det være lurt å ha en venn/venninne i nærheten (for eksempel på en kafé i området) som både kjenner adressen, navnet på den man er hos og som man skal ringe et par ganger i løpet av seansen og si fra gjennom en avtalt kode at alt er i orden. Dette vil nok også enhver oppegående sadist ha forståelse for.

Nå har jeg jo selv gitt ElskerinnePer det råd å snakke mye om hva elskerinnen hans tenner på, og det står jeg fast ved, samtidig kan det av og til ha en verdi å bare oppleve uten å ha snakket gjennom temaet på forhånd, så jeg vil liksom ikke at fasit skal være alltid å snakke gjennom alt i forkant, aldri å gjøre noe spontant og prøve seg frem. Jeg har selv hatt noen fantastiske erfaringer med det siste, og de ville jeg ikke vært foruten. Ønsker man maksimal sikkerhet er det lurt å snakke grundig sammen på forhånd, men det finnes ingen absolutt fasit her, bare hva begge parter finner spenning i. Det viktigste er at man er klar over at SM-lyster går i alle retninger, at det ikke finnes én måte å gjøre det på eller at den som tenner på A også tenner på B, og at man derfor bør ha god kommunikasjon underveis, kanskje også et sikkerhetsord eller en annen løsning for å stoppe leken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud dette var komplisert.

Jeg liker at damen ligger oppå meg. Hvis jeg kommenderer hun til å gjøre det vil det kunne fungere, eller ligger det i sakens natur at hun vil ligge under eller at jeg tar hun bakfra?

Problemet med å spørre om slike ting på et debattforum er at folk er så forskjellige, det finnes ingen fasit. Noen tenner på at den andre har den psykiske kontrollen, og da går det helt greit uansett samleiestilling, mens for andre er det i stor grad fysiske aktiviteter og fysisk dominans man tenner på, som å bli holdt fast, tatt hardt, tatt bakfra så man rister i hele kroppen, holdt i håret osv. Hvis det er slike ting hun tenner på vil det å ri deg ikke være helt tingen. Så her er nok løsningen å snakke med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...