Gå til innhold

2 katter i midlertidg fosterhjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og min sønn skal flytte på oss om noen mnd, sammen med kjæresten som bor i blokk. Dvs. at det vil bli vanskelig med kattene ettersom de er vant med å være ute, kjærsten er også i tillegg allergisk (går mye zyrtec når han er hos meg).

Vi planlegger å anskaffe oss et større sted etterhvert med hage (om vi fungerer som samboere selvsagt). Men vetikke når det blir, kanskje over neste sommer. Jeg er veldig glad i mine katter, og vil gjerne at de skal ha det best. På finn kan man stadig se annonser der katter gis bort. Men jeg ønsker å få mine katter tilbake, om omstedighetene lar seg gjøre.

Er det noen som har hatt erfaringer med dette? Altså å sette kattene midlertidig vekk?

Jeg vil de skal settes vekk sammen, det er 2 jenter på 16mnd. Ei huskatt og hun andre er 50/50 av Skogskatt og Mainecoon. Flotte, sjarmerende jenter! Tenkte å tilby og dekke utgiftene med for og sand (på det jeg har idag), samt passe de hvis det må til.

Vet det kan være vanskelig, men er det mulig?



Anonymous poster hash: 7eece...8b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bedre at kjæresten flytter til deg? Da får kattene være hjemme, fram til dere kjøper nytt. Katter er stedbundne dyr. Så få av dem liker å flytte, å nå blir det evnt flytting til fosterhjem, så flytting igjen til nykjøpt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre at kjæresten flytter til deg? Da får kattene være hjemme, fram til dere kjøper nytt. Katter er stedbundne dyr. Så få av dem liker å flytte, å nå blir det evnt flytting til fosterhjem, så flytting igjen til nykjøpt hjem.

Har desverre altfor liten plass, men selvfølgelig hadde vi gjort på den måten om det hadde fungert.

Anonymous poster hash: 7eece...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plass og tid til to katter for en kort eller lang periode. Bare send dem hit :)

Ikke som slangemat vel...? :)

Anonymous poster hash: 7eece...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke som slangemat vel...? :)

Anonymous poster hash: 7eece...8b3

Hæ, nei, er du gal!! Som venner, koseklumper, underholdningskandidater, noen å bry seg om, musefangere, noen å gravesegnedipelsenpånårdetpasserdem og en daglig påminnelse om at mennesker faktisk ikke er de eneste med egne meninger her på planeten.

Det var flåsete sagt at du bare kan sende dem hit, men jeg er helt seriøs, og kontakt meg gjerne på PM om du vurderer å sette de bort. Vi bor på sentralt østland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, nei, er du gal!! Som venner, koseklumper, underholdningskandidater, noen å bry seg om, musefangere, noen å gravesegnedipelsenpånårdetpasserdem og en daglig påminnelse om at mennesker faktisk ikke er de eneste med egne meninger her på planeten.

Det var flåsete sagt at du bare kan sende dem hit, men jeg er helt seriøs, og kontakt meg gjerne på PM om du vurderer å sette de bort. Vi bor på sentralt østland.

Bra du tok det godt, jeg velger å tro ingen er så ondskapsfulle som henter dyr for mat til sine egne (selv om det foregår)... Men er du virkelig intr. altså? :) Jeg vil gjerne ha de et par mnd til, men tar gjerne kontakt om du ønsker mer info, bilder etc - så klart! :)

Anonymous poster hash: 7eece...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du tok det godt, jeg velger å tro ingen er så ondskapsfulle som henter dyr for mat til sine egne (selv om det foregår)... Men er du virkelig intr. altså? :) Jeg vil gjerne ha de et par mnd til, men tar gjerne kontakt om du ønsker mer info, bilder etc - så klart! :)

Anonymous poster hash: 7eece...8b3

Ja, helt klart interessert. Vi bor på landet en time fra Oslo. Har ingen hast, kan gjerne vente noen måneder. Bare ta kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart interessert. Vi bor på landet en time fra Oslo. Har ingen hast, kan gjerne vente noen måneder. Bare ta kontakt :)

Will do! :)

Anonymous poster hash: 7eece...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...