AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Fins det noe man kan gjøre for å få sår til å gro fortere? Fins det noe man kan gjøre for å permanent gjøre arr mindre/mindre synlige? Jeg tenker ikke på å sminke over, betale for laser eller whatnot. Har arr som er relativt store og synlige og sjenerende som jeg gjerne vil at skal blekne litt, regner med at det vil gjøre det med tiden, men er det noe jeg kan gjøre for å gjøre prossessen litt raskere? Massere det f.eks, eller... jeg vet ikke jeg.. Anonymous poster hash: c690e...f0b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Hvor har du arrene? Jeg var bevisst å kun kuttet meg på lårene. Sliter du forsatt anbefaler jeg deg å ta kontakt med noen som kan hjelpe! Det kommer ikke noe godt utav å jobbe med dette alene Anonymous poster hash: 0857e...f74
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Hvor har du arrene? Jeg var bevisst å kun kuttet meg på lårene. Sliter du forsatt anbefaler jeg deg å ta kontakt med noen som kan hjelpe! Det kommer ikke noe godt utav å jobbe med dette alene Anonymous poster hash: 0857e...f74 ... Jeg har ikke arr etter selvskading, jeg sliter ikke med annet enn at jeg har sjenerende arr og setter heller ikke pris på at noen hopper til den konklusjonen at arrene mine er noe jeg har gjort mot meg selv. Det fins andre måter å få arr på. TS Anonymous poster hash: c690e...f0b 1
Purple Diamond Skrevet 12. august 2013 #4 Skrevet 12. august 2013 (endret) ... Jeg har ikke arr etter selvskading, jeg sliter ikke med annet enn at jeg har sjenerende arr og setter heller ikke pris på at noen hopper til den konklusjonen at arrene mine er noe jeg har gjort mot meg selv. Det fins andre måter å få arr på. TS Anonymous poster hash: c690e...f0b Hun mente jo ikke noe galt med det hun sa, men det kunne jo vært etter selvskading. Hvor har du arrene? Arr blekner jo med tiden, men jeg tror det vil være vanskelig (om ikke umulig) å gjøre dem mindre. Selv har jeg blitt komfortabel med de arrene jeg har. Har bl.a. et 10cm langt på leggen, men det og de andre arrene er liksom en del av meg Men nå er vi jo forskjellige, og ikke alle er arr-elskere som meg Endret 12. august 2013 av Purple Diamond
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Når arrene er grodd, kan du prøve silikonplaster. Se her: http://www.vitusapotek.no/Sok1/?query=mepiform Anonymous poster hash: ca0ca...78e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #6 Skrevet 12. august 2013 Når arrene er grodd, kan du prøve silikonplaster. Se her: http://www.vitusapotek.no/Sok1/?query=mepiform Anonymous poster hash: ca0ca...78e Silikonplaster: Bruk av silikonplaster kan redusere omfanget av arrdanningen samtidig som arrvevet blir mykere og klør mindre. Plasteret bør ligge over såret hele døgnet. Silikonbehandling er smertefritt og er særlig godt egnet for barn. Kilde Anonymous poster hash: ca0ca...78e
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 Hun mente jo ikke noe galt med det hun sa, men det kunne jo vært etter selvskading. Hvor har du arrene? Arr blekner jo med tiden, men jeg tror det vil være vanskelig (om ikke umulig) å gjøre dem mindre. Selv har jeg blitt komfortabel med de arrene jeg har. Har bl.a. et 10cm langt på leggen, men det og de andre arrene er liksom en del av meg Men nå er vi jo forskjellige, og ikke alle er arr-elskere som meg Og det kunne vært etter en bilulykke, et overfall eller et uhell på kjøkkenet. Det er ikke okei å hoppe direkte til konklusjonen at det er selvskading, slik som vedkommende gjorde. Det irriterer meg, ikke alle sitter i mørket og kutter seg - som om det skulle hjelpe på noe som helst. Jeg liker arr til en grad, men jeg har mange nær hverandre og det er sjenerende og stygt, i tillegg er de store og lilla. Har de på bena. Når arrene er grodd, kan du prøve silikonplaster. Se her: http://www.vitusapotek.no/Sok1/?query=mepiform Anonymous poster hash: ca0ca...78e Takk! Anonymous poster hash: c690e...f0b
Blod Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 De vil nok blekne enda litt med tiden om de er relativt nye, men det vil ta lang tid. Ellers vil aloe vera spray eller krem bidra mye med å få sår til å gro fortere og arr til å blekne raskere.
Purple Diamond Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 Og det kunne vært etter en bilulykke, et overfall eller et uhell på kjøkkenet. Det er ikke okei å hoppe direkte til konklusjonen at det er selvskading, slik som vedkommende gjorde. Det irriterer meg, ikke alle sitter i mørket og kutter seg - som om det skulle hjelpe på noe som helst. Jeg liker arr til en grad, men jeg har mange nær hverandre og det er sjenerende og stygt, i tillegg er de store og lilla. Har de på bena. Takk! Anonymous poster hash: c690e...f0b Har lest at ferske arr er lilla, og at de over tid vil leges ferdig og vil bli "hvite" etterhvert. Slik har i hvert fall mine arr blitt. Men det kan jo ta litt tid, varierer vel fra person til person, hvor arrene er, hvor store de er osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå