Askmeagain89 Skrevet 11. august 2013 #21 Skrevet 11. august 2013 Syns det var billig. Der vi undersøkte og hadde bryllupsfesten var det 695 på middagen (5-retter) og 595 på festen. Det var tre-retter. 1
Gjest Kiara! Skrevet 11. august 2013 #23 Skrevet 11. august 2013 Jeg vil nesten si det var dyrt for den type mat og råvarer... Men godt mulig jeg tar feil. Vi betalte 350,- for hovedrett pr pers + timepris på kokk. Men vi hadde dyre råvarer som utgangspunkt som Kveite, Entrecote, asparges osv. Da synes jeg vi fikk veldig mye for pengene selv om forrett og dessert ble holdt utenfor.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #24 Skrevet 11. august 2013 Jeg er uenig med Kiara. Det å kalle prisen her for dyrt i henhold til råvarene blir feil. Oksestek og entrecote ligger stortsett på lave priser begge. Asparges er dyrt utenfor sesong, men er da ikke en eksklusiv matevare heller. Godt mulig Kiara har fått mye for pengene, men synes ikke dette ser ut som en upris.Anonymous poster hash: 6125c...7a5 4
Gjest Kiara! Skrevet 11. august 2013 #25 Skrevet 11. august 2013 Klart det ikke er en forferdelig pris! Det er jo en kjempeting å kunne leie inn noen kjente for jobben å få mye for pengene samtidig. Det er jo alle enige om, så godt mulig jeg har helt feil i mitt innlegg over. Jeg syntes vi var heldige med den kuvertprisen vi fikk, det var mye og veldig god mat. Den kuvertprisen som ts skriver er vel også ganske standard for oss som velger catering uten drikke. Jeg er nok preget av at jeg ikke ser på dette som en god meny i utgangspunktet, men det viktigste er nok og mye mat til gjestene som er varm når den serveres. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #26 Skrevet 11. august 2013 Klart det ikke er en forferdelig pris! Det er jo en kjempeting å kunne leie inn noen kjente for jobben å få mye for pengene samtidig. Det er jo alle enige om, så godt mulig jeg har helt feil i mitt innlegg over. Jeg syntes vi var heldige med den kuvertprisen vi fikk, det var mye og veldig god mat. Den kuvertprisen som ts skriver er vel også ganske standard for oss som velger catering uten drikke. Jeg er nok preget av at jeg ikke ser på dette som en god meny i utgangspunktet, men det viktigste er nok og mye mat til gjestene som er varm når den serveres. I all verden. Dette er en helt standard meny med retter som veldig mange kan like. Om du ser på det som en "god meny" eller ikke var vel ikke spørsmålet til TS. Anonymous poster hash: 1b4bc...cf0 3
Pearl2.0 Skrevet 11. august 2013 #27 Skrevet 11. august 2013 Dette er en fin pris, medium vil jeg si Vi betalte 360 pr kuvert (3 retter) og dette var en 100 kroner billigere sammenliknet med mange andre. Vi kjøpte også drikke selv.
Gjest Kiara! Skrevet 11. august 2013 #28 Skrevet 11. august 2013 I all verden. Dette er en helt standard meny med retter som veldig mange kan like. Om du ser på det som en "god meny" eller ikke var vel ikke spørsmålet til TS. Anonymous poster hash: 1b4bc...cf0 Jeg mener fortsatt uavhengig hva jeg mener om sammensettningen at en meny bestående av; Forrett: Blomkålsuppe Hovedrett: Oksestek Dessert: Pannacotta til 395,- pr kuvert er dyrt for en sånn sammensetning av retter. Hadde forslaget vært 295,- hadde jeg ikke sagt noe annet enn veldig bra. 2
CathFoto Skrevet 11. august 2013 #29 Skrevet 11. august 2013 Klart det ikke er en forferdelig pris! Det er jo en kjempeting å kunne leie inn noen kjente for jobben å få mye for pengene samtidig. Det er jo alle enige om, så godt mulig jeg har helt feil i mitt innlegg over. Jeg syntes vi var heldige med den kuvertprisen vi fikk, det var mye og veldig god mat. Den kuvertprisen som ts skriver er vel også ganske standard for oss som velger catering uten drikke. Jeg er nok preget av at jeg ikke ser på dette som en god meny i utgangspunktet, men det viktigste er nok og mye mat til gjestene som er varm når den serveres. Jeg er forøvrig enig at menyen var litt kjedelig, men sånn er det jo ofte når man skal sette opp forslag til mange.
Chloe- Skrevet 11. august 2013 #30 Skrevet 11. august 2013 Husk at dette er inkludert hennes "timelønn" på kjøkkenet også da. (Om ikke jeg har misforstått.) 395 er virkelig ikke en gal pris! 1
Katniss Skrevet 11. august 2013 #31 Skrevet 11. august 2013 Jeg mener fortsatt uavhengig hva jeg mener om sammensettningen at en meny bestående av; Forrett: Blomkålsuppe Hovedrett: Oksestek Dessert: Pannacotta til 395,- pr kuvert er dyrt for en sånn sammensetning av retter. Hadde forslaget vært 295,- hadde jeg ikke sagt noe annet enn veldig bra. Men prøv å husk at det er ikke en privatperson som kjøper ingrendienser og lager dette her som Cloe var inne på. Hun må betale skatt, moms, trygdeavgift, forsikring osv, utstyr til å tilbrede mat til haugevis av mennesker og til syvende og sist må hun sitte igjen med en timelønn hun kan leve av etter alle utgiftene er trukket fra. 3
Gjest Kiara! Skrevet 12. august 2013 #32 Skrevet 12. august 2013 (endret) Men prøv å husk at det er ikke en privatperson som kjøper ingrendienser og lager dette her som Cloe var inne på. Hun må betale skatt, moms, trygdeavgift, forsikring osv, utstyr til å tilbrede mat til haugevis av mennesker og til syvende og sist må hun sitte igjen med en timelønn hun kan leve av etter alle utgiftene er trukket fra. Det forsto jeg fra HI. Og jeg er enig i at det ikke er en avskrekkende pris, overhodet ikke, men jeg synes ikke den er spesielt bra prismessig. Noe ts også gir inntrykk av. Jeg måtte bare google litt for å se om jeg var fullstendig på bærtur siden jeg synes det lå en hundrelapp over pr kuvert, og det ser ikke slik ut. Ikke hvis man ser på dette cateringtilbudet feks: http://www.safaricatering.no/meny/category/11/desserter.html Blomkålsuppe: 45,- Oksestek: 189,- Creme Brulee: 69,- = 303,- pr kuvert Men for all del det er ikke dyrt ift hva det kunne ha vært. Og jeg har INGEN interesse av å være vanskelig angående dette. Endret 12. august 2013 av Kiara!
Chloe- Skrevet 12. august 2013 #33 Skrevet 12. august 2013 Det forsto jeg fra HI. Og jeg er enig i at det ikke er en avskrekkende pris, overhodet ikke, men jeg synes ikke den er spesielt bra prismessig. Noe ts også gir inntrykk av. Jeg måtte bare google litt for å se om jeg var fullstendig på bærtur siden jeg synes det lå en hundrelapp over pr kuvert, og det ser ikke slik ut. Ikke hvis man ser på dette cateringtilbudet feks: http://www.safaricatering.no/meny/category/11/desserter.html Blomkålsuppe: 45,- Oksestek: 189,- Creme Brulee: 69,- = 303,- pr kuvert Men for all del det er ikke dyrt ift hva det kunne ha vært. Og jeg har INGEN interesse av å være vanskelig angående dette. Maten leveres i aluminiumsformer.... Da er 90,- en helt nøktern tilleggskostnad for å få det preparert og dandert på stedet. 3
Gjest Kiara! Skrevet 12. august 2013 #34 Skrevet 12. august 2013 Maten leveres i aluminiumsformer.... Da er 90,- en helt nøktern tilleggskostnad for å få det preparert og dandert på stedet. Helt enig.
tvillingmor Skrevet 12. august 2013 Forfatter #36 Skrevet 12. august 2013 Vi har valgt mat som vi ikke er for spesiell men som vi vet gjestene spiser. Orker ikke ha det så spesielt at folk skal sitte og pelle i maten og ikke bli mett:) hun som lager maten er på kjøkkenet hele dagen og tilbereder maten på fat og ordner. Så syns kanskje ikke prisen var så værst da:( 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå