AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Hvordan har dere andre som har feiret barnebursdag på McDonalds/Peppes/Egon o.l. (ikke Hoppeloppeland) gjort det? Har dere tatt med kake dit? Har de kunnet oppbevare den for dere mens barna spiste middagen? Vi tenker på å invitere noen barnehagebarn til et av disse stedene når vår pode fyller år. Skjønner alle voksne da at vi kun spanderer mat og drikke på barna, og ikke på de voksne? Hvordan gjør man det med innbydelsen? Hadde de ansatte noen underholdning, eller kunne dere ha "feste hale på grisen-leker" der også? Hvordan gjør man det med barna mellom måltidene? Vi er en liten familie på tre, og vi foreldrene er litt usikre på hvordan vi skal ha kontroll på alle gjestene (selv om noen av dem sikkert kommer med foreldrene) mellom middag og kake. Ønsker jo gjerne å ha selskapet på et utested der man kan være i et rom som er avgrenset fra resten av utestedet.. Merker jeg gruer meg. Verken jeg eller min mann er typiske verts-personer. Jeg er aldri noens førstevalg til hvem folk ønsker å sette seg ned ved i sosiale sammenomster, så jeg er også litt urolig for denne praten blant oss voksne.. Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Mon tro om det faktisk ikke hadde vært mindre stress for deg å invitere dem hjem? Inviterer på pølser og send barna ut for å leke. Enkelt og greit, du er i kjente omgivelser og har kontroll på alt Anonymous poster hash: 3f940...2b4 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Mon tro om det faktisk ikke hadde vært mindre stress for deg å invitere dem hjem? Inviterer på pølser og send barna ut for å leke. Enkelt og greit, du er i kjente omgivelser og har kontroll på alt Anonymous poster hash: 3f940...2b4 Det som er at jeg skjemmes over hvordan vi har det her hjemme. Ingen møbler står i stil til hverandre. Om du finner to interiørting som er like så er du heldig med det. Vi har ingen flatskjerm-tv, kun en gammeldags stor tv. Det er mer hybel-aktig enn voksen-leilighet-aktig. Foreldrene til podens bestekamerat har det virkelig perfekt hjemme hos seg. Jeg og min mann er ikke noen utpregede vertskap-personer heller. Skjønner ikke helt hvordan vi skal klare det.. Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Drit i det da! Høres ut som om dere har et barnevennlig hjem Fokuset er på at barne skal ha det gøy, så ikke stress så mye med å være vertskap. Lek med barna og ha dem i fokus så går alt så fint så Barnehagebarn trenger ikke mer enn en time, kanskje to på bursdag - og klokkeslett for både begynnelse og slutt setter du på invitasjonen. Eller - du kan satse på utebursdag? Anonymous poster hash: 3f940...2b4 5
Gjest Vix1 Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Var i McDondals-bursdag flere ganger da jeg var yngre. Det var ikke kake noen av gangene. Kommer sikkert litt an på hvor stor restauranten man skal ha det i er, men vi ble som oftest plassert i 2. etg eller et stykke unna resten av gjestene. Alle barna fikk happy meal, så fikk vi blåst opp hver vår ballong sammen med en ansatt og leke litt, før det ble is der vi valgte karamell eller sjokoladesaus. McDonalds har jo store lekerom, så vi underholdt oss selv for det meste. McDonaldsbursdag var det beste i verden!
Løvetanten Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Vi har hatt utebursdag i nærmeste park. Det går an... 1
#Sunrise Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 du kan jo ha uteburdsdag, lag et lite opplegg. husker jeg var i trollbursdag, sa måtte vi leite etter bursdagsbarnet som var spist av trollet. dere trenger ikke lage det så avangsert siden dere har så små barn, men da dem med opp i skogen:) alltid hyggelig 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Drit i det da! Høres ut som om dere har et barnevennlig hjem Fokuset er på at barne skal ha det gøy, så ikke stress så mye med å være vertskap. Lek med barna og ha dem i fokus så går alt så fint så Barnehagebarn trenger ikke mer enn en time, kanskje to på bursdag - og klokkeslett for både begynnelse og slutt setter du på invitasjonen. Eller - du kan satse på utebursdag? Anonymous poster hash: 3f940...2b4 Takk. Ja, det er absolutt barnevennlig. Det gjør ingenting om et bord skulle få en ripe eller to på seg, liksom. Det er jo fordelen. I de barnebursdagene der jeg har vært med som forelder følte jeg at to timer var i knappeste laget mht all underholdningen man hadde. Jeg kommer uansett til å sette et tidspunkt for både start og slutt i innbydelsen. Vi har ingen plen hos oss, så selv om vi har en knøtt liten veranda så begrenser dette uteselskap føler jeg. TS. Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Var i McDondals-bursdag flere ganger da jeg var yngre. Det var ikke kake noen av gangene. Kommer sikkert litt an på hvor stor restauranten man skal ha det i er, men vi ble som oftest plassert i 2. etg eller et stykke unna resten av gjestene. Alle barna fikk happy meal, så fikk vi blåst opp hver vår ballong sammen med en ansatt og leke litt, før det ble is der vi valgte karamell eller sjokoladesaus. McDonalds har jo store lekerom, så vi underholdt oss selv for det meste. McDonaldsbursdag var det beste i verden! Tingen er at når barnet mitt har sett på bilder av bursdagskaker, så har h*n blåst mot det med munnen og snakket om at slik gjør man når man blåser ut lys på bursdagskaker. For det har de gjort i de bursdagene h*n har vært gjest i. Men det høres jo unektelig veldig lettvint ut å være på McD. Slippe å vaske alt for mye på forhånd, stresse med matlaging osv. ts Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab
Kittykat Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Vi har hatt ute-bursdag flere ganger. Foreldre har forstått at det er barna som får mat, men i våre ute-bursdager og de vi har vært i, så har ikke foreldrene vært tilstedet. De har levert barna og så gikk de. De foreldrene som ble igjen kjøpte seg mat selv. Kake har vi også hatt med og den passer vi på selv og serverer den etter at barna har spist. 1
Emily Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Kanskje litt off-topic og på siden av det du spør om TS, men jeg husker at jeg elsket bursdager hjemme hos folk da jeg var barn. Nå vet jeg ikke hvor gamle barn det er snakk om, men jeg la ikke merke til interiør etc.før jeg ble 13-14, og ikke en gang da tenkte jeg nevnverdig over det. McDonalds-bursdager var (iallfall i min tid) utrolig forutsigbare, og man ble lei, når man skulle i bursdag nr 8 med samme opplegg i løpet av et år. 3
Kittykat Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 (endret) Det som er at jeg skjemmes over hvordan vi har det her hjemme. Ingen møbler står i stil til hverandre. Om du finner to interiørting som er like så er du heldig med det. Vi har ingen flatskjerm-tv, kun en gammeldags stor tv. Det er mer hybel-aktig enn voksen-leilighet-aktig. Foreldrene til podens bestekamerat har det virkelig perfekt hjemme hos seg. Jeg og min mann er ikke noen utpregede vertskap-personer heller. Skjønner ikke helt hvordan vi skal klare det.. Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab Dere skal ikke bry dere om møblene deres står i stil til hverandre eller ikke. Vi har hatt hjemme-bursdag og flere ganger og vi har ikke allverdens plass og vi har ikke verdens fineste møbler heller. Vi har servert hotdog, brus og kake, hatt et par leker (stol-leken, danse-leken, limbo-dansing o.l.) og til slutt gitt alle barna en liten pose med godteri. Jeg tviler på at barna snakker om møblene deres. Barna vil snakke om hva de gjorde Endret 11. august 2013 av Kittykat 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Tenk også på at ikke alle foreldre ønsker å sende barna sine på McDonalds-bursdag. Hjemmebursdag med frisk frukt og morsomme leker er mye lettere å sende barna til. Interiøret har ingen betydning! Anonymous poster hash: b5bab...e8a 2
pusefrøken Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Ang foreldre, så burde det være en selvfølge at det kun er barna som får mat i et barneselskap er dere i tvil på at alle skjønner det, så ville jeg presisert det i invitasjonen. "Jonas skal feire bursdagen sin på lørdag xxx, kl 1-3. oppmøte på peppes pizza, der barna får kose seg med pizza og kake?" Men de kjekkeste barnebursdagene jeg var i som lita, var de hjemme. Og til deg kjære trådstarter, ikke tenk på at interiøret ikke matcher eller står i stil! Det er det ingen barn som legger merke til, og det betyr ingen verdens ting er det mange barn dere tenker å invitere og i hvilken aldersgruppe? bor dere litt unna trafikerte veier, så kan dere spise inne, og ha skattejakt ute f.eks på en lekeplass i nærheten? og en knøttliten veranda f.eks er kjempeartig å fiske opp godteposer fra Jeg hadde bursdagsfeiring på McDonalds en gang, var ikke sånn kjempegreier sånn sett, syns jeg å huske.. vi fikk en happy meal, og en is etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Dere skal ikke bry dere om møblene deres står i stil til hverandre eller ikke. Vi har hatt hjemme-bursdag og flere ganger og vi har ikke allverdens plass og vi har ikke verdens fineste møbler heller. Vi har servert hotdog, brus og kake, hatt et par leker (stol-leken, danse-leken, limbo-dansing o.l.) og til slutt gitt alle barna en liten pose med godteri. Jeg tviler på at barna snakker om møblene deres. Barna vil snakke om hva de gjorde Jeg bekymrer meg ikke for at barna skal snakke om det. Det r mer hva de voksne tenker på/snakker om i ettertid.. TS Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 Barna er 3-4 år gamle. TS Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Vi kommer nok til å invitere maks gjester tror jeg. Har lest et sted at når små barn skal ha selskap så bør man ikke invitere mer enn to gjester + barnest alder. Altså. Om barnet blir tre år så bør man ikke ha mer enn fem barn totalt, ellers blir det fort uoversiktelig for barnet. ts. Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Maks fem skulle det stå. Sorry. ts Anonymous poster hash: 5ffb5...1ab
fruBeist Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Barna er 3-4 år gamle. TSAnonymous poster hash: 5ffb5...1ab Med erfaring fra jobb med samme aldersgruppe i barnehage ville jeg ikke hatt altfor mange på Peppes el. med bare to voksne 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå