Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sengaia
Skrevet

Da har jeg hatt noen svært så etterlengtede utskeielsesdager. MASSE kake, godteri, sjokolade, potetgull, pizza m.m.. Guuud, det var deilig!! Men dette likte IKKE kroppen kjenner jeg, og jeg er i grunnen veldig glad for at jeg ikke orker flere sånne dager nå! (For noen år siden levde jeg sånn hver dag, og veide opptil hundre kilo).

Føler jeg har lagt på meg ti kilo nå, men satser på at det meste er vann ;)

Dette kan jeg leve på lenge :D

Kan jeg gjøre noe for å få kroppen "i stand" igjen? Spise eller drikke noe spesielt så kroppen blir kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

For meg funker det fint med tre-fire dager der jeg spiser bare "ren" mat; fisk, grønnsaker, frukt og nøtter. Det gir en god følelse etter ferieutskeielser. I tillegg drikker jeg mye vann og jogger. Liker å innbille meg at svettingen fra joggeturene kvitter meg med masse dritt. Synes svetten min lukter veldig annerledes de første joggeturene også.

• Liker 1
Gjest Sengaia
Skrevet

For meg funker det fint med tre-fire dager der jeg spiser bare "ren" mat; fisk, grønnsaker, frukt og nøtter. Det gir en god følelse etter ferieutskeielser. I tillegg drikker jeg mye vann og jogger. Liker å innbille meg at svettingen fra joggeturene kvitter meg med masse dritt. Synes svetten min lukter veldig annerledes de første joggeturene også.

Takk for råd!

Kommer du tilbake til der du var ganske fort? Mtp hvordan kroppen føler seg, vekt, og at du er i rytme igjen?

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Takk for råd!

Kommer du tilbake til der du var ganske fort? Mtp hvordan kroppen føler seg, vekt, og at du er i rytme igjen?

Ja. Helt tilbake i løpet av den andre dagen. Tror det egentlig er mye psykisk for meg; jeg legger ikke på meg eller noe i løpet av en langhelg i storby, det er mest følelsen av for sene kvelder, for mye feit mat, for mye vin og sånt.

Jeg koser meg mens jeg er på tur (for eksempel) og synes det er deilig å komme tilbake i normal rytme med alt.

Gjest Sengaia
Skrevet

Så fint å høre :-)

Jeg har vært veldig streng med meg selv altfor lenge og for mye for jeg har væørt så redd for at hvis jeg tar en langhelg med utskeielser så ødelegger det alt jeg har bygd opp, og vil bruke evigheter på å komme tilbake i form og i vekt. Men kanskje jeg kan skeie ut en gang iblant uten å være redd for sånt :)

Takk for beroliggende ord :blomst:

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg tror det er sunt å ta seg litt ut en gang i blant. (I dag har jeg spist pizzarester fra i går til frokost, burger til lunsj, men da ble jeg ikke sulten igjen før klokken ti i kveld. Da spiste jeg to brødskiver med majones og brie. Pluss to glass vin.)

En slik dag gjør ikke noe for den generelle formen min, men flere slike dager gjør at jeg må "ta meg inn igjen".

Og jeg er slank, trent og har veldig god helse. Ved sist kontroll hos bedriftslegen var kommentaren "Du er i uforskammet god form."

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg tror nok det er sunt, ja. Jeg er ikke så god til å slappe av i forhold til kosthold og trening, det blir liksom aldri bra nok, derfor har jeg vært altfor streng altfor lenge uten å tillate meg noe usunt. De siste tre dagene har jeg spist MENGDER, kanskje mer enn jeg har hatt lyst på til og med, noe som heller ikke er så sunt iforhold til det jeg vil etter hvert; å ha det mer avslappa, nå føler jeg meg dårlig med dårlig samvittighet. Men det hjalp veldig det du skrev her :)

Skrevet

Jeg tror det er sunt å ta seg litt ut en gang i blant. (I dag har jeg spist pizzarester fra i går til frokost, burger til lunsj, men da ble jeg ikke sulten igjen før klokken ti i kveld. Da spiste jeg to brødskiver med majones og brie. Pluss to glass vin.)

En slik dag gjør ikke noe for den generelle formen min, men flere slike dager gjør at jeg må "ta meg inn igjen".

Og jeg er slank, trent og har veldig god helse. Ved sist kontroll hos bedriftslegen var kommentaren "Du er i uforskammet god form."

Uforskammet god form? Legen ble overrasket, altså?

Er du så gammel da? Eller har du andre vaner som skulle tilsi at formen din var verre enn det den er?

:)

Anonymous poster hash: f749d...a7d

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Uforskammet god form? Legen ble overrasket, altså?

Er du så gammel da? Eller har du andre vaner som skulle tilsi at formen din var verre enn det den er?

:)

Gammel og gammel. Har passert 40 med god margin og regner med legen mente uforskammet god form sett fra alder. :)

• Liker 1
Skrevet

Gammel og gammel. Har passert 40 med god margin og regner med legen mente uforskammet god form sett fra alder. :)

Åh, du ser så ung ut! :Hehe: Kanskje pga det rebelske portrettet ditt!

(Men, så hyggelig! Jeg er en ordentlig gæmlis selv. :nigo: )

Skrevet

Jeg skeier ut nesten hver helg dessverre.. er over 40 og i god form jeg og (kanskje ikke "uforskammet" god men med lav puls og lavt blodtrykk som er bra da :laugh: ) - Jeg trenger noen dager med mindre karbohydrater før jeg føler meg fit for fight igjen. Mandagstreningene går i og for seg bra, men jo lenger ut i uken jeg kommer, jo bedre har jeg det. Kanskje noe for deg også?

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg skeier ut nesten hver helg dessverre.. er over 40 og i god form jeg og (kanskje ikke "uforskammet" god men med lav puls og lavt blodtrykk som er bra da :laugh: ) - Jeg trenger noen dager med mindre karbohydrater før jeg føler meg fit for fight igjen. Mandagstreningene går i og for seg bra, men jo lenger ut i uken jeg kommer, jo bedre har jeg det. Kanskje noe for deg også?

Hva mener folk når de "skeier ut"? (skjønner det er individuelt) jeg har liksom ikke bunn i meg når jeg skeier ut... hvertfall ikke denne gangen da ;P Jeg syns trening er et voldsomt ork, men jeg gjør det hvertfall da... men utenom treninga og gåturene så blir det mye at jeg sitter foran pc'en.

Jeg føler meg myye bedre nå, har hatt noen dager med mye luft og lite karbo. Men akkurat nå er jeg innlagt på sykehus for en uke. Og kostholdet her består av 90% poteter og brød :sjokkert: Jeg vet ikke om det er så mye jeg kan gjøre med det, men jeg får heller begynne på'n igjen når jeg kommer hjem

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg kan spise vulgære mengder snop og mat når jeg skeier ut. Innimellom får jeg noen reale spisedager. Jeg spiser hele dagen. Alt mulig. Etter at jeg har spist havregrøt med sukker og smør på til kvelds, kan jeg gjerne spise en hel plate Firkløver og en pose potetgull.

Disse dagene kommer ikke så ofte, kanskje en gang hver tredje måned.

Når noen kaller et kakestykke for å skeie ut, er det ikke min definisjon av begrepet. Sånt gjør jeg med god samvittighet når jeg har lyst på det kakestykket. Men, for det er jo et men her. Jeg spiser ikke det kakestykket dersom jeg ikke har lyst på kake.

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg kan spise vulgære mengder snop og mat når jeg skeier ut. Innimellom får jeg noen reale spisedager. Jeg spiser hele dagen. Alt mulig. Etter at jeg har spist havregrøt med sukker og smør på til kvelds, kan jeg gjerne spise en hel plate Firkløver og en pose potetgull.

Når noen kaller et kakestykke for å skeie ut, er det ikke min definisjon av begrepet. Sånt gjør jeg med god samvittighet når jeg har lyst på det kakestykket. Men, for det er jo et men her. Jeg spiser ikke det kakestykket dersom jeg ikke har lyst på kake.

Så godt å høre at det ikke bare er meg som legger mer enn et kakestykke i det "å skeie ut" :D

Er du normalvektig?

Jeg er normalvektig tror jeg, men etter mine tre dager med utskeielser veier jeg 1.6 kilo mer...

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Så godt å høre at det ikke bare er meg som legger mer enn et kakestykke i det "å skeie ut" :D

Er du normalvektig?

Jeg er normalvektig tror jeg, men etter mine tre dager med utskeielser veier jeg 1.6 kilo mer...

Jeg er slank. 1.79 høy og 64 kilo.

Har sluttet å veie meg etter ferier og tenker at alt faller på plass når jeg kommer i normalt gjenge igjen. Det er ingen ting som er så depriverende som å føle seg 63 kilo og så viser vekten 66.

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg er slank. 1.79 høy og 64 kilo.

Har sluttet å veie meg etter ferier og tenker at alt faller på plass når jeg kommer i normalt gjenge igjen. Det er ingen ting som er så depriverende som å føle seg 63 kilo og så viser vekten 66.

Jeg er 1.67 og 65 kilo... og skal prøve å legge bort vekta ;) Vil gjerne gå ned til 60, for SÅ å legge vekk vekta ;)

Skrevet

Var det så mye da?

2000 kalorier ekstra, kanskje?

Og hver 3. måned er så sjeldent at det blir helt ubetydelig.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Var det så mye da?

2000 kalorier ekstra, kanskje?

Og hver 3. måned er så sjeldent at det blir helt ubetydelig.

I tillegg til alt jeg har spist tidligere på dagen, så ja. Det er mye mat. Jeg skrev vel at jeg spiser hele dagen og spesifiserte bare hva som kom til kvelds og etter det?

Ikke alle mennesker mener at en utskeielse er et årslangt matorgie med tre poser potetgull og to store melkesjokolader hver dag.

For øvrig svarte jeg på spørsmålet om hva vi mente med å skeie ut og ikke hvor mange ekstra kcal en utskeielse innebærer? Ikke om utskeielsene har betydning eller ikke heller?

Gjest Sengaia
Skrevet

I tillegg til alt jeg har spist tidligere på dagen, så ja. Det er mye mat. Jeg skrev vel at jeg spiser hele dagen og spesifiserte bare hva som kom til kvelds og etter det?

Ikke alle mennesker mener at en utskeielse er et årslangt matorgie med tre poser potetgull og to store melkesjokolader hver dag.

For øvrig svarte jeg på spørsmålet om hva vi mente med å skeie ut og ikke hvor mange ekstra kcal en utskeielse innebærer? Ikke om utskeielsene har betydning eller ikke heller?

Det hørtes deilig ut å kunne skeie ut med så mye uten å legge på seg :) Eller gjør du det?

Jeg trives best ved å veie 60-62 kg, men jeg følte meg plutselig litt større nå... det eneste er at jeg har litt fleskete mage... men sånn er ikke resten av kroppen

Uansett; får du oppblåst mage og legger på dgt av de utskeielsene dine?

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det hørtes deilig ut å kunne skeie ut med så mye uten å legge på seg :) Eller gjør du det?

Jeg trives best ved å veie 60-62 kg, men jeg følte meg plutselig litt større nå... det eneste er at jeg har litt fleskete mage... men sånn er ikke resten av kroppen

Uansett; får du oppblåst mage og legger på dgt av de utskeielsene dine?

Jeg får (selvsagt) oppblåst mage etter en sånn dag, men de er så sjeldne at det ikke gjør noe.

Dersom jeg spiser mye og trener lite en periode, legger jeg også på meg. Pluss at jeg føler meg uopplagt. Som oftes spiser jeg det jeg har lyst på når jeg har lyst på det og holder vekten helt fint.

Så kommer det perioder med mye kurs, seminarer osv, der det er kaffe, kaffemat og gode lunsjer, gjerne middag og desserter. Da spiser jeg ofte mer enn det jeg egentlig har lyst på. Tror det kommer av at jeg ikke "kjenner etter" om jeg egentlig er sulten eller har lyst på noe, når jeg har "sosiale forpliktelser". Litt teit, men sånn er det nå. I disse periodene blir det gjerne laaaaaaaaange dager, der jeg bare sitter og lytter (gjesp) og det blir lite tid til trening. Legger på meg av dette, ja og får en liten pølse som henger over bukselinningen.

Går fort ned i vekt når jeg har det travelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...