Gå til innhold

Tosties

Fremhevede innlegg

Gjest Gunfreak
Skrevet

Dette er en god med usunn godbit.

Finn frem favoritt loffen eller brøde ditt, skjær i den tykkelsen du liker.

Ta en god mengde smør(meieri smør er best og mest usunt)

La smøret stå ute noen timer til det blir helt myk.

Riv ost, så fin revet som mulig, kan nesten lage pulver av det. Du kan bruke flere typer, og blande. Selv brukte jeg Synøve gulost og engelsk cheddar.

Legg smøret og osten sammen, ta på litt salt og pepper, (nøyaktige mål er ikke så viktig, du vet selv hvor mye pepper og salt du liker, men hold det innen rimlighens grenser.

Bland alt sammen, så du får en "deig" av smør ost og krydder, smør dette på en side av hver skive, varm en panne til litt over medium varme(jeg bruker 8-9 av 12 på plata) Legg bakepappir på plata, legg så skivene med ostesmøret ned, dytt skiva ned i panna, så hele skiva få lik varme, la hver skive være i panna 3-4 minuttter, eller til du lukter nydelig lukter.

Ta dem opp, du kan enten spise de varme eller la de avkjølse seg, da får du myke skiver, men hardt smelta ost på toppen.

Nam nam. jo mer smør du bruker jo mer smørete smaker det.

Ikke brukt smelta smør, da det trekker inn i brødet og gjør alt bare VELDIG SMØRETE

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Namsinam! Notert bak øret og skal helt klart prøves ;)

Skrevet

Høres utrolig kvalmt ut.

Anonymous poster hash: a3e39...7c1
Skrevet

Får en liten assosiasjon til mine ostehorn...

Lag en god "loff/runsdstykkedeig" og forhev. Kjevle så ut en stor runding, legg på god ost (evt ha på krydder/urter) del opp i ca 8 trekanter. Begynn å rulle fra ytterkanten og innover mot midten slik at det blir horn. Pass på at det stikker frem ost mellom lagene...

Etterheves, stekes til de blir gyldne.... og spises varme med masse meierismør på :)

Selvfølgelig en del mere jobb med disse da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...