Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal på en 8-timers togreise i morgen. Hva hadde stått på din innkjøpsliste av mat og drikke? Trenger inspirasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En smoothie som drikke og noen frosne pizzasnurrer du tar opp når du drar til litt senere?

Men om du ikke har noe frossent som tiner på veien hadde jeg heller satset på litt frukt:-)

• Liker 2
Skrevet

kjekks? Brødskiver med godt pålegg som kan spises i begynnelsen av turen. omelett? eggerøre? salat? sjokolademelk. bakst:-)

Anonymous poster hash: 07184...b76
Skrevet

Wraps, vann og eplejuice hadde jeg tatt med :)

Skrevet

Sikkert i seneste laget nå da, men et godt triks er å tulle inn maten i f.eks ekstra genser/sjal - ja, til og med aviser - ekstra isolasjonen hjelper utrolig godt på å holde maten fersk :)

Anonymous poster hash: 29ebb...d1d
Skrevet (endret)

Har de ikke matsalg på toget? Jeg hadde smurt meg noe niste. Og ellers hatt med noen Nutrilett- eller Atkinsbarer og et par halvlitere med Pepsimax. Frukt. Ellers hadde jeg nok kjøpt mat på toget. Eller hatt med knekkebrød og porsjonspakket pålegg (leverpostei, syltetøy, kaviar, stabburlaks, makrell-i-tomat, nugatti selger de jo i slike)

Du kan jo ha med noen rett-i-koppen-begere. De har jo varmtvann-automater på tog, regner jeg med?

Og så kan du jo ha matboks med kjøleelement i, om det er noe som må holdes kaldt.

Endret av Jade
Skrevet

Hvis du smører niste, vær så snill å ikke ta pålegg som lukter.

Skrevet

Har de ikke matsalg på toget? Jeg hadde smurt meg noe niste. Og ellers hatt med noen Nutrilett- eller Atkinsbarer og et par halvlitere med Pepsimax. Frukt. Ellers hadde jeg nok kjøpt mat på toget. Eller hatt med knekkebrød og porsjonspakket pålegg (leverpostei, syltetøy, kaviar, stabburlaks, makrell-i-tomat, nugatti selger de jo i slike)

Du kan jo ha med noen rett-i-koppen-begere. De har jo varmtvann-automater på tog, regner jeg med?

Og så kan du jo ha matboks med kjøleelement i, om det er noe som må holdes kaldt.

Bare dag/natt-tog som har kafevogn, agendatog har kun automat med snop + kaffe.

Anonymous poster hash: 29ebb...d1d

Skrevet

På mine lange togreiser har jeg med meg

1 stor flaske med vann

1/2 liter cola eller cola light

Kaffe som jeg kjøper på stasjonen

1 sjokolade (kvikk lunsj, bounty eller lignende)

1 banan

1 eple

1 bolle (solskinnsbolle f.eks)

druer, aprikoser, mandariner eller lignende småfrukt

wraps, sandwich/baguette, pizza eller pastasalat

kjeks

Det blir til at jeg småspiser gjennom hele turen. Jeg har alltid med for mye mat, men jeg vet aldri på forhånd hva jeg vil ha og hvor sulten jeg blir, så derfor har jeg såpass mye forskjellig med.

Anonymous poster hash: 0020f...8cd
Skrevet

Jeg toger mye mellom Oslo og Trondheim. På rørosbanen har de jo ikke resturantvogn og toget tar tid, så da har jeg alltid med mat og snacks.

Noen ganger kjøper jeg med rundstykker og en pakke ost. Har med kniv og servietter. Ev kjøper jeg med en baguette. En flaske pepsi-max og en imsdal. Gjerne en pakke baby bell og en sånn litenpose med fleskesvor. Har alltid en sjokolade på luringa i tilfelle toget blir forsinket, noe det jo gjerne har blitt det siste året.

Maten på Dovrebanen syns jeg ser motbydelig ut. Paninien deres stinker jo ut hele vogna om folk tar den med tilbake til plassen sin.

Anonymous poster hash: 69c3c...a18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...