AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #21 Skrevet 11. august 2013 Retrivere lukter en del pga fettet i pelsen. Har selv boxer, og den lukter bare godt. Vasker den dessuten ca hver tredje uke. Noen vasker sjelden hundene sine, og er det da i tillegg en rase med mye fett i pelsen, harskner den og det stinker. I USA bl.a er det vanlig å vaske hundene langt oftere. Anonymous poster hash: 79683...baf
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #22 Skrevet 12. august 2013 Jeg tror fôret har mye og si. Min lukter mindre etter vi bytta fra Eukanuba til Orijin med 80% fisk og 20% grønt. Men før det luktet han ikke noe mye, bare når han var blaut. Nå lukter han ikke når han har bada i sjøen en gang. Er japansk spisshund. Synes elghunder, dachser og rottweilere lukter, men kan ikke huske å ha støtt på noen hund som lukter skikkelig ille. Anonymous poster hash: 0df32...883 1
Paddeline Skrevet 12. august 2013 #23 Skrevet 12. august 2013 Ser mange sier labrador.. Vår labrador lukter ikke med mindre man er våt. Heldigvis..
Paddeline Skrevet 12. august 2013 #24 Skrevet 12. august 2013 Retrivere lukter en del pga fettet i pelsen. Har selv boxer, og den lukter bare godt. Vasker den dessuten ca hver tredje uke. Noen vasker sjelden hundene sine, og er det da i tillegg en rase med mye fett i pelsen, harskner den og det stinker. I USA bl.a er det vanlig å vaske hundene langt oftere.Anonymous poster hash: 79683...baf Nå skal jo ikke hunder med slik pels vaskes da siden det ødelegger nettopp det fettlaget. Vi bader aldri vår labrador og der er ikke snakkom at fettet harskner og stinker.. I USA er det også vanlig å operere vekk stemmebånd på hunder og klør på katter. Det er IKKE bra å vaske raser med fettlag for mye... 1
Paddeline Skrevet 12. august 2013 #25 Skrevet 12. august 2013 Jeg tror fôret har mye og si. Min lukter mindre etter vi bytta fra Eukanuba til Orijin med 80% fisk og 20% grønt. Men før det luktet han ikke noe mye, bare når han var blaut. Nå lukter han ikke når han har bada i sjøen en gang. Er japansk spisshund. Synes elghunder, dachser og rottweilere lukter, men kan ikke huske å ha støtt på noen hund som lukter skikkelig ille. Anonymous poster hash: 0df32...883 Foret er nok alfa og omega Vi forer nå på Canidae og kylling, kjøtt eller vom.. Hunden ser fantastisk ut!
Paddeline Skrevet 12. august 2013 #26 Skrevet 12. august 2013 Jeg mener også at en av grunnene er fettlaget i pelsen. Retrievere har mye fett i pelsen, fordi de er vannhunder. De kan ta en svømmerunde for å plukke opp en skutt fugl, riste seg på land, og så være nesten tørr igjen. Fett i pelsen isolerer. Og derfor skal man ikke bade en retriever Da fryser de! Vår retriever får jo tross alt leve som en retriever, altså er svømming i innsjø en daglig aktivitet i tillegg til apport.. Men kanskje en retriever som ikke får svømme ikke får "brukt" fettlaget, også blir det gammelt og lukter.. Isåfall er vi inne på en helt annen diskusjon, og det skal jeg ikke boikotte denne tråden med
Elanore Skrevet 12. august 2013 #27 Skrevet 12. august 2013 Jeg har opplevd at noen hunder lukter vanvittig mye, så hadde vært interessant å få vite om det har noe med rase å gjøre. Schæferen min har innmari fet pels, noe jeg kjenner godt når jeg klapper ham. Lukt har jeg ikke vært plaget med annet enn når han har vært ute i regnet eller noe, men kan være jeg bare er vandt til det... Synspunkter?
Minya Skrevet 12. august 2013 #28 Skrevet 12. august 2013 Den hunderasen jeg synes lukter desidert verst, må være Irsk Ulvehund. Særlig når de blir våte. Nå synes jeg at alle hunder lukter hund, men de jeg har hatt kontakt med selv som jeg syntes luktet minst, må være Japansk Spisshund.
Helen Skrevet 12. august 2013 #29 Skrevet 12. august 2013 Jeg har en Shih Tzu og en Newfoundlandshund. Shih lukter ikke noe, men derimot nuffen, henne lukter det skikkelig bikkje av. På varme dager luker det i tillegg ganske kraftig tåfis. Jeg kjenner ikke at det lukter hjemme hos oss, men i bilen der henger lukten veldig godt i. Spesielt når vi er på tur og hun bruker bilen som hundehus og soverom
ZebraTiger Skrevet 12. august 2013 #30 Skrevet 12. august 2013 Vår Eurasier lukter ikke hund. Vi dusjer han veldig sjelden men alikevell kan han lukte shampoo i ett par mnd etterpå
Litchi Skrevet 12. august 2013 #31 Skrevet 12. august 2013 Ser mange sier labrador.. Vår labrador lukter ikke med mindre man er våt. Heldigvis.. Det samme tenkte jeg på. Har to labradorer hvor den ene bare lukter godt om man stikker nesa inntil pelsen. Den andre lukter litt mer hund når det er lenge siden siste dusj, men bare hvis man begraver nesa i pelsen. Begge lukter selvfølgelig når de er våte, da. Tror det har mye med hva de spiser å gjøre, som jeg ser andre har skrevet. Våre får v&h, som det ser ut til at de fungerer bra på. Har spurt andre som har kommet på besøk om det lukter hund i huset vårt, men det gjør visst ikke det. 1
Enilorac Skrevet 12. august 2013 #32 Skrevet 12. august 2013 Min finske lapphund lukter godt og friskt. Kan sitte tett og kose og putte nesen inni pelsen hennes, god babylukt hahaha
Gjest Gaea Skrevet 13. august 2013 #33 Skrevet 13. august 2013 (endret) Jeg har opplevd at noen hunder lukter vanvittig mye, så hadde vært interessant å få vite om det har noe med rase å gjøre. Schæferen min har innmari fet pels, noe jeg kjenner godt når jeg klapper ham. Lukt har jeg ikke vært plaget med annet enn når han har vært ute i regnet eller noe, men kan være jeg bare er vandt til det... Synspunkter? Det har vel litt med rase å gjøre, litt med maten, litt med hvor hyppig vasking og så videre. Men en ting er i hvert fall sikkert, og det er at man blir fort vant til lukt om den er rundt deg hele tiden. Har selv greid å ha en ilder som jeg ikke syntes luktet så veldig mye ( ) - det syntes selvsagt alle andre. Endret 13. august 2013 av Gaea
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #34 Skrevet 14. august 2013 Min teori er at det er litt forskjell fra individ til individ,akkurat som noen mennesker har sterk kroppslukt mens andre ikke. Har hatt 3 hunder av samme rase, alle fikk samme pelsstell,dusjing,for.osv. 2 luktet hund,den tredje luktet ingenting Anonymous poster hash: b2a31...5d8
Sugerøret Skrevet 15. august 2013 #35 Skrevet 15. august 2013 Er så heldig at jeg ikke merker noen lukt.Bortsett fra dårlig tørrfisk ånde og stinkbombene han kommer med når han har spist noe han ikke burde. Det kan lukte svakt popcorn fra beina,det er pga sopp.Da blir det eddik vask og klipping.
Gjest Badabing Skrevet 15. august 2013 #36 Skrevet 15. august 2013 Jeg synes ikke at vår tibetanske spaniel lukter vondt, bortsett fra at hun har dårlig ånde. Setteren vår lukter mer, og hun lukter også veldig tåfis.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #37 Skrevet 15. august 2013 Nå skal jo ikke hunder med slik pels vaskes da siden det ødelegger nettopp det fettlaget. Vi bader aldri vår labrador og der er ikke snakkom at fettet harskner og stinker.. I USA er det også vanlig å operere vekk stemmebånd på hunder og klør på katter. Det er IKKE bra å vaske raser med fettlag for mye... Jeg er uenig. Ville si at fettet er er argument FOR å vaske pelsen, ikke MOT. Fettet kommer tilbake (vær trygg). Har selv hatt labrador (men boxer i dag). Den luktet om man ikke badet den jevlig (i hvert fall en gang i måneden). Tror de fleste hunder opplever velvære ved å få vekk gammelt fett, skitt og støv fra pelsen. Også retrievere med fettlag. Så lenge den ikke brukes til vannapportering jevnlig, har den bare godt av å bli vasket innimellom. På boxeren vasker jeg pelsen ca hver tredje uke med spesialshamoo og balsam. Har kjempefin pels, den, selv uten fettlag Anonymous poster hash: 79683...baf
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #38 Skrevet 15. august 2013 Jeg har en irsk ulvehund som det lukter veldig lite av til tross for en del pels. Har vært borti noen hunder som stinker og hendene er nesten svarte og fettete etter å ha klappet dem, det hadde jeg ikke orket å ha i hus. Da er vask på sin plass. Anonymous poster hash: 63b87...5e5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #39 Skrevet 15. august 2013 Jeg har en pomeranian og han lukter aldri vondt. Bader han veldig sjeldent å, for dem skal ikke bades ofte pga pelsen.Anonymous poster hash: 11a8a...73c
muffins Skrevet 15. august 2013 #40 Skrevet 15. august 2013 Jeg har Dobermann, og hun lukter ikke hund i det hele tatt. Nå blir hun riktignok ofte vasket, men hun har aldri luktet hund. Heller ikke når hun er våt. Det er faktisk mange som har kommentert at hun alltid lukter så godt. Hun har silkemyk glatt pels, som føles ren og deilig å ta på Noen i familien har Schæfer, og den lukter noe helt forferdelig. Kunne aldri hatt en slik hund p.g.a akkurat det + all røytingen. Jeg tror nok lukt på hund kommer mye av hvor mye pelsstell, vask og hva slags mat den blir foret med. Dessuten lukter også hannhunder generelt mer enn tisper gjør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå