AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Hei! Jeg har passet en hund i en uke nå, da eierne er på ferie. Fantastisk flott hund, men det lukter hund overalt. Jeg lukter hund, klærne lukter hund, huset lukter hund, alt lukter hund! Siden jeg kjeder meg i natten, lurer jeg på om noen lukter mere enn andre? Hvilke raser og hvorfor? Anonymous poster hash: 57a05...af8
Leoparden Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Cocker spaniel stinker konstant våt hund.
Paddeline Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Hmmm.. godt spm.. Av min erfaring så syns jeg det har mye med stell og foring av hund! Hunder som får dårlig kost og lite stell lukter (såklart) mye mer. Merket en klar endring etter ett forbytte her i huset! Men det er klart at min labrador lukter mer hund enn min yorkshire terrier. Tror generelt hunder som er mindre allergene lukter mindre grunnet at de ikke har typisk "hundepels". Våt labrador lukter ihvertfall ikke himmelsk
Godterirusk Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Våre hunder lukter ikke. Det er en shih tzu og en pomeranian. Hverken klær eller leilighet lukter (vi har katt også men den lukter heller ikke, den går bare på do ute). Har hatt en cocker spaniel, den lukta. Og Berner sennen(skrives det sånn) hadde det da jeg var veldig ung og mamma sa at den lukta. Jeg forer mine hunder med royal canin. Og vom og hundemat.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Retrievere generelt. Spesielt labrador. Cockere lukter ikke akkurat roser de heller. Kanskje det kan være noe med at de vannapporterende rasene har et spesielt fettlag i pelsen, som gir dem denne lukta? Schæfere, med hudproblemer, lukter også vondt. Har aldri merka lukt av pommeranien og sheltie. De har myk og lett pels. Jeg hadde en BC-miks, og den lukta heller aldri vondt.
Notisblokk Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Mynder lukter ikke hund. Men hvis de har løpt i vann og du ikke tørker de på beina kan det lukte litt tåfis.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Vi har 2 hunder i hus, Border Collien lukter ikke, West Highland White Terrieren må ha et bad hver 3 uker eller så, ellers lukter den + vi lukter og smuss/fett på hendene etter å ha klappet den. Anonymous poster hash: 47060...56a
Gjest pærecider Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Har to hunder, en engelsk toy terrier og en italiensk mynde, det lukter ingenting av dem, de har jo superkort pels. Kun litt av munnen til Terriertullingen, men det er fordi han har litt tannstein. Merker at retrievere og collier er de som lukter verst, spesielt når de er våte.
Gjest Lady Isabelle Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Bichon Frise lukter ikke vondt hvertfall. Hvorfor vet jeg ikke. Kanskje pga at de ikke har underpels. Jeg har hatt en BF og han hadde en utrolig god lukt. Jeg vet ikke om det er sånn med alle i den rasen... 1
Gjest Belle âme Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Hunder som ikke stinker etter min erfaring: Ungarn vizla, finsk spets, pomeranian og chihuahua, old english sheepdog, papillon. Pomerianianen til venninna mi lukter godt av skog, det samme med chihuahauene til tanta mi Hunder som lukter etter min erfaring: Risenschnauzer, golden retriever, labrador, flat coated retriever retriever, tibetansk spaniel :-)
Tabris Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Jeg mener også at en av grunnene er fettlaget i pelsen. Retrievere har mye fett i pelsen, fordi de er vannhunder. De kan ta en svømmerunde for å plukke opp en skutt fugl, riste seg på land, og så være nesten tørr igjen. Fett i pelsen isolerer.
daemonia Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Kommer veldig an på stell og foring. Jeg har møtt Golden Retrievere som aldri bader og som stinker lang vei og setter lukt på alt. Og jeg har møtt GR som ikke lukter i det hele tatt. Det samme med Schäfere, terriere, og diverse miniatyrhunder. Unntaket når det kommer til lukt ( i hvert fall sterk lukt) må være papillon. De har ikke underpels, og skitt fester seg ikke pelsen så lett som andre. De har såkalt selvrensende pels (jo så klart trenger de bading og stell de også) så luktproblemet er forsvinnende lite. Med mindre det går år og dag uten stell...
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Jeg har en Boston terrier, han lukter ikke hund.. Har hatt puddel, lukta ikke hund, men litt mer enn BTen.Anonymous poster hash: 1cc3a...f12
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Herregud, jeg leste "hudraser som lukter mest", måtte nesten inn å sjekke hva for en rasistisk tråd dette var, hehe...... Anonymous poster hash: d73ad...95b 2
summerrain Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Jeg har og har hatt tibetansk spaniel, får alltid skryt av at de ikke lukter men jeg gir min hund skikkelig bad en gang i mnd + hvis han er skitten av andre grunner selvfølgelig Tror stell har veldig mye å si! Og det er jo klart at hvis man kommer til noen med Berner en dag det høljer ned så lukter det mer enn på en fin sommerdag!
Tabris Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 De fleste raser vil lukte lite hvis man bader dem en gang i måneden. Da fjerner man fettlaget og pelsen isolerer ikke så godt. Jeg bader min ca èn gang i måneden/en gang hver 1,5 måned, og han lukter nærmest ingenting hund. Om vinteren bader jeg ham sjeldnere, da trenger han fettlaget som isolering mot kulden.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 De fleste raser vil lukte lite hvis man bader dem en gang i måneden. Da fjerner man fettlaget og pelsen isolerer ikke så godt. Jeg bader min ca èn gang i måneden/en gang hver 1,5 måned, og han lukter nærmest ingenting hund. Om vinteren bader jeg ham sjeldnere, da trenger han fettlaget som isolering mot kulden.jeg bader min sjeldnere, men han lukter ikke.. Rart. Er en Boston. Kan heldigvis bade ham ofte om vinteren, ved behov, for dress må han han ha uansett, den frysepinnen. Anonymous poster hash: 1cc3a...f12
Wolfmoon Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 Vi har hatt lapphund i mange år, og jeg kan ikke huske at de noensinne har luktet spesielt mye, selv når de er våte. Og de har i gjennomsnitt blitt badet en gang i året. Har også labrador og harehund i familien, begge de lukter vesentlig mer. Spesielt når de blir våte, selvom de bades langt oftere enn vår.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 en venn av meg har en boston terrier, å hver gang hunden blir varm, feks ved at han ligger under et teppe (han ELSKER det) så stinker han helt forferdelig! men virker ikke som at han kompisen min bryr seg. føsj... Anonymous poster hash: 7b416...d0f
Severus Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Hunden til mamma luktet aldri hund når hun bodde hos henne, men nå som hun har flytta til tante så lukter hun hund. Her fikk hun bare Royal Canin og der får hun bare Labb. Hun er forressten en dvergdachs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå