Gjest Belle âme Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Okei...Eg eter kvelds men allikavel sulta eg ihjel om natta! Får egentlig ikkje lov å spise etter klokka 00:00 men eg må liste meg opp og hente mat før eg sulter ihjel...Koffor?????? Eg spiser da kvelds klokka ca. 23:00 og legge meg 00:00, e ikkje sulten om dagane så masse men om nettene...D har vore sånn i 3-4 uker no og eg åt aldri(nesten) om natta men dei to siste gangene har eg kjøpt boller til å ha om natta, får ikkje sove pga sult... E dette normalt? :-P
Gjest iGirl Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Dette er fordi du er 14 år og kroppen din vokser og utvikler seg og trenger næring. Ikkeno unormalt. 4
Gjest Belle âme Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Dette er fordi du er 14 år og kroppen din vokser og utvikler seg og trenger næring. Ikkeno unormalt. Og d begynner bare heilt plutselig?
Gjest iGirl Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Og d begynner bare heilt plutselig? grunnen til at du blir sulten på kvelden er fordi kroppen din har brukt energi gjennom hele dagen, og trenger påfyll. Derfor føler du deg sulten. Når du føler deg sulten før leggetid er det lurt å spise noe som er sunt og som metter godt. For eksempel havregrøt eller litt musli med kanskje en frukt til. Boller vil bare "fylle opp" magen uten at du egentlig får i deg noen stoffer du trenger. Og ja, det kan begynne pluteselig. Det er heller ikke farlig å være sulten, så om du ikke synes det er for ubehagelig kan du fint vente til neste dag med å spise noe, hvis du mener du har fått i det nok gjennom dagen. 2
Flekk Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Jeg spiser meg alltid stappmett før jeg legger meg, men føler at jeg aldri har vært så sulten i hele mitt liv 1 time etter jeg har spist. Det er bare om natten. Jeg vet ikke hva som hjelper, men kanskje å legge seg tidligere før man blir i hel sulten? Det er ganske plagsomt å ikke få sove på grunn av sult.
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Du spiser for lite mat på dagen. Du må ikke slanke deg når du er bare 14. 1
Gjest Belle âme Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Du spiser for lite mat på dagen. Du må ikke slanke deg når du er bare 14. D kan faktisk hende men eg spise kvelds da, da burde eg vel være mett? Når eg våkner igjen så e eg ikkje sulten lengre heller...
Løvetanten Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 D kan faktisk hende men eg spise kvelds da, da burde eg vel være mett? Når eg våkner igjen så e eg ikkje sulten lengre heller... Du blir kjempesulten fordi du spiser for lite. Det er uansett om du spiser kvelds eller ikke. Du må være forsiktig sånn at du ikke utvikler en spiseforstyrrelse. Du er ung og veldig sårbar, og jeg vet fra en annen tråd at du er 100% normalvektig. Spis nok mat! Spis deg mett. Du skal aldri gå sulten. 2
MilleVanille Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Det kan være at maten du spiser gjennom dagen er feil. For mye raske karbohydrater og for lite fett og proteiner?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Slutt å skrive på dialekt, ellers rapporterer jeg alle innleggene dine. Bokmål eller nynorsk er godkjent på forumet.Anonymous poster hash: e31a0...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Slutt å skrive på dialekt, ellers rapporterer jeg alle innleggene dine. Bokmål eller nynorsk er godkjent på forumet.Anonymous poster hash: e31a0...7d9 Dette var da nynorsk, ditt leke-forumpoliti. Et par skrivefeil er da lov. Anonymous poster hash: ac69b...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Dette var da nynorsk, ditt leke-forumpoliti. Et par skrivefeil er da lov. Anonymous poster hash: ac69b...b9a Nei, det er dialekt. Anonymous poster hash: a84f3...46b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Nei, det er dialekt. Anonymous poster hash: a84f3...46b Det er god nok nynorsk til at det ikke er snakk om noe som skal slettes. Men enkelte har visst store problemer med å takle slikt. Anonymous poster hash: ac69b...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Dette var da nynorsk, ditt leke-forumpoliti. Et par skrivefeil er da lov.Anonymous poster hash: ac69b...b9a E og D er verken nynorsk eller skrivefeil. Anonymous poster hash: e31a0...7d9 3
Gjest Belle âme Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Unnskyld da, skal slutte med det... Eg eter knekkebrød og sånne skorper med brunost, det er da sunt og har trenge karbohydrater? Eter ikkje brød så ofte, faktisk noken veker sida sist. Det er vel sunt? :-) Eter meir og da sefølgelig men dette eter eg kver dag. Fornøyd med nynorsken no?
Gjest iGirl Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Unnskyld da, skal slutte med det... Eg eter knekkebrød og sånne skorper med brunost, det er da sunt og har trenge karbohydrater? Eter ikkje brød så ofte, faktisk noken veker sida sist. Det er vel sunt? :-) Eter meir og da sefølgelig men dette eter eg kver dag. Fornøyd med nynorsken no? Ikke bry deg om de som pirker på dialekten/nynorsker din. Poenget er vel at hvis du er 14 år, normalvektig, sunn og frisk - så er det bare å ta seg noe å spise når man er sulten. Noe som er BRA for kroppen.
Gjest Belle âme Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Ikke bry deg om de som pirker på dialekten/nynorsker din. Poenget er vel at hvis du er 14 år, normalvektig, sunn og frisk - så er det bare å ta seg noe å spise når man er sulten. Noe som er BRA for kroppen. Så det er liksom trygt å ta noke å spise 1-2 om natta? Ikkje masse men nok til å ikkje sulte? Har hørt at man kan legge på seg av det..
Gjest iGirl Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Så det er liksom trygt å ta noke å spise 1-2 om natta? Ikkje masse men nok til å ikkje sulte? Har hørt at man kan legge på seg av det.. Hvis du er sulten er det meningen at du skal spise. Hvertfall i den alderen du er i. Tenk over følelsen "sult", hvorfor tror du vi har den? Se for deg huleboeren for mange tusen år siden. Sult er en beskjed til deg om at kroppen din trenger påfyll.
Gjest Belle âme Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Hvis du er sulten er det meningen at du skal spise. Hvertfall i den alderen du er i. Tenk over følelsen "sult", hvorfor tror du vi har den? Se for deg huleboeren for mange tusen år siden. Sult er en beskjed til deg om at kroppen din trenger påfyll. Ja, såpass forstår eg, bare at eg e så sulten så ofte, 11 er det kvelds og klokka 12-1 er eg sulten igjen liksom
Gjest Belle âme Skrevet 13. august 2013 #20 Skrevet 13. august 2013 Jeg spiser meg alltid stappmett før jeg legger meg, men føler at jeg aldri har vært så sulten i hele mitt liv 1 time etter jeg har spist. Det er bare om natten. Jeg vet ikke hva som hjelper, men kanskje å legge seg tidligere før man blir i hel sulten? Det er ganske plagsomt å ikke få sove på grunn av sult. Det er sånn med meg og ca. Eg eter meg ikkje stappmett da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå