Gå til innhold

Kobberspiral og blødninger


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk satt inn en kobberspiral for 19 dager siden. Har siden da hatt småblødninger hver dag. Har noen andre lignende erfaringer? Og hvor lenge tok det før blødningene ga seg?

Jeg responderer ikke bra på hormonprevansjon, har da konstante blødninger, og kobberspiralen skulle løse dette i følge gynokologen. Men nå virker det som om jeg og prevansjon generelt ikke går bra sammen... Er så lei!


Anonymous poster hash: af1cf...89a



Anonymous poster hash: af1cf...89a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk satt inn en kobberspiral for 19 dager siden. Har siden da hatt småblødninger hver dag. Har noen andre lignende erfaringer? Og hvor lenge tok det før blødningene ga seg?

Jeg responderer ikke bra på hormonprevansjon, har da konstante blødninger, og kobberspiralen skulle løse dette i følge gynokologen. Men nå virker det som om jeg og prevansjon generelt ikke går bra sammen... Er så lei!

Anonymous poster hash: af1cf...89a

Anonymous poster hash: af1cf...89a

Jeg har hatt kobberspiral i ca et halvt år. Før jeg satte den inn varte mensen ca 5 dager. Nå varer mensen i ca 3 dager, men små blør i ca 3 dager før mensen starter og i ca 7 dager etter mensen slutter. irrieterende med all den småblødningen. Men jeg reagerer svært negativt på hormon prevansjonsmidller (sterke depresjoner og humørsvingninger) så alt i alt er jeg veldig fornøyd med kobberspiral.

Anonymous poster hash: dc853...a79

Skrevet

Er det kobberspiral man kan "miste" mensen av? Jeg bør ikke bruke østrogen-prevensjon(men gjør det for øyeblikket), og liker å hoppe over mensen(hater å ha mensen haha), og har tenkt på kobberspiral. Men da er kanskje ikke det noen god idé.. :fnise:



Anonymous poster hash: 20dd4...ea0
Skrevet

Er det kobberspiral man kan "miste" mensen av? Jeg bør ikke bruke østrogen-prevensjon(men gjør det for øyeblikket), og liker å hoppe over mensen(hater å ha mensen haha), og har tenkt på kobberspiral. Men da er kanskje ikke det noen god idé.. :fnise:

Anonymous poster hash: 20dd4...ea0

Hormonspiral er mer vanlig å miste mensen på. Den inneholder kun gestagenhormon som i minipiller, og altså ikke østrogen.

Anonymous poster hash: 4801c...625

Skrevet

Takk for svar! Nå har blødningene stoppet opp, etter mange dager hvor jeg holdt på å gi opp tanken på å noen gang ha et velfungerende sexliv med prevansjon ;)

Hormonprevansjon er ikke en løsning for min del så nå håper det holder seg sånn!



Anonymous poster hash: af1cf...89a
Skrevet

Er det kobberspiral man kan "miste" mensen av? Jeg bør ikke bruke østrogen-prevensjon(men gjør det for øyeblikket), og liker å hoppe over mensen(hater å ha mensen haha), og har tenkt på kobberspiral. Men da er kanskje ikke det noen god idé.. :fnise:

Anonymous poster hash: 20dd4...ea0

Kobberspiral kan gi større og mer smertefulle blødninger. Men man reagerer forskjellig.

Anonymous poster hash: cea27...374

Skrevet

Jeg gikk fra å ha mensen i tre dager til ti dager med kobberspiral.. surt.

Skrevet

Jeg gikk fra å ha mensen i tre dager til ti dager med kobberspiral.. surt.

Jeg også! Pluss at jeg tror jeg skal blø ihjel hver gang. Men det ble jeg informert om på forhånd at kunne skje. Men det er verdt det, tåler ikke hormonprevansjon :)

Anonymous poster hash: d7c34...b04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...