AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Jeg fikk satt inn en kobberspiral for 19 dager siden. Har siden da hatt småblødninger hver dag. Har noen andre lignende erfaringer? Og hvor lenge tok det før blødningene ga seg? Jeg responderer ikke bra på hormonprevansjon, har da konstante blødninger, og kobberspiralen skulle løse dette i følge gynokologen. Men nå virker det som om jeg og prevansjon generelt ikke går bra sammen... Er så lei! Anonymous poster hash: af1cf...89a Anonymous poster hash: af1cf...89a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Jeg fikk satt inn en kobberspiral for 19 dager siden. Har siden da hatt småblødninger hver dag. Har noen andre lignende erfaringer? Og hvor lenge tok det før blødningene ga seg? Jeg responderer ikke bra på hormonprevansjon, har da konstante blødninger, og kobberspiralen skulle løse dette i følge gynokologen. Men nå virker det som om jeg og prevansjon generelt ikke går bra sammen... Er så lei! Anonymous poster hash: af1cf...89a Anonymous poster hash: af1cf...89a Jeg har hatt kobberspiral i ca et halvt år. Før jeg satte den inn varte mensen ca 5 dager. Nå varer mensen i ca 3 dager, men små blør i ca 3 dager før mensen starter og i ca 7 dager etter mensen slutter. irrieterende med all den småblødningen. Men jeg reagerer svært negativt på hormon prevansjonsmidller (sterke depresjoner og humørsvingninger) så alt i alt er jeg veldig fornøyd med kobberspiral. Anonymous poster hash: dc853...a79
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Er det kobberspiral man kan "miste" mensen av? Jeg bør ikke bruke østrogen-prevensjon(men gjør det for øyeblikket), og liker å hoppe over mensen(hater å ha mensen haha), og har tenkt på kobberspiral. Men da er kanskje ikke det noen god idé.. Anonymous poster hash: 20dd4...ea0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Er det kobberspiral man kan "miste" mensen av? Jeg bør ikke bruke østrogen-prevensjon(men gjør det for øyeblikket), og liker å hoppe over mensen(hater å ha mensen haha), og har tenkt på kobberspiral. Men da er kanskje ikke det noen god idé.. Anonymous poster hash: 20dd4...ea0 Hormonspiral er mer vanlig å miste mensen på. Den inneholder kun gestagenhormon som i minipiller, og altså ikke østrogen. Anonymous poster hash: 4801c...625
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Takk for svar! Nå har blødningene stoppet opp, etter mange dager hvor jeg holdt på å gi opp tanken på å noen gang ha et velfungerende sexliv med prevansjon Hormonprevansjon er ikke en løsning for min del så nå håper det holder seg sånn! Anonymous poster hash: af1cf...89a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Er det kobberspiral man kan "miste" mensen av? Jeg bør ikke bruke østrogen-prevensjon(men gjør det for øyeblikket), og liker å hoppe over mensen(hater å ha mensen haha), og har tenkt på kobberspiral. Men da er kanskje ikke det noen god idé.. Anonymous poster hash: 20dd4...ea0 Kobberspiral kan gi større og mer smertefulle blødninger. Men man reagerer forskjellig. Anonymous poster hash: cea27...374
Sol79 Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Jeg gikk fra å ha mensen i tre dager til ti dager med kobberspiral.. surt.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Jeg gikk fra å ha mensen i tre dager til ti dager med kobberspiral.. surt. Jeg også! Pluss at jeg tror jeg skal blø ihjel hver gang. Men det ble jeg informert om på forhånd at kunne skje. Men det er verdt det, tåler ikke hormonprevansjon Anonymous poster hash: d7c34...b04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå