Gå til innhold

Jeg så en død mann i dag

Pawn Hearts

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg bussen ut av byen for å handle på Lidl (bra og billig). Bussen tilbake var ti minutter forsinket. Hadde den ikke vært det, ville jeg ikke sett den døde mannen.

Vi var kommet inn i byen igjen og nærmet oss stedet der jeg skulle av, da trafikken plutselig stanset helt. Jeg prøvde å se hva det var som hindret oss, og oppdaget at det lå en motorsykkel på venstre side av den enveiskjørte gata. Fra bussen var det imidlertid umulig å se hvor alvorlig ulykken hadde vært, siden det sto en annen buss foran oss. En sivilkledd mann prøvde å omdirigere trafikken, men det var ikke lett å hindre folk på motorsykkel og moped å slippe igjennom. Dessuten var det bussene som måtte følge sine traseer.

Omsider det tok vel ikke mer enn 5-7 minutter, men det virker lenge når du sitter på bussen fikk vi kjøre videre. Sjåføren vår, som jeg allerede hadde merket meg at kjørte pent, var uhyre forsiktig da vi passerte ulykkesstedet. Halvveis ute i gata lå det en livløs mann. Han hadde ikke hjelm. Det er vanskelig å si noen nøyaktig alder. Han lå på magen, og hodet hans svømte i en pøl av blod. Jeg var ikke den eneste som snudde hodet vekk da vi så dette.

Det var verken politi eller ambulanse der, og vi sto langt framme i køen som dannet seg, så det må ha skjedd bare noen minutter før vi kom. Jeg kan jo ikke vite sikkert at han var død, men det så helt jævlig ut. Og dette var ikke ute på motorveien, det var midt i byen, bare ti minutters gange fra der jeg bor.

Nå er det også umulig å vite om han var føreren av motorsykkelen eller en fotgjenger som var blitt meid ned. Det siste er nesten enda verre. Og jeg vet heller ikke helt hvorfor jeg skriver dette på KG. Kanskje er det for å dele inntrykekt med andre, og kanskje er det for å komme med en appell som burde vært unødvendig: Vær forsiktige, bruk hodet og vis hensyn i trafikken enten dere kjører, sykler eller går. Vi er ikke så udødelige som vi har en tendens til å tro.

Identifiserende detaljer fjernet.

Bond, adm

Endret av Bond
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg blir nesten daglig fortalt at jeg ikke må gå alene ute etter det blir mørkt ute.

For litt over en måned siden fikk jeg sett nøyaktig hvorfor. En dame som bor 2 hus nedenfor hadde fått halve ansiktet skutt vekk. Noen som hadde prøvd å rane henne når hun gikk hjem fra jobb. Drittmennesket hadde brukt avsagd hagle.

Ett syn jeg ikke kommer til å glemme med det første.

Anonymous poster hash: 8b095...d0a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns du skal slette innlegget ditt. Familien kan kjenne igjen mannen utifra alle detaljene. Ufint og lite omtenksomt.

Anonymous poster hash: f062f...a2f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som AB sier. Det er synd d måtte oppleve det du gjorde, men det er nettopp ting som dette som hindrer politiet å gjøre jobben sin med å informere pårørende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår at det var traumatisk, men jeg er enig i at du bør enten bør slette eller fjerne en del detaljer fra innlegget ditt.

Anonymous poster hash: eed33...fcb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor skjedde dette hen? Trodde Lidl var nedlagt, men hva har det med saken å gjøre at det er bra og billig? :sjokkert:

Anonymous poster hash: b8d40...b89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg syns du skal slette innlegget ditt. Familien kan kjenne igjen mannen utifra alle detaljene. Ufint og lite omtenksomt. Anonymous poster hash: f062f...a2f

Nå er det vel ikke Lidl i Norge lenger..

Det er alltid tøft å være vitne til ulykker.. Håper det går bedre med deg. PH.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!!! Triste greier!!!

Jeg blir nesten daglig fortalt at jeg ikke må gå alene ute etter det blir mørkt ute.

For litt over en måned siden fikk jeg sett nøyaktig hvorfor. En dame som bor 2 hus nedenfor hadde fått halve ansiktet skutt vekk. Noen som hadde prøvd å rane henne når hun gikk hjem fra jobb. Drittmennesket hadde brukt avsagd hagle.

Ett syn jeg ikke kommer til å glemme med det første.

Anonymous poster hash: 8b095...d0a

:sjokkert: G-sus!!! Bor du i ranchozen i Caracas eller no????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter det PH har skrevet før så befinner han seg vel ikke i Norge, så det vanskeliggjør ingenting at han skriver av seg følelsene sine her. Tøft å måtte se sånt, PH. :klemme:

Anonymous poster hash: ed125...494
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er bare tull. Har lest nøyaktig samme innlegg her for en stund tilbake.

Anonymous poster hash: 67552...4c9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, AB, hvor i all verden har du lest det? Hvis du ikke har en lenke til den aktuelle tråden, nekter jeg å tro deg. Uansett var dette noe jeg opplevde i dag, og det var helt jævlig. Og, som andre her korrekt har observert (takk!), så bor jeg ikke i Norge, så faren for at pårørende og venner leser dette, er forsvinnende liten. Og takk for klemmer og støtte - jeg har aldri sett noe slikt før, og det var temmelig tøft. Heldigvis har jeg en god kone som sto klar med caprese og vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle han lyve om noe slikt????

Forøvrig har jeg sett noe lignende selv, og det gjorde et sterkt intrykk på meg hverfall. Blir litt sånn -Shit, life is soooo fragile. Skjønner godt om du ble litt statt ut av dette....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tough luck når man er for kul til å bruke hjelm å andre beskyttelsesklær når man kjører sykkel

Anonymous poster hash: 8586b...151
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skjedde dette hen? Trodde Lidl var nedlagt, men hva har det med saken å gjøre at det er bra og billig? :sjokkert:

Anonymous poster hash: b8d40...b89

Det skjedde langt unna Norge. At Lidl er bra og billig har egentlig ingenting med saken å gjøre, bortsett fra at det var grunnen til at jeg i det hele tatt tok bussen.

Nervene har roet seg nå. Bildet vil jeg nok ikke bli kvitt, men det blekner selvsagt med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var det ikke en sivilkledd politimann som dirigerte trafikken da? Du sa etterpå at det ikke var politi der...

Anonymous poster hash: d907d...a24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Jeg har også sett en sånn ulykke, og selv om det høres rimelig uviktig ut å se en død person, så gjør det virkelig inntrykk. Man får liksom et innblikk i hvor fort det hele kan være over og hvor lite udødelige vi er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...