Gjest Blomst83 Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Er det bare jeg som reagerer på at barn ned i 11/12/13 års alderen poster tråder her og spør om ulike ting?Jeg kjenner jeg kvier meg veldig for å gi svar på enkelte av tingene fordi det er rett og slett ikke mitt bord. F.eks tråden om å være hjemme alene i to uker når resten av familien er på ferie.Jeg mener at dette er noe som skal diskuters innad i familien,og ikke på et forum med vil fremmede mennesker.Kan fort bli konflikter ut av det.Typ jammen de og de sier det også vidre. Det er forsåvidt flere tråder her også,og emner som man kanskje burde ta opp med typ helsesøster osv.Eller klara klok for den saks skyld hvor det sitter fagpersoner. Det kan hende det bare er jeg som er sær som reagerer på dette,men følte i hvert fall for å lufte det.
Gjest Spirula Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Er det bare jeg som reagerer på at barn ned i 11/12/13 års alderen poster tråder her og spør om ulike ting? Det er ikke bare du som reagerer. Jeg svarer vanligvis ikke når innlegg bærer preg av at de som spør er såpass unge, og spesielt ikke når det kommer til familie, helse, eller kosthold.
Gjest Blomst83 Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Det er ikke bare du som reagerer. Jeg svarer vanligvis ikke når innlegg bærer preg av at de som spør er såpass unge, og spesielt ikke når det kommer til familie, helse, eller kosthold. Godt å høre at det ikke bare er meg!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Jeg er enig. Selv velger jeg ordene mine med omhu rundt min 10 år gamle bror, og tanken på at han skulle sitte på et forum og motta råd fra noen av brukerne her inne får det til å grøsse i meg. Aldersgrense er vanskelig å kontrollere, særlig med gjestefunksjoner og epostvalidering. Med mer validering rundt å opprette og benytte brukerkontoer kunne man bli mer sikker, men slik løsningen er i dag kunne det kanskje vært opprettet en regel om at det ikke er lov å poste svar i tråder der TS er yngre enn 16 år, der alderen er oppgitt? Anonymous poster hash: a8b71...43a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Ytringsfrihet på nett skal ha aldersgrense? Anonymous poster hash: e10a9...59d 2
Gjest Blomst83 Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Jeg er enig. Selv velger jeg ordene mine med omhu rundt min 10 år gamle bror, og tanken på at han skulle sitte på et forum og motta råd fra noen av brukerne her inne får det til å grøsse i meg. Aldersgrense er vanskelig å kontrollere, særlig med gjestefunksjoner og epostvalidering. Med mer validering rundt å opprette og benytte brukerkontoer kunne man bli mer sikker, men slik løsningen er i dag kunne det kanskje vært opprettet en regel om at det ikke er lov å poste svar i tråder der TS er yngre enn 16 år, der alderen er oppgitt? Anonymous poster hash: a8b71...43a Ja det er ikke lett å kontrollere,men jeg tenker at når det dukker opp en post hvor ts oppgir alderen sin og er såpass ung burde tråden stenges.
Gjest Blomst83 Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Ytringsfrihet på nett skal ha aldersgrense? Anonymous poster hash: e10a9...59d Nei Nei ytringsfrihet skal ikke ha noen aldresgrense,hverken på nett eller i det virkelige liv,men det er jo ikke det det her handler om.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Unger har ingen ting her å gjøre. Tonen kan være alt for hard og direkte for de. Foreldrene burde passe på hvilken fora ungene deres er på. 4
waco Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Jeg synes det er flott og fint at unge mennesker kan søke råd hos eldre mennesker. så kanskje vi også lærer noe av de unge! =)
Gjest Blomst83 Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Jeg synes det er flott og fint at unge mennesker kan søke råd hos eldre mennesker. så kanskje vi også lærer noe av de unge! =) Men alt er relativt En ting er sånn rundt 16,men 11...
waco Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Men alt er relativt En ting er sånn rundt 16,men 11... En elleveåring kan lære masse om samfunnet vi lever i av å lese innlegg på kvinneguiden.
Gjest Blomst83 Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Men er det noen sånn egentlig regel på aldersgrense her? For ser at det er brukere som er registrert med nick som er under 16.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #13 Skrevet 9. august 2013 Jeg skal si deg en ting at jeg kan nesten garantere deg at de fleste tråder som blir skrevet er av godt voksne mennesker. Og faktumet er at på nette er det ingen som er mer barnslige og oppfører seg idiotisk en voksne mennesker. Anonymous poster hash: 03818...e7b 3
Gjest Blomst83 Skrevet 9. august 2013 #14 Skrevet 9. august 2013 Jeg skal si deg en ting at jeg kan nesten garantere deg at de fleste tråder som blir skrevet er av godt voksne mennesker. Og faktumet er at på nette er det ingen som er mer barnslige og oppfører seg idiotisk en voksne mennesker. Anonymous poster hash: 03818...e7b Det er ikke det det handler om.Les hovedinnlegget mitt du.
super-s Skrevet 9. august 2013 #15 Skrevet 9. august 2013 Er enig. Det er dessuten mye som blir skrevet her inne som 14-åringer (+-) ikke trenger å lese om. F.eks. om slanking osv. Ja, de kan søke det opp selv, men hvis de henger her inne kan det komme opp uten at de hadde tenkt på å søke på det. Og disse trådene hvor det blir skrevet mye negativt om f.eks. feite folk eller tynne folk osv. Selvfølgelig er det mye av det som blir skrevet her inne de sikkert bare har godt av å vite/lære om, men jeg synes forumet skal være forbeholdt voksne mennesker.
Radon Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Jeg er 16 år! Håper jeg ikke er uvelkommen for jeg synes mange av trådene her er veldig lærerike og interessante 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Jeg er 16 år! Håper jeg ikke er uvelkommen for jeg synes mange av trådene her er veldig lærerike og interessante Det kommer jo an på deg. Mange 16-åringer kan være reflekterte, og skille mellom hva som er bra for en og hva som ikke er bra. Andre igjen lar seg veldig lett påvirke av de feil tingene. Som f.eks tråden om det å røyke en joint. For en voksen person med hue på rett plass, så er det gjennomtenkt og en reflektert handling. Men for en 16-åring, som ikke har de samme refleksjonene, så kan en tråd som dette påvirke dem til å ta feil valg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå