AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Les dette: http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-23626340 Anonymous poster hash: 151a1...186
Lutetium 71 Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Den artikkelen var hastverksarbeid for å si det mildt. 1. At en butikkansatt ser an en kunde og mener kunden ikke har råd til varer er kanskje diskriminende, men hva i alle dager har det med rasisme å gjøre? Hadde jeg satt foten inn i en dyr klokkebutikk i Sveits, hadde jeg sikkert fått samme karakteristikk, hvem skulle jeg klaget til? De gjør et poeng av at showet hennes ikke vises i Sveits. Javel, jeg tenker dette går mer i retning "vet du ikke hvem jeg er!!!?", enn noe som er i nærheten av reell rasisme. Jeg får totalt mark av sånne innbilske folk. 2. De drar inn noe med at asylsøkere blir nektet adgang til svømmehaller... ?? WTF? Skal dama søke asyl? Hva er sammenhengen? At de to nyhetssakene er i media samtidig? Nemmen da må det jo være derfor hun ikke fikk kjøpe... 9
jabx Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 1. At en butikkansatt ser an en kunde og mener kunden ikke har råd til varer er kanskje diskriminende, men hva i alle dager har det med rasisme å gjøre? Hadde jeg satt foten inn i en dyr klokkebutikk i Sveits, hadde jeg sikkert fått samme karakteristikk, hvem skulle jeg klaget til? De gjør et poeng av at showet hennes ikke vises i Sveits. Javel, jeg tenker dette går mer i retning "vet du ikke hvem jeg er!!!?", enn noe som er i nærheten av reell rasisme. Jeg får totalt mark av sånne innbilske folk. Hva er relevansen? Om det er snakk om "vet du ikke hvem jeg er" så er det fortsatt latterlig å få slikt slengt i trynet. 1
Meridian Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Jeg syns det hyles for lett ut om rasisme ... føler ordet er oppbrukt. Dette handlet ikke om rasisme ... Da må jeg, som er hvit, også ha opplevd rasisme i butikken.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Det virker som om de fleste mørkhudede rett og slett har lært seg at alt av misforståelser og fornærmelser skal tolkes som rasisme. Dess yngre de er, dess mer opptatt er de av det. Det var en gjeng gutter med noe mørkere hud kom mot meg på gata en kveld og sa "hei, sexy". Jeg gikk forbi dem uten å se på dem, fordi jeg opplevde dem som truende. Da ropte han etter meg "sier du ikke hei tilbake? Er du rasist?". Hallo i luken. Som tidligere salgspersonell i en high-end butikk, så vet jeg at det er fort gjort å sette kunder i bås. Kommer du inn i joggebukse eller en rumpekort denimshorts, så er det en stor sjanse for at du blir forhåndsdømt og at andre får hjelp før deg. Tipper det handler mer om det. Latterlig at de dro inn den sveitsiske befolkningens bekymringer rundt innvandringen og ga det en rasistisk vri, bare for å underbygge at sveitsere er rasister og at Oprah derfor måtte ha blitt utsatt for rasisme. Butikkeieren sier at den ansatte hadde vist frem andre vesker til Oprah først. Kanskje hun hadde nevnt noe om prisen allerede, som gjorde at den ansatte dro en slutning om at en veske til $35 000 da ville oppleves som for dyr. Det kan sammenlignes med at jeg godt kunne latt en dame på 150 kg prøve et miniskjørt, men jeg kunne også sagt at vi har andre plagg som jeg tror kom til å kle henne bedre. Anonymous poster hash: 9588b...087 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Les dette: http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-23626340 Anonymous poster hash: 151a1...186 Hvem tror denne innbilske dama at hun er? Folk i Europa har da ingen grunn til å stå på pinne for en eller annen programleder for et søppel-tv-frokostprogram for de aller dummeste folkene i et land på baksiden av kloden, og som ikke vises på sveitsisk fjernsyn. Anonymous poster hash: 0b1da...89e 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Og hva slags vulgært navn er egentlig "Oprah"? En feilstaving av opera? Anonymous poster hash: 0b1da...89e 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Og hva slags vulgært navn er egentlig "Oprah"? En feilstaving av opera? Anonymous poster hash: 0b1da...89e Nei, en feilstaving av bibelnavnet Orpah. Anonymous poster hash: cc828...96a 1
Mann 42 Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Les dette: http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-23626340 Anonymous poster hash: 151a1...186 Vel, siden showet hennes ikke vises på sveitsisk TV, så er det kanskje ikke så rart at hun ikke blir gjenkjent. 2
Gjest Arch Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Jeg forstår ikke hva det har med hudfargen hennes å gjøre. Jeg er hvit, men ville aldri fått sett på vesken likevel, er det og rasisme? 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Dummeste jeg har lest på lenge. Hun fikk ikke ta på en veske til 200 000. Rasisme. Jah. Men ikke overraskende, i dag er det rasisme om man ser på en neger to ganger. Men det er ikke rasisme om en gjeng negre overfaller og voldtar en hvit kvinne, nei. (neger er et vanlig ord i den norske ordboka, så ingen grunn til å slette dette innlegget). Anonymous poster hash: 7624d...9ef 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Oprah virker som hun er temmelig høy på seg selv og mener at alle bør stå på pinne på henne; jeg har inntrykk av at hun ikke innser at selv om hun er superstjerne i USA betyr ikke det at alle i Europa vet hvem hun er. I 2005 laget hun masse oppstyr etter at hun ikke fikk komme inn en Hermes butikk i Paris da hun og følget hennes dukket opp 15 minutter ETTER stengetid. Også den gangen trakk hun frem rasismekortet. Hun sa den gangen at det fortsatt var kunder som handlet inne i butikken og til tross for dette ble hun og følget hennes avvist. I følge "bestevenninnen" hennes, Gayle King, var det det mest ydmykende Oprah noen sinne hadde avvist og Oprah mente at butikken var åpen, bare ikke for henne og følget hennes. En butikkansatt hadde vært ute på trappa og gitt henne kortet sitt og ønsket henne velkommen tilbake etter, innenfor åpningstid, men dette var ikke godt nok for Oprah. Hermes beklaget at de ikke hadde sluppet henne inn, men sa at de var i ferd med å forberede en lukket presseevent i butikken og det var grunnen til at det var stor aktivitet der. Noen måneder senere inviterte hun sjefen for Hermes i USA til showet sitt og han beklaget og sa hun hadde møtt en svært firkantet og uhøflig ansatt. Oprah ga ham en klem og oppfordret publikum til å kjøpe Hermes. Anonymous poster hash: 64b6a...45c 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Dette har ikke en dritt med rasisme å gjøre. Dette har med nykker å gjøre. Hilsen ikke-vestlig.Anonymous poster hash: d433c...435 6
Gjest Chloè Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Det virker som om de fleste mørkhudede rett og slett har lært seg at alt av misforståelser og fornærmelser skal tolkes som rasisme. Dess yngre de er, dess mer opptatt er de av det. Det var en gjeng gutter med noe mørkere hud kom mot meg på gata en kveld og sa "hei, sexy". Jeg gikk forbi dem uten å se på dem, fordi jeg opplevde dem som truende. Da ropte han etter meg "sier du ikke hei tilbake? Er du rasist?". Hallo i luken. Som tidligere salgspersonell i en high-end butikk, så vet jeg at det er fort gjort å sette kunder i bås. Kommer du inn i joggebukse eller en rumpekort denimshorts, så er det en stor sjanse for at du blir forhåndsdømt og at andre får hjelp før deg. Tipper det handler mer om det. Latterlig at de dro inn den sveitsiske befolkningens bekymringer rundt innvandringen og ga det en rasistisk vri, bare for å underbygge at sveitsere er rasister og at Oprah derfor måtte ha blitt utsatt for rasisme. Butikkeieren sier at den ansatte hadde vist frem andre vesker til Oprah først. Kanskje hun hadde nevnt noe om prisen allerede, som gjorde at den ansatte dro en slutning om at en veske til $35 000 da ville oppleves som for dyr. Det kan sammenlignes med at jeg godt kunne latt en dame på 150 kg prøve et miniskjørt, men jeg kunne også sagt at vi har andre plagg som jeg tror kom til å kle henne bedre. Anonymous poster hash: 9588b...087 Poenget er at man ikke skal forskjellsbehandle folk, du kan heller ikke vite om en person er fattig eller rik. Jeg ville kalt deg(?) og disse du jobber med som utrolig dårlige selgere, å det hadde ikke vært en butikk jeg hadde handlet i. Akkurat det er det dere som taper på, ikke jeg. = dårlig selger , og menneske ikke minst. Skjønner Oprah veldig godt, sånn som hun reagerte viser at hun ikke forventet å få spesiell behandling eller at de burde vite hvem hun er, det var rett og slett toppen av frekkhet,ingen gode selgere oppfører seg sånn, håper idioten fikk sparken.
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Ordet rasime har blitt så misbrukt og det blir så misbrukt at det ikke har noen betydning lenger 2
AnonymBruker 42 Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Jadda..... Stikk i en random Porsche eller Ferrari sjappe e.l.kledd i slusketet klær og fortell dem med den meste hovne attituden du bare kan ; Jeg skal prøvekjøre toppmodellen deres jeg! Pass på at selger er litt mørkere eller lysere enn deg i huden. Rapporter så videre til media om grov rasisme :D 2
Lutetium 71 Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Oprah virker som hun er temmelig høy på seg selv og mener at alle bør stå på pinne på henne; jeg har inntrykk av at hun ikke innser at selv om hun er superstjerne i USA betyr ikke det at alle i Europa vet hvem hun er. I 2005 laget hun masse oppstyr etter at hun ikke fikk komme inn en Hermes butikk i Paris da hun og følget hennes dukket opp 15 minutter ETTER stengetid. Også den gangen trakk hun frem rasismekortet. Hun sa den gangen at det fortsatt var kunder som handlet inne i butikken og til tross for dette ble hun og følget hennes avvist. I følge "bestevenninnen" hennes, Gayle King, var det det mest ydmykende Oprah noen sinne hadde avvist og Oprah mente at butikken var åpen, bare ikke for henne og følget hennes. En butikkansatt hadde vært ute på trappa og gitt henne kortet sitt og ønsket henne velkommen tilbake etter, innenfor åpningstid, men dette var ikke godt nok for Oprah. Hermes beklaget at de ikke hadde sluppet henne inn, men sa at de var i ferd med å forberede en lukket presseevent i butikken og det var grunnen til at det var stor aktivitet der. Noen måneder senere inviterte hun sjefen for Hermes i USA til showet sitt og han beklaget og sa hun hadde møtt en svært firkantet og uhøflig ansatt. Oprah ga ham en klem og oppfordret publikum til å kjøpe Hermes. Anonymous poster hash: 64b6a...45c Klager over rasisme, og driver selv med maktmisbruk. Hva er det med det der kvinnfolket? 4
Blod Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 I slike butikker er det som regel tett oppfølging, hvordan skulle hun klart å stjele vesken? Og hvordan kan de nekte folk å se på det, vil de ikke ha penger? 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Skjønner Oprah veldig godt Ja, hun er jo superkjendis, så da må hun jo få kladde på en veske til 200 000 med de fettete fingrene sine! Anonymous poster hash: 7624d...9ef 2
Mann 42 Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Ja, hun er jo superkjendis, så da må hun jo få kladde på en veske til 200 000 med de fettete fingrene sine! Anonymous poster hash: 7624d...9ef Hun er ikke kjendis i Sveits. Og kanskje hun ikke SER ut som hun har råd til en veske til 200.000. Da tenker jeg ikke på hudfargen, men stilen forøvrig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå