AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Hei Beklager på forhånd for et rotete innlegg. Jeg er dødssliten og trøtt, men jeg må bare få ut litt tanker for å få sove Jeg er en mann i midten av tyveårene, og har hele livet sagt til meg selv at jeg ikke skal bli en av de bitre, gamle mennene når jeg blir eldre, men jeg er redd for at det er dit jeg er på vei. Grunnen til det er at jeg redd for å bli en bitter mann, er fordi jeg de siste åra har vært ute i dating-verdenen, og vet rett og slett ikke om jeg orker lenger for jeg møter kun jenter som enten forandrer personlighet totalt etter en stund eller som bare leker med følelsene mine og stikker uten å si et ord. For hver jente jeg treffer så føler jeg at jeg tar et skritt fram og to tilbake. Det begynner bra, men så blir det ille. Det blir bare verre og verre for hver jente! Hun siste jeg traff var fantastisk, men det endte ikke bra i det hele tatt fordi det gikk så langt at jeg fikk følelser. Tror hun fikk følelser også. Hun var ikke perfekt, hadde sine feil, men det gjorde henne bare mer tiltrekkende. Jeg følte at jeg hadde kjent henne hele livet, og hun sa det samme om meg. Det var litt avstand mellom oss, så det meste at kommunikasjonen gikk over nett og tlf. Vi pratet sammen flere timer nesten hver dag om stort og smått, hadde de samme verdiene, mange av de samme tankene om ting osv. Hun gikk fra å være søt til vakker, og hun ble ivrigere på kontakten etter at vi møttes og ble også mere flørtete. Vi fikk utrolig god kontakt! Hun visste hva jeg tenkte før jeg visste det selv, og omvendt. Pga avstanden avtalte vi å treffes i sommerferien, men det skjedde aldri, for plutselig en dag forandret hun seg. Hun gikk fra å være glad, flørtete åpen og herlig ti å være lukket, sur, grinete og kjeftete. Alt jeg sa eller gjorde var visstnok feil, så jeg tenkte at jeg skulle gi henne litt tid til å roe seg ned, men det var visst også feil for da ble jeg slettet fra alt som heter facebook, twitter, snapchat, instagram og bloggen hennes (blokkerte visstnok IPen min) fordi jeg "ikke tok kontakt". Og så ble det stille. Og etter dette ble jeg veldig usikker på hvem jeg kan stole på når den personen jeg har så bra kjemi med forandrer seg på den måten, og så plutselig uten forvarsler. Det har tatt lang tid for meg å komme over henne, og det er først nå den siste tiden jeg ikke har tenkt på henne hele tiden. Men nå i kveld, etter lengre tid med stillhet, fikk jeg en melding av henne på mobilen der hun skrev at hun var på Øya (festivalen) og så en av favorittartistene mine og at hun tenkte på meg med engang musikken begynte. Den meldingen dro fram alle de gode tankene og følelsene jeg hadde for henne igjen, samtidig jeg kjenner at frustrasjonen og bitterheten vokser. Jeg var kanskje dum som svarte, men jeg svarte i hvertfall bare at jeg visste at artisten spilte der, men at jeg måtte jobbe i kveld. Har ikke hørt noe fra henne etter at jeg svarte. Jeg skjønner ikke hva meningen med å sende meg den meldingen skulle være? Var det bare for å si "æddabædda, jeg opplever noe kult som du ikke får oppleve!"? Hun satte jo tydeligvis spor i meg, jeg har aldri hatt en sånn kontakt en jente som jeg hadde med henne. Og nå sitter jeg her og er forvirret som bare faen, samtidig som jeg kjenner at jeg blir forbanna og bitter av alt som minner meg om henne. Og tanken på å treffe en ny jente er en tanke jeg blir sliten av. Jeg vil gjerne dele livet med en, men tenk om hun neste blir like ille eller enda verre? Jeg er redd for at om det fortsetter i denne retningen så kommer jeg til å ende opp som en bitter, gammel mann som ingen liker Takk for at du leste. Anonymous poster hash: 4357f...86b 5
markj Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Jeg tenker at så ustabile mennesker burde du være glad for å bli kvitt før du sitter der gift, med hus, unger osv. 2
Gjest iGirl Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Enig med markj over meg her.. du må glemme denne jenta. 1
Alina X Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Kan jo hende det at du ville la henne ha tid for seg selv til å bli tolka som om du ignorerer henne/ikke vil ha kontakt. Hadde en mann fortalt meg at han ville ha litt avstand eller vist det ved mindre kontakt,hadde jeg tenkt jeg ble avvist....og antageligvis ikke "mast"på mannen men latt han være slik at jeg slipper å være den som maser på en som vil vekk.. Det samme gjelder ved menn som sier "vi treng en pause"="han slår opp med meg,han har funnet en annen"....ikke en periode hvor man skal være litt for seg selv og tenke gjennom situasjoner i forholdet og møtes igjen for å fikse det......men det er vel fordi jeg er litt pessimist til sånt. Eller så er hun helt rabiat.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Jeg tenker at hun kanskje sendte meldingen og det hun mente var: "Bandet som spiller minner meg om deg, så jeg fikk lyst til å sende deg en melding og si at jeg tenker på deg". Men hun høres jo litt ustabil ut sånn elles. Anonymous poster hash: 88d0e...76d 1
Gjest Murica Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Første som slår meg er at hun kanskje trodde du ignorerte henne så fort hun hadde en dårlig periode og kanskje trengte litt forståelse? At hun rett og slett føler seg avvist bare fordi hun viste seg å være menneskelig. Hadde mannen min sluttet å snakke med meg og holdt meg på avstand bare fordi jeg er i en dårlig periode så ville jeg ansett det som veldig sårt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Hei TS! Jeg haddet det litt som deg da jeg var på samme alder. Løsningen for meg var å kutte ut all dating, flørting, sex i en periode, kanskje det kan være noe for deg? Jeg hadde mye å gjøre da med avslutning av studier og etablering på arbeidsmarkedet og hadde veldig godt av å ikke bruke tid på menn som uansett ikke verdsatt meg. Min "sølibat-periode" varte i nesten 5 år, og jeg regner denne tiden for å være av de beste i livet så langt. Nå har jeg smått begynt å date igjen, men etter atter en gang å ha gått på trynet, vurderer jeg sterkt å kutte det ut igjen. Og apropos hun dama du skriver om..hun høres ikke ut som noe stort tap. Anonymous poster hash: 7e583...c6d 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Kjenner meg igjen i det TS. Var en periode jeg traff noen kvinner som det du beskriver, så jeg kuttet ut dating en stund. Har nå gått noen år, og jeg er kanskje klar for å prøve meg igjen, men skal innrømme at det i så fall skjer med en viss vemodighet - så kanskje jeg burde vente litt til Anonymous poster hash: f335f...a0c 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Her er det selvtillitsproblemer, ts. En med selvtillit hadde tenkt "Ojsann, hun var ikke helt som jeg hadde trodd. Da jeg likte henne, hadde jeg bedre tanker om henne, før hun ble ganske dramaqueen. Håper det går bedre med neste, at jeg møter en nydelig jente snart som passer". Mens en med dårlig selvtillit tenker "auda, den jeg likte var annerledes enn jeg trodde, nå er jeg litt ødelagt og redd og følsom. Jeg velger å tenke negativt på det, det finnes kanskje ikke noen der ute....hjelp jeg blir bitter". Du har beveget deg ut i datingsprosessen. Der ute er det litt au. Og mennesker er faktisk både opp og ned. Hvis jenter du møter ikke er som forventet, og det ødelegger deg og får deg på disse tankene.... Jo, da er det helt klart selvtilliten og holdningen det står på... fiks det du kan, ikke det du ikke kan gjøre noe med. Pytt. Gå videre og behold smilet. Årdner seg med rett innstilling, dette Anonymous poster hash: cd7cc...eec 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Og hvis hun skriver igjen (hun kommer til å gjøre det), ikke svar med mindre det er noe konkret å svare på. Og når du må svare på noe konkret, skriv kort, upersonlig og aldri spør om spørsmål tilbake. Dropp nå denne jenta her, og kom deg videre mann. Det er sånn her det er å leve, det er ingen som slipper unna, så du er ikke unntak. Helt normalt. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: cd7cc...eec 1
Gjest JakeGreen Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Jeg skjønner ikke hva meningen med å sende meg den meldingen skulle være? Å leke med deg og se om hun får deg tilbake på kroken slik at du igjen kan fylle det patetiske og innholdsløse livet hennes med bekreftelse. Det du opplever nå er en del av det å bli voksen og det er bedre du opplever det nå, enn senere. Man blir kaldere med årene. Det er ikke alle jenter i verden som er søte og snille, uansett hvor søte de ser ut og uansett hvor mange løfter de gir. Noen av de er direkte ondskapsfulle, uærlige og svikefulle. Dette er ikke noe jeg fokuserer på eller nevner særlig ofte, men det er en ting det er viktig å være klar over slik at man ikke ser seg blind. Du trenger ikke om å bli en bitter gammel mann, men litt kynisme tar du ikke skade av. Jeg regner med du selv skjønner at å innlede noe mer kontakt med henne er veien til fortapelse for din del. Du trenger ikke om å møte nye jenter for noe seriøst med det første. Bare vær åpen for mulighetene som er der ute hver eneste dag! 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Takk for fine svar dere. Det hjalp å få det ut Kan jo hende det at du ville la henne ha tid for seg selv til å bli tolka som om du ignorerer henne/ikke vil ha kontakt. Hadde en mann fortalt meg at han ville ha litt avstand eller vist det ved mindre kontakt,hadde jeg tenkt jeg ble avvist....og antageligvis ikke "mast"på mannen men latt han være slik at jeg slipper å være den som maser på en som vil vekk.. Det samme gjelder ved menn som sier "vi treng en pause"="han slår opp med meg,han har funnet en annen"....ikke en periode hvor man skal være litt for seg selv og tenke gjennom situasjoner i forholdet og møtes igjen for å fikse det......men det er vel fordi jeg er litt pessimist til sånt. Eller så er hun helt rabiat. Første som slår meg er at hun kanskje trodde du ignorerte henne så fort hun hadde en dårlig periode og kanskje trengte litt forståelse? At hun rett og slett føler seg avvist bare fordi hun viste seg å være menneskelig. Hadde mannen min sluttet å snakke med meg og holdt meg på avstand bare fordi jeg er i en dårlig periode så ville jeg ansett det som veldig sårt. Jeg skjønner godt at dere hadde tenkt det sånn. Det hadde nok jeg også, men jeg sa ikke til henne at vi skulle ha en pause eller noe sånt. Da hun "klikka" første gangen prøvde jeg å snakke med henne og forstå hvorfor hun plutselig ble i dårlig humør, men da ble hun bare enda surere. Og siden det var veldig sent på kvelden så sa jeg at jeg måtte legge meg og at vi kunne prate om det senere hvis hun ville det. Da ble det stille. Jeg ser nå at jeg glemte å si at hun plutselig ble sammen med en annen fyr dagen før hun fjerna meg fra livet sitt. Kan det ha noe med oppførselen hennes å gjøre? Her er det selvtillitsproblemer, ts. En med selvtillit hadde tenkt "Ojsann, hun var ikke helt som jeg hadde trodd. Da jeg likte henne, hadde jeg bedre tanker om henne, før hun ble ganske dramaqueen. Håper det går bedre med neste, at jeg møter en nydelig jente snart som passer". Mens en med dårlig selvtillit tenker "auda, den jeg likte var annerledes enn jeg trodde, nå er jeg litt ødelagt og redd og følsom. Jeg velger å tenke negativt på det, det finnes kanskje ikke noen der ute....hjelp jeg blir bitter". Du har beveget deg ut i datingsprosessen. Der ute er det litt au. Og mennesker er faktisk både opp og ned. Hvis jenter du møter ikke er som forventet, og det ødelegger deg og får deg på disse tankene.... Jo, da er det helt klart selvtilliten og holdningen det står på... fiks det du kan, ikke det du ikke kan gjøre noe med. Pytt. Gå videre og behold smilet. Årdner seg med rett innstilling, dette Anonymous poster hash: cd7cc...eec Jeg har egentlig ikke dårlig selvtillit, og jeg har hele tiden tenkt at "ok, hun var ikke sånn jeg trodde. Det skal ikke ødelegge sommern min". Jeg tror det er mer en slags type sorg jeg har, for jeg fikk mange fine minner med henne og vi ble godt kjent, så når kontakten bare ble kuttet så brått som det gjorde så var det som om lyset ble slått av. Så jeg tror at jeg savner en person i livet mitt som er sånn som hun var. Og sms'en hun sendte minnet meg mer om det. Det er vanskelig å forklare Men du trenger ikke bekymre deg, jeg lever livet som før Og hvis hun skriver igjen (hun kommer til å gjøre det), ikke svar med mindre det er noe konkret å svare på. Og når du må svare på noe konkret, skriv kort, upersonlig og aldri spør om spørsmål tilbake. Dropp nå denne jenta her, og kom deg videre mann. Det er sånn her det er å leve, det er ingen som slipper unna, så du er ikke unntak. Helt normalt. Ta deg sammen. Anonymous poster hash: cd7cc...eec Hvorfor kommer hun til å skrive igjen? Jeg har virkelig ikke noe å si til henne nå, så jeg tviler sterkt på at jeg hadde svart henne dersom hun skulle skrive noe til meg Anonymous poster hash: 4357f...86b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #13 Skrevet 9. august 2013 Jeg ser nå at jeg glemte å si at hun plutselig ble sammen med en annen fyr dagen før hun fjerna meg fra livet sitt. Kan det ha noe med oppførselen hennes å gjøre? Anonymous poster hash: 4357f...86b Selvfølgelig har det det... Du var den hun ble interessert i først, men så dukket han andre opp, og hun valgte han fremfor deg. Den dagen hun virket irritert var helt sikkert på grunn av at hun ventet på å høre fra han eller allerede snakket med han, og så ble du et "forstyrrende element". Dette kunne hun ikke si da hun enten ikke ønsket å såre deg eller for å unngå en diskusjon rundt det. Hvorfor hun sendte deg en melding nå? Han var visst ikke den rette allikevel, og du var jo tross alt en god nummer to, så hun håpet vel at du fortsatt var interessert. Anonymous poster hash: 18f2c...351 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Å leke med deg og se om hun får deg tilbake på kroken slik at du igjen kan fylle det patetiske og innholdsløse livet hennes med bekreftelse. Det du opplever nå er en del av det å bli voksen og det er bedre du opplever det nå, enn senere. Man blir kaldere med årene. Det er ikke alle jenter i verden som er søte og snille, uansett hvor søte de ser ut og uansett hvor mange løfter de gir. Noen av de er direkte ondskapsfulle, uærlige og svikefulle. Dette er ikke noe jeg fokuserer på eller nevner særlig ofte, men det er en ting det er viktig å være klar over slik at man ikke ser seg blind. Du trenger ikke om å bli en bitter gammel mann, men litt kynisme tar du ikke skade av. Jeg regner med du selv skjønner at å innlede noe mer kontakt med henne er veien til fortapelse for din del. Du trenger ikke om å møte nye jenter for noe seriøst med det første. Bare vær åpen for mulighetene som er der ute hver eneste dag! Svaret er ikke å bli KALDERE med årene, ts. Sett at det funker? IKKE mist gleden, smilet og gnisten, sier bare jeg! Hold på den - det er bare at det blir mer UTFORDRENE med årene Men det går an. Og tro meg; om du beholder gnisten, blir du mye mer attraktiv. Litt kynisme tar man ikke skade av... Jo, man tar skade av litt kynisme. Kynisme er bare en feig forsvarsmekanisme og et skjold mot virkeligheten; at man bruker kynisme i stedet for å stå opp for seg selv, Anonymous poster hash: cd7cc...eec 3
Guybrush Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Virker som du lett setter jenta på en pidestal og lett blir forelsket i tanken om å være forelsket. Symptomer som å overse store karakterbrister, unnskylde dårlig oppførselsamt tro at "alt kan fikses" er klassisk.
Steinar40 Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 (endret) Jeg leste ikke, men det er umulig å ikke bli en bitter mann når man passerer 50. Bare sånn for å sette det hele i sitt rette perspektiv hehe Eller det korrekte uttrykket er nok forsåvidt heller grinete (av ulike årsaker som f.eks bitterhet). Endret 10. august 2013 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Jeg leste ikke, men det er umulig å ikke bli en bitter mann når man passerer 50. Bare sånn for å sette det hele i sitt rette perspektiv hehe Eller det korrekte uttrykket er nok forsåvidt heller grinete (av ulike årsaker som f.eks bitterhet). Som en mann som er eldre enn deg Steinar, tror jeg du burde lære deg å skille personlige svar, og svar du gir for alle andre slik at vi kan svare for oss selv. Snakk for deg selv, på en måte. Denne mannen er ingen bitter gammel mann! Anonymous poster hash: cd7cc...eec 3
Steinar40 Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Som en mann som er eldre enn deg Steinar, tror jeg du burde lære deg å skille personlige svar, og svar du gir for alle andre slik at vi kan svare for oss selv. Snakk for deg selv, på en måte. Denne mannen er ingen bitter gammel mann! Anonymous poster hash: cd7cc...eec hehe Greit nok at du ikke er bitter, men jeg er uansett 100% sikker på at også du er mer grinete nå enn du var den gangen du var på TS sin alder. Har jeg rett eller har jeg rett?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 hehe Greit nok at du ikke er bitter, men jeg er uansett 100% sikker på at også du er mer grinete nå enn du var den gangen du var på TS sin alder. Har jeg rett eller har jeg rett? Nei, er faktisk blitt mer doven og fornøyd. Er lenge siden jeg var ung og sinna. Mulig de som er ung og sinna blir eldre og fornøyde, mens ung og glad blir gammel og bitter. Anonymous poster hash: cd7cc...eec 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Nei, er faktisk blitt mer doven og fornøyd. Er lenge siden jeg var ung og sinna. Mulig de som er ung og sinna blir eldre og fornøyde, mens ung og glad blir gammel og bitter. Anonymous poster hash: cd7cc...eec Fordi de starter som naive og dumme og bestemmer seg for å bli eldre og sinna og "realistisk" og "kynisk", mens de som er realistiske og skjønner at det blir hva du gjør det til selv og hvordan holdning du har selv, forventer ikke at andre skal ordne opp etter dem og skylder ikke på "andre ting" fordi man har latt seg selv forfalle. Å være sinna fra før, er nok en god vei å gå. Man ser i filmen Melancholia (den deprimerte reagerer rolig og fint når undergangen kommer, mens den andre reagerer hysterisk) Anonymous poster hash: 88b30...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå