Gå til innhold

Hvordan unngå strekkmerker?


Gyda

Anbefalte innlegg

Hei er nå 22 + 3 og magen har vokst ganske mye de siste par ukene. Noe som har gjort at jeg har begynt å tenke på strekkmerker. Hvordan forebygge strekkmerker? Når jeg dusjer (hver dag) bruker jeg dusjolje fra sebamed istedet for såpe. Vil dette kunne være nok, eller bør man bruke en krem i tillegg?

Smører du mage og lår? Hva smører du i så fall med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er genetisk, så det får bare stå til. Det er mulig at det hjelper bittelitt å smøre seg, men det gjør du jo. Jeg har måttet akseptere at jeg får strekkmerker uansett, så får vi trøste oss med at de blir mindre synlige etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med tuji - det är genetiskt betingat.

Jag hade en riktigt stor och fin mage, klarade mig utan streckmärken och jag har inte använt en enda "mirakelolja" eller kräm mot streckmärken. Jag duschade som vanligt, sörjde in mig som vanligt - ca 1 gång i veckan med HTH hudlotion.

jag åt också som vanligt, inga extra tillskott, och tänkte på att äta näringsriktigt och nyttigt.

Andra är mindre "lyckade" och får streckmärken på en gång - det är individuellt men genetiskt betingat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Ja jeg har også lest at dette er genetisk og enten får man det eller ikke!

Jeg fikk ikke noen merker når jeg var gravid mens min halvsøster har strekkmerker over det meste!

Det kan nok likevel være ok å smøre seg slik at huden iallefall blir mykere!

Lykke til

Klems Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke det er så mye du kan gjøre fra eller til når det gjelder strekkmerker. Jeg fikk strekkmerker før jeg en gang trodde jeg trengte å tenke på det, og nå.....grøss....det er ikke vits en gang. Og jeg er "bare" 17+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genetisk betinget sier dere...

Hm, tro om mamma har?? :roll: Kan ikke huske noen, men det er en del år siden jeg har sett magen og lårene hennes da...

Får i alle fall prøve å bli litt flinkere til å smøre med fuktighetskrem - sånn i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genetisk betinget sier dere...  

Hm, tro om mamma har??  :roll:  Kan ikke huske noen, men det er en del år siden jeg har sett magen og lårene hennes da...

Får i alle fall prøve å bli litt flinkere til å smøre med fuktighetskrem - sånn i alle tilfeller.

Mamma fikk ikke, men jeg fikk mange selv om jeg smørte meg. Jeg skjønte ikke helt sammenhengen der før jeg fikk vite at farmor hadde fått i sine svangerskap. Det er lett å glemme, men en er faktisk like mye i slekt med far som mor. :) En kan arve slike ting fra far selv om far av naturlige årsaker ikke har. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor - om hun hadde? Det er vel en hemmelighet som for lengst er død og begravet desverre. *Får vel smøre seg med både krem og tålmodighet. Den som venter får se... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke så mye man kan gjøre med strekkmerker, men jeg smurte meg inn med lotion jeg da :) har ikke merker fra svangeskapet - verre med kiloene som var der før :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...