Gå til innhold

Livet med Minibikini

Bikini

Anbefalte innlegg

Tipper dette er ei frøken med god tid, som sin far, så hun kommer nok nærmere 1.juni tenker jeg :fnise: Jeg ble født på termindatoen, men vet ikke om sånt har noe å si. Mannen vet jeg ikke når ble født, sånn i forhold til termin, han har bare generelt litt god tid..

Langdag på jobben i dag, og jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne tatt "kontortiden" hjemme, altså tiden etter elevene har dratt hjem. Jeg har sånn stikkende vondt oppå symfysebeinet og det er ikke noe særlig *synes litt synd på meg selv, men vet at med mine (fraværende) plager så skal jeg ikke klage*
Det kjennes ut som om frøkna vasker vegger nedi her, drar foten langs innsiden av livmora. Ganske morsomt å følge med på, men jeg har funnet ut at om jeg sitter og kikker meg ned på magen så ser det ut som om jeg sover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare 12 arbeidsdager igjen :sjokkert: og jeg føler ikke at jeg har helt kontroll over alt jeg skal gjøre for jeg rydder pulten og går inn i en ny tilværelse. Har en haug med tentamener som skal rettes i påsken, samt å sette foreløpige karakterer i mine fag, i tillegg til å lage en oversikt over hva elevene skal gjennom før sommeren. Enkelte ganger så skulle jeg ønske at jeg hadde hatt en butikkjobb hvor jeg bare kunne gått ut døra siste arbeidsdag uten noen som helst "forberedelser". Det samme føler jeg også når det gjelder å være borte fra jobben. Det er nesten like mye jobb å måtte lage et forståelig opplegg for vikar, som å dra syk på jobben. Da jeg jobbet i butikk så var det bare å ringe sjefen og melde seg syk, og det var det.. Nå hadde jeg faktisk ingen sykedager i løpet av de 5 årene som butikkmedarbeider, men det er jo sånn det er.

I dag har jeg kort dag, det vil si at jeg har arbeidstid til 12.30. Det er deilig. Da kan jeg få gjort unna noen ærender og lufte hesten, før jeg jobber litt igjen i kveld. Tenkte meg en tur på Spar Kjøp av alle ting, for å kjøpe madrassbeskytter til senga vår. Greit å slippe alt for mye fostervann på madrassen om uhellet skulle være ute om noen ukers tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kort dag, det vil si at jeg har arbeidstid til 12.30. Det er deilig. Da kan jeg få gjort unna noen ærender og lufte hesten, før jeg jobber litt igjen i kveld. Tenkte meg en tur på Spar Kjøp av alle ting, for å kjøpe madrassbeskytter til senga vår. Greit å slippe alt for mye fostervann på madrassen om uhellet skulle være ute om noen ukers tid :fnise:

Det har jeg tenkt på og. Greit at man ikke tenker på det der og da, men i ettertid er det ganske kjedelig å ha ødelagt en dyr seng når man kunne hindret det med ett laken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, trøtt som fy!!
Sleit med å få på meg skoene på morgenen i dag gjorde jeg også. Jeg vil være hjemme og kose meg på sofaen, jeg! :( Blir så dårlig humør når ting er tungvindt... Jeg tror jeg er mer enn klar for permisjon, sånn om man ikke tenker på alt jeg skal gjøre her på jobben før jeg blir borte. Jeg føler at jeg har presset meg alt for langt når det gjelder jobben i løpet av de siste 7 månedene, helt fra de første ukene hvor alt var slitsomt pga lavt energinivå og kvalme, til nå hvor alt er tungt. Og det har ikke vært snakk om noen tilrettelegging her i gården. Hadde nok sikkert kunnet dratt hjem noe tidligere innimellom om jeg hadde spurt, men den responsen jeg får da gjør det sånn at jeg lar vær å spørre. Når h*n allerede tidlig i svangerskapet uttrykker at "du har det med å ikke bli sykemeldt, altså, for vi får ikke bruke penger på vikarer!" så blir man litt satt ut. Det ble sikkert sagt i en "fleipete" tone, men enkelte ting tuller man bare ikke med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, trøtt som fy!!

Sleit med å få på meg skoene på morgenen i dag gjorde jeg også. Jeg vil være hjemme og kose meg på sofaen, jeg! :( Blir så dårlig humør når ting er tungvindt... Jeg tror jeg er mer enn klar for permisjon, sånn om man ikke tenker på alt jeg skal gjøre her på jobben før jeg blir borte. Jeg føler at jeg har presset meg alt for langt når det gjelder jobben i løpet av de siste 7 månedene, helt fra de første ukene hvor alt var slitsomt pga lavt energinivå og kvalme, til nå hvor alt er tungt. Og det har ikke vært snakk om noen tilrettelegging her i gården. Hadde nok sikkert kunnet dratt hjem noe tidligere innimellom om jeg hadde spurt, men den responsen jeg får da gjør det sånn at jeg lar vær å spørre. Når h*n allerede tidlig i svangerskapet uttrykker at "du har det med å ikke bli sykemeldt, altså, for vi får ikke bruke penger på vikarer!" så blir man litt satt ut. Det ble sikkert sagt i en "fleipete" tone, men enkelte ting tuller man bare ikke med!

Gå heller til legen. Kanskje du kan gå gradert sykemelding eller noe? Du skal jo ha et liv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå heller til legen. Kanskje du kan gå gradert sykemelding eller noe? Du skal jo ha et liv også.

Ja,du sier noe. Nå har jeg ikke noe liv. I dag var jeg ferdig på jobb kl 13. Var en liten tur innom hestene mine,før jeg dro hjem og la meg på sofaen. Der har jeg ligget til nå. Har med meg en bunke med norsktekster,men dem har jeg ikke hatt sjans til å begynne med i dag..

Jeg skal til legen på tirsdag,bare for å få målt blodtrykk og sjekket urin. Føler at det er litt lang tid mellom 32 og 36 ukers kontrollene. Jeg er en kontrollfreak,så da er det bedre å sjekke enn å gå og lure på om alt er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det virkelig ikke lenge igjen til vi får hilse på veslefrøkna vår. Alt er på stell her, og hun er hjertelig velkommen når hun måtte ønske. Håper selvfølgelig at hun venter i minst 3 uker til. Vil ha en stor og sterk baby, så hun får ligge inni her og feite seg opp litt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på ny legetime, mest for å få roet nervene. Eller, ikke direkte nerver, men bare for å få en bekreftelse på at alt er tipptopp. Frøkna har jeg ikke noe tvil til, for hun hopper og spretter nedi her til enhver tid. I den grad hun kan hoppe nedi miniboligen sin. Det er vel heller min egen kropp jeg er skeptisk til. Jeg har lagt på meg opptil 2 kg i løpet av de to siste ukene, og det er litt mye synes jeg. Kommer selvfølgelig an på når på dagen jeg veier meg og sånn, men uansett. Og det som er er at jeg ser så liten ut! Hvor er de snart 12 kiloene jeg har lagt på meg? Har fått litt vann i bena, og ettersom jeg har skjønt så veier vann MYE, så det kan jo være det.. Altså, jeg har ikke ikke-eksisterende ankler, men kjenner at føttene mine er hovne og vonde å gå på.

Magen min har sunket litt i det siste da. DET er litt skummelt! Som en kollega sa i går, så har jeg plutselig fått midje igjen, mellom magen og puppene :fnise: I går så kjente jeg endel stikninger i de nedre områder, noe jeg ikke har kjent før. Ikke vondt, men mer sånn at jeg skvatt til og mannen ble nervøs :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt normalt ut. MAgen synker og hodet fester seg ofte veldig tidlig hos førstegangs. Når hodet er ned i bekkenet så vil det gi nye vondter, som disse stikningene du snakker om. Ang. kilo så veier baby, morkake og fostervann sitt etter hvert. I tillegg som du sier vann og også noe ekstra fettreserver her og der som gjerne ikke er så enkelt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok alt er fint, jeg, altså.To kg på to uker er ikke akkurat mye. Hadde det vært fem kg så hadde det vært større grunn til bekymring ;)

Det er nok vann, ja :Nikke: Selv spiste jeg altfor salt fisk til middag i går, og det vises på vekta i dag, for å si det sånn :fnise: Fra i går morges til i dag har jeg "lagt på meg" 1,5 kg ;) Det er nok bare vann. Anklene finnes fortsatt, men ser at føttene er litt tjukkere. Tror vannet fordeler seg ganske jevnt på kroppen min, kanskje det gjør det hos deg også :)

Og tro meg, kiloene gjemmer seg godt! :ler: Selv har jeg lagt på meg rundt 10 kg, og jeg har de eksakte målene på armer og lår som jeg hadde før jeg ble gravid. Her er det altså 10 kg med bare pupper og mage :fnise: Synes ikke magen min er gedigen på noen måte, heller.

Om magen har sunket er det kanskje tegn på at hodet har festet seg, og det er jo et veldig godt tegn :jepp: Ikke no' setefødsel da!

Jeg også har kjent de stikningene du prater om! Håper det er tegn på at han holder på å falle på plass nedi bekkenet og det er modning :jepp:

Nå er det ikke lenge igjen for noen av oss, dette blir skikkelig spennende! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort :)
Tilbake på plassen min etter en kjapp og grei kontroll. Har fått meg ny lege, og han er så trivelig. Ung og veldig til stede. Med verdens tynneste fingre :fnise:

Vekta var opp 1,5 kilo fra sist. Overtrykket var litt høyt på første måling, men etter tre målinger så var det nede på 130/80. Han sjekket pulsen også fordi han følte at jeg var litt stressa, og etter å ta tatt noen skikkelige magedrag så var pulsen nede i 80. Tror rett og slett at jeg må begynne å slappe av litt og faktisk ha trua på kroppen min. Jeg stresser alt for mye med vekt, frykt for kjempebaby og stramt regime når det gjelder mat så jeg skjønner at pulsen blir høy. Det viktigste er at bebis er frisk, og det viser hun alle tegn til at hun er sånn som hun holder på inni her.
Urinprøva var helt fin, og hjertelyden til snuppa lå på det samme som sist. Jevn og fin. Symfysemålet har hoppet litt over den røde linja da, men da han målte så lå hun å klemte seg utover så magen var steinhard, og sikkert ikke helt lett å måle. Han mener at hodet ligger ned, og ryggen mot høyre. Han kjente at jeg var mye strammere ned mot "utgangen" enn sist, men kunne ikke helt si om hodet var festet. Han er heelt nyutdannet, men flink, så han har sikkert ikke den samme følelsen i fingrene som en dreven jordmor. Men, som sagt, dyktig og fortrolig.

Nå skal jeg kose meg i påsken uten å stresse over verken mat, blodtrykk eller vekt. Plutselig er graviditeten over, og jeg vil ikke se tilbake på den som en tid kun med usikkerhet og nerver.

Ha en strålende dag, til tross for et elendig møkkavær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en liten dans for 40 dager igjen, og fordi jeg er høygravid!!! :danse::skya:
Jeg føler meg ikke så høygravid, men må innrømme at det begynner å bli litt tungvindt med denne kulen. Målte magen min her om dagen, og målebåndet viste 93 cm, så jeg har ikke veldig stor mage akkurat. Tar det som et godt tegn på at det skal bli lett å få tilbake samme magemål som før graviditeten. For selv om det høres overfladisk ut, så er det et mål. Om det er et realistisk mål, det får vi ta etterhvert.

Men tenk, bare 40 dager igjen! Om 40 dager så er det en stor sjanse for at jeg ligger på sykehuset med vesla ved siden av meg :rodmer: En kjemperar tanke, som ved siden av å være en fin tanke så er det også en skummel tanke. Jeg klarer ikke helt å forstå at det er en baby inni magen min en gang, så jeg tipper sjokket kommer til å være enormt da jeg får henne opp på magen.
Det er så koselig å snakke med mannen om den kommende tiden. Han gleder seg veldig, og han lyser opp da vi snakker om barn eller ser små barn på tv'en. Jeg forstår det på han at han snakker endel om graviditeten på jobben, og det er ikke verst i og med at han jobber i et særs mannsdominert yrke. Kanskje han tilogmed snakker mer om det enn meg, for her blir det lite snakk egentlig :icon_lol: Jeg har en personalsjef som er livredd for å spørre hvordan det går fordi hun er redd jeg skal si at formen er ræva, og at jeg ikke orker å jobbe. Nå er heldigvis formen ganske grei, så det er ikke en aktuell problemstilling. Uansett, det hadde jo vært ålreit om hun hadde brydd seg litt liksom. Hun kom tilogmed med uttalelsen "så lenge du er her, så later jeg som om ikke magen er der..." her om dagen da vi snakket om noe som skulle skje kun dager før jeg går ut i permisjon. Jeg var litt i tvil på om det var så lurt at jeg skulle få oppgaver i forbindelse med denne "begivenheten" da jeg mente at jeg kan jo ikke være helt sikker på formen. Det er tross alt 14 dager til, og jeg vil da være i uke 36/37 og ganske fødeklar. Snakk om tilrettelegging på arbeidsplassen! Hun er ikke den første som skal få beskjed om at frøkna har kommet til verden ihvertfall!

Oi, det ble mye snikksnakk,gitt....jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være helt uvirkelig og rart. Lurer på hvordan jeg vil ha det med liv inni meg???? Utrolig rar tanke :)

Blir spennende tif fremover for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for å være høygravid! :skya: Velkommen i klubben :P

Hehe, jeg også har et mål om å få tilbake magen min igjen. Har omtrent det samme magemålet som deg, håper at jeg kan bli noenlunde like smal som før, i alle fall ;)

Kjenner meg også igjen i at det føles uvirkelig. Man aner virkelig ikke hva man går til, og det er driiitskummelt! :fnise: Men det blir nok helt fantastisk også :rodmer:

Hjelpes meg, den personalsjefen din er jeg ikke akkurat misunnelig på deg for :roll: Merkelig oppførsel :klo: Er hun barnløs, kanskje, så hun ikke forstår hva du går gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være helt uvirkelig og rart. Lurer på hvordan jeg vil ha det med liv inni meg???? Utrolig rar tanke :)

Blir spennende tif fremover for deg :)

Det å ha et liv inni seg er rart og fortsatt fjernt, selv om jeg kan kjenne hvilke kroppsdeler som stikker ut her og der :P

Hurra for å være høygravid! :skya: Velkommen i klubben :P

Hehe, jeg også har et mål om å få tilbake magen min igjen. Har omtrent det samme magemålet som deg, håper at jeg kan bli noenlunde like smal som før, i alle fall ;)

Kjenner meg også igjen i at det føles uvirkelig. Man aner virkelig ikke hva man går til, og det er driiitskummelt! :fnise: Men det blir nok helt fantastisk også :rodmer:

Hjelpes meg, den personalsjefen din er jeg ikke akkurat misunnelig på deg for :roll: Merkelig oppførsel :klo: Er hun barnløs, kanskje, så hun ikke forstår hva du går gjennom?

Personalsjefen har to gutter selv som er mellom 17-25 år, men jeg tror hun har fortrengt hvordan det var å være gravid..

Men, uansett tilrettelegging eller ikke. Nå har jeg ferie!! :danse:

Starten av ferien har vært særs positiv. Jeg er i toppform! :bolledeig: Vesla dytter og trykker på nedi her, og jeg har konstant en fot eller et kne stikkende ut rett ovenfor navelen, og det er så koselig. Har fått en deilig ro i kroppen, og føler meg fresh og fin. Alt føles på stell, og jeg har en god følelse på tiden fremover, selv om jeg ble sittende i bilen på vei hjem fra jobb i går og tenke på hvordan i alle dager JEG skal klare meg som mamma. Fikk plutselig skikkelig prestasjonsangst :icon_lol:

Har gått til innkjøp av et scrapbookalbum i dag, for jeg har tenkt til å få meg en ny hobby! Så da får vi se om den korte lunta mi vil samarbeide fremover :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er ikke halv tolv ennå en gang, og jeg har ryddet hus, vasket og hengt opp klær og støvsuget allerede :tommelopp:

Nå unner jeg meg litt Smash sittende som en hval i sofaen, før jeg tar meg en tur i stallen. Smash er skummelt. Klarer ikke å slutte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 dager siden sist jeg skrev her. Like flink til å følge opp denne dagboka som alle bloggene jeg har gjort et forsøk på opp gjennom, ser jeg :fnise:
Jeg har kommet meg over i uke 36, og ser på tickeren at jeg bare har 27 dager igjen. Det er da feil, dessverre, for det er vel 30 om jeg ikke tar helt feil. Som om 3 dager til eller fra gjør noe, da jeg helt sikkert kommer til å vagge rundt her både 20. og 30. mai. Jeg begynner å bli ganske så utålmodig. Jeg vil ha frøkna ut nå, og komme i gang med det nye livet! Om 6 dager så er jeg 37 uker på vei, og da regnes hun ikke som prematur lengre om hun skulle finne på å ville ut. På en annen side så er det fint om hun venter littegranne, for jeg vil jo være så lenge hjemme som mulig :P Jeg vil ikke tilbake i jobb før 1.februar, jeg!

I natt har jeg faktisk kjent de første antydningene til modning, tror jeg. Registrerte i halvsøvne i går kveld at jeg hadde vondt i området mellom hoftebeina og ned mot symfysen. Litt sånn mensaktig. Sovnet fra hele greia, men våknet noen timer senere og måtte på do. Da jeg la meg igjen da så verket det i hele området og bak i ryggen. Lå lenge å kjente på det, før jeg sovnet og sov til halv sju. Nå merker jeg ingenting. Alt blir bare synsing siden jeg ikke vet hvordan man kjenner denne modningen som alle snakker om, men jeg tipper at det kjennes sånn ut.
Ellers så merker jeg lite til graviditeten, til tross for 12-13 kg i pluss. Eneste som plager meg i dag er hovne føtter.. Jeg ble sittende i noen timer ved spisestuebordet og rettet tekster, og kjente at det sprengte i sokkene. Skikkelige elefantbein! Sitter nå i sofaen med beina høyt, og nå har de normal fasong igjen. Jeg googlet hovne bein, og de er ikke så hovne som mange der altså, så jeg tipper det bare er normal hevelse som man må regne med. Noen som har tips til hvordan jeg kan få bort hevelsen i bena, kanskje? Sånn, bortsett fra å føde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skikkelig elefantføtter etter fødselen, ikke før. Sov hver natt på sykehuset med to bretta dyner under bena. Drakk mye vann og unngikk salt. Det forsvant gradvis. Men er sikkert annerledes når man får det som gravid. Blir du veldig plaget så kjøp støttestrømper på apoteket, ha de på fra morgen til kveld. De er noe herk å få av og på (erfaring fra hjemmesykepleien) men hjelper. Får du veldig kraftig hodepine og/eller vondt på høyre siden ved ribbeina så ring føden, da kan det være svangerskapsforgiftning. Men er veldig vanlig med vann i bena som gravid så det går sikkert helt fint :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høye vannstanden i beina mine var nok bare forbigående, for i løpet av dagen som ble dem normale igjen. Litt må man vel bare regne med i disse tider. Samme hvordan kroppen min ser ut nå egentlig, bare jeg og baby er friske :)

I morgen er det jordmorkontroll igjen. Jeg er alltid litt spent før kontroll, men vi får tro at alt er som det skal være denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...