AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #1 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg er en ung jente som har hele livet hatt et anstrengt forhold til mat og kroppsbilde. Jeg var overvektig som barn og ble mobbet for det. Det ble en del sulting/overspising som følge av de vonde følelsene. På ungdomsskolen begynte jeg å "slanke" meg, jeg spiste minimalt lite og erstattet mange av måltidene med Noka milkshakes. I tillegg var jeg svært aktiv, mye sykling og jogging. Jeg raste ned i vekt og til slutt oppnådde ønskelig vekt og utseende. Men klarte ikke å begynne å spise normalt igjen. Jeg spiste ingenting og var konstant sulten, og når jeg først tillot meg å spise, overspiste jeg og fikk dårlig samvittighet og kastet til slutt opp. Nå har det blitt til at jeg kaster meg over all mat og spiser til det er tomt, og kaster opp. I tillegg tar jeg avføribgpiller for å "tømme meg helt". Jeg hamster inn mat og har skikkelig spiseorgier så å si daglig. Etter 8 år med bulimi/overspising orker jeg ikke mer og søkte hjelp nå i sommer. Jeg ønsker å høre fra andre som også har hatt eller fortsatt har spiseforstyrrlese, hva de har gjort/gjør for å bli friske.Anonymous poster hash: 4bdec...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #2 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg er en ung jente som har hele livet hatt et anstrengt forhold til mat og kroppsbilde. Jeg var overvektig som barn og ble mobbet for det. Det ble en del sulting/overspising som følge av de vonde følelsene. På ungdomsskolen begynte jeg å "slanke" meg, jeg spiste minimalt lite og erstattet mange av måltidene med Noka milkshakes. I tillegg var jeg svært aktiv, mye sykling og jogging. Jeg raste ned i vekt og til slutt oppnådde ønskelig vekt og utseende. Men klarte ikke å begynne å spise normalt igjen. Jeg spiste ingenting og var konstant sulten, og når jeg først tillot meg å spise, overspiste jeg og fikk dårlig samvittighet og kastet til slutt opp. Nå har det blitt til at jeg kaster meg over all mat og spiser til det er tomt, og kaster opp. I tillegg tar jeg avføribgpiller for å "tømme meg helt". Jeg hamster inn mat og har skikkelig spiseorgier så å si daglig. Etter 8 år med bulimi/overspising orker jeg ikke mer og søkte hjelp nå i sommer. Jeg ønsker å høre fra andre som også har hatt eller fortsatt har spiseforstyrrlese, hva de har gjort/gjør for å bli friske.Anonymous poster hash: 4bdec...829 Du har tatt det første og viktigste steget - du søker hjelp, og det er kjempebra, en kjempebra start. Jeg hadde ikke bulimi, men anoreksi. Det gikk så langt til meg at jeg ble underernært, grå i huden og jeg besvimte en gang opp trappen, knakk nese og kragebein + mye blåmerker.. Da dette skjedde skjønte jeg at det hadde gått for langt og jeg ville ikke ha det sånn mer, søkte hjelp, imens jeg gikk til terapi prøvde jeg selv å spise lite, kanskje en bit banan, kanskje en halv banan, etterhvert en hel en. Hadde i meg noe etter klokken, det gikk saaaaaakte,men fremover! Tok mange år etterpå før jeg klarte å bare se på megselv som bra nok - helt grei! Bedre enn jeg var, fungerer normalt i hverdagen, men holder meg fortsatt unna junkfood og sukker (kanskje litt henger igjen, men sunne vaner kaller jeg det!) Masse lykke til isåfall, og ikke skjul noe - åpne deg! Veldig viktig Anonymous poster hash: e1c19...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 8. august 2013 #3 Del Skrevet 8. august 2013 Iks har selvhjelpsgrupper.Kanskje det er noe å prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #4 Del Skrevet 8. august 2013 Takk for svar!! Mitt dypeste ønske er å kunne spise en normal porsjon og holde det nede, og være 100% fornøyd med meg selv. Veien er lang og prosessen blir bein hard, men jeg orker ikke å leve slik lenger og er kjempe motivert til å endre det!! Jeg har googlet litt etter støttegrupper men finner ingen nærmere enn Oslo, og jeg bor i en småby i Indre Østfold.... Noen som veit??Anonymous poster hash: 4bdec...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomst83 Skrevet 8. august 2013 #5 Del Skrevet 8. august 2013 Kontakt IKS og spør om de har noen lokallag i nærheten av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå