AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #1 Del Skrevet 7. august 2013 Har hatt lappen i 1 år, og er en 20 år gammel jente. Var i en 60 sone, og jeg kjørte i 73 tror jeg. Kom et kraftig blink.. Så det jeg lurer på er hvor mye bota kommer på? Får jeg noen prikker isåfall? Anonymous poster hash: 7a8cd...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #2 Del Skrevet 7. august 2013 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 81e85...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #3 Del Skrevet 7. august 2013 Ingen fare, du får bare et brev i posten fra ditt lokale lennsmanskontor med beskjed om å møte opp. Når du møter opp blir du spurt om du har et førerkort. Når du viser det frem tar de det fra deg og beholder det i et halvt år. Forelegget husker jeg ikke hvor mye er på, men det er på et sted mellom 10.000 og 12.500 i den farten i en 60-sone. Anonymous poster hash: 0c1a6...c31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #4 Del Skrevet 7. august 2013 Ingen fare, du får bare et brev i posten fra ditt lokale lennsmanskontor med beskjed om å møte opp. Når du møter opp blir du spurt om du har et førerkort. Når du viser det frem tar de det fra deg og beholder det i et halvt år. Forelegget husker jeg ikke hvor mye er på, men det er på et sted mellom 10.000 og 12.500 i den farten i en 60-sone. Anonymous poster hash: 0c1a6...c31 Et seriøst svar takk. Anonymous poster hash: 81e85...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 7. august 2013 #5 Del Skrevet 7. august 2013 Ingen fare, du får bare et brev i posten fra ditt lokale lennsmanskontor med beskjed om å møte opp. Når du møter opp blir du spurt om du har et førerkort. Når du viser det frem tar de det fra deg og beholder det i et halvt år. Forelegget husker jeg ikke hvor mye er på, men det er på et sted mellom 10.000 og 12.500 i den farten i en 60-sone. Anonymous poster hash: 0c1a6...c31 For å ha køyrt i 73 i ei 60-sone? Seriøst? Så vidt eg veit må du over 86 km/t for å få inndratt førarkort i 60-sone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #6 Del Skrevet 7. august 2013 http://www.radarvarsling.no/satser.htm Anonymous poster hash: c6d8b...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #7 Del Skrevet 7. august 2013 Du vil få to prikker ja. Anonymous poster hash: d4d22...175 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 7. august 2013 #8 Del Skrevet 7. august 2013 TS: Sannsynlegvis vil bota ligge rundt 3000,-. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #9 Del Skrevet 7. august 2013 For det første, du må da kunne klare å vente mer enn 10minutter før du bumper.... Søker du prikkbelastning på google får opp denne siden: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Diverse+krav+til+forerkort/Prikkbelastning og siden du er i prøveperioden får du 4 prikker, ikke 2. Og søker du bøtesatser får du opp denne siden: http://www.politiet.net/ticketfees/ altså 2900kr i bot. Anonymous poster hash: fd9d7...a60 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #10 Del Skrevet 7. august 2013 Bot på 2900 og en prikk.Anonymous poster hash: cd5c1...2f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 8. august 2013 #11 Del Skrevet 8. august 2013 Bot på 2900 og en prikk.Anonymous poster hash: cd5c1...2f6 Hun er i prøveperioden, så er fysisk umulig for henne å få 1 prikk, får nok 2 og ikke 4 som noen har sagt her for den farten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #12 Del Skrevet 8. august 2013 Hun er i prøveperioden, så er fysisk umulig for henne å få 1 prikk, får nok 2 og ikke 4 som noen har sagt her for den farten Nei, det er faktisk fire, jeg så på gamle regler.Anonymous poster hash: cd5c1...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 8. august 2013 #13 Del Skrevet 8. august 2013 Du vil få 4 prikker. Fartsovertredelse 11 t.o.m. 15 km/t der fartsgrensen er 60 km/t eller lavere To prikker Fører med prøveperiode for førerrett i klasse B, skal registreres med dobbelt antall prikker for hver overtredelse begått i prøveperioden. Vegvesen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #14 Del Skrevet 8. august 2013 TS her. Takk for svar. Regner med å få 4 prikker og 3000 i bot da. Fatter ikke hvordan jeg skal få råd til dette. Hadde solskjermen nede, så er ikke sikkert at de fikk et klart nok bilde. Men da vet jeg ihvertfall det. Anonymous poster hash: 81e85...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 8. august 2013 #15 Del Skrevet 8. august 2013 Du har ennå et lite håp om å få lavere bot og slippe prikker. Mange speedometre viser for høy hastighet, så det er ikke sikkert du kjørte så fort som du trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #16 Del Skrevet 8. august 2013 Har hatt lappen i 1 år, og er en 20 år gammel jente. Var i en 60 sone, og jeg kjørte i 73 tror jeg. Kom et kraftig blink.. Så det jeg lurer på er hvor mye bota kommer på? Får jeg noen prikker isåfall? Anonymous poster hash: 7a8cd...c18 Kjørte du i 73, eller viste speedometeret 73? Det kan være stor forskjell ut i fra bilmerke/størrelse på dekk. Anonymous poster hash: 6d9c8...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #17 Del Skrevet 8. august 2013 TS her. Takk for svar. Regner med å få 4 prikker og 3000 i bot da. Fatter ikke hvordan jeg skal få råd til dette. Hadde solskjermen nede, så er ikke sikkert at de fikk et klart nok bilde. Men da vet jeg ihvertfall det. Anonymous poster hash: 81e85...472 Dersom du er eier av bilen får du tilsendt boten, og da hjelper det ikke med dårlig bilde. Dersom du har kjørt en annen sin bil, får eieren av bilen brev med beskjed om å rapportere hvem som er føreren. Så det med solskjermen nede er et gammelt triks, men det fungerer svært skjelden. Betal boten og lær deg å følge fartsgrensen neste gang, det er tryggest for alle. Anonymous poster hash: fa893...51e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #18 Del Skrevet 8. august 2013 TS her. Takk for svar. Regner med å få 4 prikker og 3000 i bot da. Fatter ikke hvordan jeg skal få råd til dette. Hadde solskjermen nede, så er ikke sikkert at de fikk et klart nok bilde. Men da vet jeg ihvertfall det. Anonymous poster hash: 81e85...472 Jeg ble tatt i fotoboks i 60 sona for litt siden, og jeg tror jeg lå i rundt 80. Når boten kom sto det at de hadde målt meg til 67 km/h og jeg fikk dermed en bot på 1600 og 0 prikker. Er lov å håpe TS at du er like heldig som meg, da mange biler viser høyere fart på speedometere enn hva du faktisk kjører i, og fotoboksene har jo en sikkerhetsmargin i din favør. Lappen din hadde uansett ryket på 87 km/h, så det er jo ikke noe å være redd får å miste den hvertfall. Anonymous poster hash: 01f89...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. august 2013 #19 Del Skrevet 8. august 2013 TS her. Takk for svar. Regner med å få 4 prikker og 3000 i bot da. Fatter ikke hvordan jeg skal få råd til dette. Hadde solskjermen nede, så er ikke sikkert at de fikk et klart nok bilde. Men da vet jeg ihvertfall det. Anonymous poster hash: 81e85...472 Gåte: Hvordan skal man unngå å få fartsbøter? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #20 Del Skrevet 8. august 2013 Du har ennå et lite håp om å få lavere bot og slippe prikker. Mange speedometre viser for høy hastighet, så det er ikke sikkert du kjørte så fort som du trodde. Ja, jeg får håpe på det. Kjørte du i 73, eller viste speedometeret 73? Det kan være stor forskjell ut i fra bilmerke/størrelse på dekk. Anonymous poster hash: 6d9c8...88f Jeg vet ikke helt hvor fort jeg kjørte, forbi med en gang det blinka så trykte jeg på bremsen, og jeg rakk ikke se skikkelig over hvor fort det var. Men jeg tror speedometeret viste 73. Dersom du er eier av bilen får du tilsendt boten, og da hjelper det ikke med dårlig bilde. Dersom du har kjørt en annen sin bil, får eieren av bilen brev med beskjed om å rapportere hvem som er føreren. Så det med solskjermen nede er et gammelt triks, men det fungerer svært skjelden. Betal boten og lær deg å følge fartsgrensen neste gang, det er tryggest for alle. Anonymous poster hash: fa893...51e Det er mamma sin bil, og ikke min. Men ja, jeg skal skjerpe meg heretter, og ikke sitte i egne tanker. Jeg ble tatt i fotoboks i 60 sona for litt siden, og jeg tror jeg lå i rundt 80. Når boten kom sto det at de hadde målt meg til 67 km/h og jeg fikk dermed en bot på 1600 og 0 prikker. Er lov å håpe TS at du er like heldig som meg, da mange biler viser høyere fart på speedometere enn hva du faktisk kjører i, og fotoboksene har jo en sikkerhetsmargin i din favør. Lappen din hadde uansett ryket på 87 km/h, så det er jo ikke noe å være redd får å miste den hvertfall. Anonymous poster hash: 01f89...a48 Oi, da har du hatt flaks. Håper jeg er like heldig som deg. Skal gi en lyd når den har komt i posten, så skal dere få vite hva jeg fikk. Gåte: Hvordan skal man unngå å få fartsbøter? Jeg har nok allerede hørt det. Gjort og gjort, og jeg skulle gjort alt for å få det u-gjort. - TS Anonymous poster hash: 81e85...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå