Gå til innhold

kan jeg være gravid alt?? :)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spontanaborterte 30 mars, da var jeg ca 7 uker på vei...grusomt trist :cry: Jeg som endelig hadde blitt gravid :veldigsur: Men jeg har ikke fått mensen etterpå. Og vi har hatt masse sex i det siste. Er det kanskje en liten baby på vei igjen :P Blir så glad at jeg begynner å gråte hvis det er sant ass :ler: Er det noen som har vært borti noe liknende. Håper på positiv tilbakemelding!!

Klem fra ei som er veldig glad for kvinneguiden!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke for jeg har ikke opplevd dette før.

Men (ikke for å skremme deg) men må man ikke vente med og prøve igjen før mensen har kommet tilbake da. Jeg mener og ha lest det. Og en venninne av meg fikk beskjed av legen at syklusen (eller hva det heter)måtte komme igang igjen.

Men er du gravid så gratulerer, du får holde oss her inne på KG orientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk beskjed etter å ha vært på gyn.avd på sykehuset, at man ikke kan ha sex mens man blør. Man blør jo en god del i to tre uker -kommer ann på hvor langt man er på vei når man mister. Man kan ikke ha sex pga man kan få bakterier osv... Men når blødninga har gitt seg kan man bare hoppe i høyet igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ein må gjennom ei utskrapning i forbindelse med spontanaborten bør ein vente minst ein menstruasjon før ein prøver igjen. Dette er fordi slimhinna i livmora må få tid til å restituere seg slik at eit eventuelt nytt befrukta egg kan feste seg skikkelig.

Men når ein aborterer såpass tidlig som veke 7 og ikkje må ha utskrapning kan ein eigentlig begynne å prøve så snart blødningane stoppar slik at faren for infeksjon er over. Problemet då blir å rekne ut termin sidan ein ikkje har ein 'siste mens' å gå utifrå.

Det kan godt vere at du er gravid no, men det kan og vere at kroppen din treng litt tid på å få i gang ein ny syklus. Einaste måten å finne det ut på er å ta ein test :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke for jeg har ikke opplevd dette før.

Men (ikke for å skremme deg) men må man ikke vente med og prøve igjen før mensen har kommet tilbake da. Jeg mener og ha lest det. Og en venninne av meg fikk beskjed av legen at syklusen (eller hva det heter)måtte komme igang igjen.

Men er du gravid så gratulerer, du får holde oss her inne på KG orientert.

Venninna mi fikk beskjed om at hun burde få mensen tilbake etter spontanaborten, før de prøvde på nytt..

Tror blant annet dette var fordi legene greit kunne finne ut når de kunne forvente at hun hadde termin med det nye frøet.

Dessuten vil de kanskje se at kroppen fungerer "som normalt" etter det som skjedde?!?

Vet ikke helt, jeg.

Men har hørt at man visstnok er veldig fruktbar etter slike hendelser.

En annen ting min venninne fikk vite er at graviditetstester kan slå positivt ut en hel måned etter at aborten skjedde...

Dette er fordi graviditetshormonene forsatt er i kroppen en god stund etterpå.

Smurfa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en spontanabort i romjulen, var også 7 uker på vei. Tok det ganske hardt. Vi fikk beskjed om at vi kunne ha sex igjen så snart blødningene stoppet. Jeg blødde bare i seks dager. Vi fikk også beskjed om å vente minst en syklus, fordi: Når ikke syklusen får komme igang igjen etter SA er det større sjanse for at egget ikke fester seg skikkelig og det ender i nok en SA. Og det blir håpløst finne riktig termindato. Jeg fikk første el etter bare 12 dager og mens 13 dager etter el, så syklusen her var helt normal med en gang. Neste el kom ni dager etter mens og på denne el satt spiren på ny og jeg er nå 13+3.

Lykke til og håper du snart blir gravid igjen- tolmodighet er ikke lett å ha etter at man har mistet spiren sin, det vet jeg alt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fikk ikke mensen etter en SA før hun ble gravid igjen. Så det kan godt være at du er gravid. Og for venninnen min gikk det veldig veldig bra andre gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg aborterte, sa legen på sykehuset at det ikke var noe som tilsa at vi måtte vente før vi prøvde igjen. Hun sa at det var vanlig å si tidligere at en skulle vente en syklus, men at det ikke egentlig er noen indikasjoner på at dette er nødvendig. Fastlegen min sa det samme, og hun tilføyde at "når det kommer et egg, betyr det jo at kroppen er klar".

Etter utskrapning tror jeg det er litt annerledes på grunn av infeksjonsfare (at man bør bruke kondom en stund, for eksempel), men da skal man få informasjon om det på sykehuset. Høres ikke ut som om du hadde utskrapning?

Plonk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...