Gå til innhold

Har vist fordommer

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak
Skrevet

Så jeg er på match.no

Og innimellom får jeg besøk på profilen min av polske eller russiske damer.

Da blir jeg med en gang misstenksom, jeg tenker ikke, vel de er bare arbeidsøskere som er bodsatt i norge, noen skriver på profilen sin de har bacholor eller mastergrad, noe som gjør at de kan få gode jobber i norge(om de er sant)

Men jeg tenker, ok, gold diggers, et par av dem er latterlig pene, og jeg tenker, ok de ser etter en mann som kan gi dem penger. (noe jeg naturlig nok ikke kan)

Men er ikke det litt vel forhånds dømmende, finnes jo mange russere og polakker i norge som jobber og har fått seg liv her. Blir bare så misstenksom.

Det er spesielt en der, hun er super vakker, og ser ut som hun passer inn på den franske riviera eller Monaco, med festing på yatchene til milliardere. og hun har bare bodd i Norge etter år og "fått hjelp til å skrive profilen fordi hun ikke er så god på norsk"

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg har jobbet for et internetdatingfirma og mange av disse er scammere og ikke nødvendigvis damer i det hele tatt så synes det er fornuftig å være skeptisk, særlig dersom de er ekstremt pene.

Skrevet

Det kan godt være folk som bare er ute etter penger. Alle er sikkert ikke det, men det er lurt å være på vakt uansett

AnonymBruker
Skrevet

Det med at de har "høyere utdanning" ,master- og bachelorgrad skal du ta med en stor klype salt... :)

Kjenner til mange fra de kanter gjennom jobben min,og min erfaring er at de fleste østeuropeeiske damer/jenter som kommer til Norge ikke har særlig utdanning. Dessuten er universiteter i mange av østblokklandene ikke godkjente som høyere utdanning her i landet så sannsynligheten for at mange pynter på sannheten er stor.

Anonymous poster hash: 61e78...7f2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne er kjempe pen, har master og er russisk, bosatt i Norge.

Hun er ikke en scammer, så ALLE er jo ikke ute etter penger.

Anonymous poster hash: 69076...130
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg kjenner en del menn som har prøvd match og som sier det er et problem med all prostitusjonen der inne, i tillegg til at det er en del falske profiler.

Jeg har selv hatt profil der inne og kan fortelle at det finnes en del falske mannlige profiler også.

Skrevet

Har ikke Match blitt tatt i å fabrikkere profiler tidligere?

• Liker 3
Skrevet

Pass på her!

Jeg blei selv lurt av en falsk profil, der vedkommende var oljeingeniør. Han hadde gått på Harvard og greier, jada. Flotte bilder av kjekk mann.

Det sitter gjenger rundtomkring på internettkafeer og legger ut falske profiler som gjelder både menn og kvinner. De følger stort sett samme oppskrift, så de er lette å avsløre hvis man kjenner til det.

http://album.romancescams.info/

Gjest Gunfreak
Skrevet

Prostituerte også :sjokkert:

Nå ble jeg paranoid har en date med dame fra match på fredag, blir mektig sur om hun pluttselig snakker om la oss dra til deg for 2000kr.

Men hun virker jo ok, da vi snakket bra sammen, og ikke noe snakk om sex eller penger. så håper det går bra.

AnonymBruker
Skrevet

Bor du på bygda? For her i Oslo er det mange russiske jenter som jobber som advokater og finansbransjen (MED mastergrad) som er ekstremt etterspurt av heftige norske karer (noen av disse karene er investorer og dødpene- jeg kjenner et par slike par). Har en nær venninne som er en sånn dame som du beskriver. Hun er en av de peneste jeg kjenner også.

Hvorfor antar du at en game fra land A eller B er kun etter sex og penger med deg? Hallo? Folk er først og fremst individer uansett hvor de kommer fra.

Ps. Jeg er norsk selv

Anonymous poster hash: afaab...f14
Skrevet (endret)

Så jeg er på match.no

Og innimellom får jeg besøk på profilen min av polske eller russiske damer.

Da blir jeg med en gang misstenksom, jeg tenker ikke, vel de er bare arbeidsøskere som er bodsatt i norge, noen skriver på profilen sin de har bacholor eller mastergrad, noe som gjør at de kan få gode jobber i norge(om de er sant)

Men jeg tenker, ok, gold diggers, et par av dem er latterlig pene, og jeg tenker, ok de ser etter en mann som kan gi dem penger. (noe jeg naturlig nok ikke kan)

Men er ikke det litt vel forhånds dømmende, finnes jo mange russere og polakker i norge som jobber og har fått seg liv her. Blir bare så misstenksom.

Det er spesielt en der, hun er super vakker, og ser ut som hun passer inn på den franske riviera eller Monaco, med festing på yatchene til milliardere. og hun har bare bodd i Norge etter år og "fått hjelp til å skrive profilen fordi hun ikke er så god på norsk"

Tror det kan være greit å være litt ekstra skeptisk på den fronten - uten at det er fordomsfult.

Latterlig pen+ bor i utlandet+ er overdrevent interessert = vil du betale flyturen for meg så kommer jeg til deg :ler:

Endret av kristian82
  • Liker 4
Gjest Gunfreak
Skrevet

Tror det kan være greit å være litt ekstra skeptisk på den fronten - uten at det er fordomsfult.

Latterlig pen+ bor i utlandet+ er overdrevent interessert = vil du betale flyturen for meg så kommer jeg til deg :ler:

Alle disse bor i norge i følge profilen sin i hvertfall.

Hun ene er ekstremt iffy, bilde av henne på båt i et eller annet varmt strøk, ser rik og flott ut osv. Ikke noe bilder jeg kan sikkert indetifisere som Oslo, der hun påstår å bo.

Skrevet

Alle disse bor i norge i følge profilen sin i hvertfall.

Hun ene er ekstremt iffy, bilde av henne på båt i et eller annet varmt strøk, ser rik og flott ut osv. Ikke noe bilder jeg kan sikkert indetifisere som Oslo, der hun påstår å bo.

Hmm, om de relt sett bor i samme by som deg hjelper det jo på litt - det koster jo ikke så mye å sjekke ut litt over en kaffekopp da eventuelt.

Jeg hadde vært skeptisk :ler:

Tror jeg i alle fall raskt hadde pratet litt på skype - cam osv. så jeg i alle fall visste jeg pratet med en frøken og ikke en Vladimir.

• Liker 3
Gjest Gunfreak
Skrevet

Bor du på bygda? For her i Oslo er det mange russiske jenter som jobber som advokater og finansbransjen (MED mastergrad) som er ekstremt etterspurt av heftige norske karer (noen av disse karene er investorer og dødpene- jeg kjenner et par slike par). Har en nær venninne som er en sånn dame som du beskriver. Hun er en av de peneste jeg kjenner også.

Hvorfor antar du at en game fra land A eller B er kun etter sex og penger med deg? Hallo? Folk er først og fremst individer uansett hvor de kommer fra.

Ps. Jeg er norsk selv

Anonymous poster hash: afaab...f14

Nå har ikke hun vist noe interesse for meg,(bortsett fra å ha sett på profilen min et par ganger) Men det står hun snakker tysk og russisk, men ikke norsk eller engelsk, da er det litt sånn eh, selv om hun ikke er fake, tror jeg samtaler blir vanskelig, da de enste orene jeg kan på tysk er banning og andre ting man hører på WW2 filmer.

Syns er det rart å lage en profil på norsk(som noen har skrevet for henne et innrømmer hun selv) og kan bare tysk og russisk?

• Liker 2
Gjest Gunfreak
Skrevet

Vel da er jeg tilbake fra min første Match date, viste seg at hun var fra Bulgaria, men snakket ihvertfall norsk, ganske bra norsk, hun kunne litt russisk, fransk og koreansk også, Samt bulgarsk så klart.

Hun var Hverken prostituert eller en del av den Bulgarske mafian. Men hun hadde ikke en av de skumle profilene da. Hyggelig jente om noe rar(men så er jeg ganske noe rar selv så det går bra)

Hun sa vi møtes igjen på mandag, men vi får se da, man vet aldri om de mener det eller bare sier det for å slippe å dumpe deg.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg hadde vært skeptisk :ler:

Tror jeg i alle fall raskt hadde pratet litt på skype - cam osv. så jeg i alle fall visste jeg pratet med en frøken og ikke en Vladimir.

Eller en stor og streng Olga eller Svetlana med pelskåpe og gulltann :fnise:

Men bra at hun ikke var helt gal da, Gunfreak. Lykke til videre :)

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Ble ikke noe date 2, hun unnskyldte med at hun sliter med ting, yeah right.

Skrevet

Hadde jeg bodd i Osloområdet kunne jeg gått ut med deg! Jeg er verken russisk, prostituert, mafiaboss eller mann. :fnise:

Men hvis du betaler flytur fra Alta kommer jeg, altså! :plystre:

Anonymous poster hash: d0f7e...f22
Skrevet

Er du ikke styrtrik er du sikkert ikke så interessant..

Gjest Gunfreak
Skrevet

Hadde jeg bodd i Osloområdet kunne jeg gått ut med deg! Jeg er verken russisk, prostituert, mafiaboss eller mann. :fnise:

Men hvis du betaler flytur fra Alta kommer jeg, altså! :plystre:

Anonymous poster hash: d0f7e...f22

Tja, kunne sikkert spadd opp penger til en enveis billett, men da er du fanget her i Oslo for evig og alltid med meg. Du er fra Alta? Sikker på at du ikke er en isbjørn?`ikke at jeg hadde hatt noe i mot en date med en isbjørn, jeg er bare redd du ville ende opp med å spise meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...