Diaz Skrevet 26. mai 2004 #21 Del Skrevet 26. mai 2004 Heisann Ruby. Så nydelig gutt du har, skjønner godt at du kan sitte og beundre han om dagen. Vil ønske dere alle lykke til på Riksen, håper dere får et fint opphold. Gleder meg til å følge med i dagboken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 28. mai 2004 Forfatter #22 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei på dere, og tusen takk for koselig hilsner monja, det er kjempemoro å se at noen har tid til å stikke innom her en tur innimellom. Alltid koselig med hilsner også, så tusen takk! Ja, tiden flyr avgårde, det skal være sikkert og visst. Vi skal døpe Ørjan 13. juni, og vi skal ha en dåpskjole som har gått i arv. Vi har kjøpt ny dåpslue da, siden det bare er jenter som er døpt i kjolen tidligere. Så hvis det kommer en gutt senere så har han også lue til kjolen. Gleder meg til dagen, det blir spennende, og dagen etter skal vi jo som jeg har nevnt tidligere inn på Rikshospitalet med lillegutt. Spisestua ble så utrolig bra, og den passet perfekt inn i stua vår. Nå er det liksom mer komplett. Måtte jo innvie den også, og serverte dette. Snakk om god og lettvint mat, kjempegdt med masse tzatsiki, nam! Investerte også i en kjøpmannsdisk, har tenkt på å kjøpe det lenge nå, men har liksom ikke giddet å gjort det. Men nå er den i alle fall på plass. Gleder meg til å invitere noen på middag... I dag skal vi ha komle og fårekjøtt til middag, mannen elsker det nemlig. Selv er jeg ikke helt begeistret for det, men det går an... Må jo ha litt variasjon i kosten, blir mye bruk av kjøttdeig og sånn her i huset. Kjøpte inn litt ingredienser til thai og indisk mat i går, så det skal bli spennende å prøve. Synes det er greit å ha et lite lager av tørrvarer, sånn så du får litt idèer på hva man kan lage. I morgen tror jeg vi skal lage Chicken Korma, har ikke hatt det tidligere, blir nesten bare tikka masala, og det begynner å bli litt kjedelig. Oj, mye matprat her, kanskje fordi jeg ikke har spist frokost enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 28. mai 2004 #23 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei du Stakk innom for å gi deg en som takk for skryt i diktboka mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #24 Del Skrevet 30. mai 2004 Takk for klemmen, *Tina*! Koselig! I dag har vi hatt en koselig, men litt travel dag alle tre. Først var vi i barnedåp for å se hvordan ting skulle gjøres. Det er jo bare 14 dager igjen til det er Ørjan's tur til å døpes. Trodde han kom til å bli utålmodig etter halvannen time i kirken, men han var så flink atte... Våken og blid var han, og gjorde mamma og pappa ekstra stolte. :D Da vi kom hjem fikk vi besøk av søsteren min og gutten hennes. Det er han som Ørjan er oppkalt etter. Han er tydelig stolt av det. Vi koste oss med vafler, og så gikk vi en laaaang tur med Ørjan i vogna. Veldig deilig vær og ordentlig varmt var det ute. Da vi kom hjem hadde det allerede gått flere timer, og besøket vårt måtte reise hjemover til Oslo. Rubymannen og jeg skulle egentlig lage middag, men i dag ble det bare noen brødskiver i stedet. Det er greit sånn innimellom, slipper alt stress og all oppvask av kjeler o.l.... Nå sover både Ørjan og Rubymannen, og jeg slapper av litt foran pc'en. Sitter og tenker på hvor heldig jeg er. En fantastisk sønn og en fantastisk mann. Hadde aldri forestilt meg dette da jeg var yngre, trodde aldri at jeg skulle få det så godt. Jeg må være den lykkeligste jenta på denne jord. :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 6. juni 2004 #25 Del Skrevet 6. juni 2004 Her kommer det en natt hilsen til deg. Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #26 Del Skrevet 8. juni 2004 Takk for en koselig hilsen, Trulselinemor! Håper at du også hadde en koselig helg. Nå begynner det å nærme seg barnedåpen, og jeg er veldig spent på hvordan søndagen vil utarte seg. Vi blir bare 11 stk. til kaffen, vi har ikke så stor familie, men det er jo egentlig ganske greit for da kan vi ha det hjemme hos oss. Har bestilt snitter, og så skal onkelen til Ørjan bake dåpskaken, han er baker nemlig. Dåpsgave har vi kjøpt for lenge siden, en tinntallerken med alle fødselsdata på med plass til bilde inni. I tillegg har vi også kjøpt en forsikring til ham. Det er en ekstra trygghet. Ellers så nyter vi sommerværet, det er jammen varmt om dagen. Vi skal nok ikke på noen ferie i år vi, er like greit å være hjemme nå som Ørjan er så liten. Kanskje det blir en sydentur neste år, hadde vært deilig. Faren min og stemoren min planlegger å kjøpe en leilighet i Italia, og de har sagt at vi kan bruke den så mye vi vil. Så vi gleder oss til det skjer, de har snakket om at det kanskje blir til neste år. Vel, det er vel på tide å lage litt middag. Skal bare ha pølser og potetstappe i kveld vi. Lettvint og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 10. juni 2004 Forfatter #27 Del Skrevet 10. juni 2004 I DAG HAR JEG OG RUBYMANNEN BURSDAG!!! Vi skal feire stille og rolig med en deilig kjøttpai i kveld. Ellers skal vi bare kose oss masse med Ørjangutten vår, og tenke på hvor heldige vi er som har hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 11. juni 2004 #28 Del Skrevet 11. juni 2004 GRATULERER MED DAGEN ..eller jeg får vel si gratulerer med gårdsagen! Håper dere fikk en flott dag :-) Jeg har jo fortsatt ikke fått somlet meg til å skrive dagbok her - men jeg følger meg på hva som skjer med dere, vet du! Det er så koselig å lese om Ørjan! I dag nyter jeg den store luksus - det lille gullet mitt har sovet hele natten - hun fikk mat kl 7.30, og sovnet igjen med en gang. Du verden så deilig det er å få en hel natts søvn innimellom! I tillegg ser det ut som om vi får en nydelig sommerdag, hva mer kan vi ønske oss? Ha en fin dag, Ruby - og riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 16. juni 2004 Forfatter #29 Del Skrevet 16. juni 2004 Tusen takk for koselig hilsen Ragnhils. Det er like hyggelig å lese hver gang du legger igjen en hilsen her i boka mi. Ja, det er deilig å få med seg nattesøvnen. Jeg må si at selv er jeg veldig bortskjemt der, siden Ørjan har sovet hele natten fra den andre natten han kom hjem... Han er jo så flink og snill! :enig_animasjon: På søndagen hadde vi barnedåp og det gikk kjempefint. Ørjan var helt stille og rolig, og sovnet til og med når vi satt oppe ved alteret. Han var så fin i dåpskjolen sin, og vi var skikkelig stolte av ham. Han fikk også så mange fine gaver, masse som blir morsomt å ha når han blir eldre. Han var så flink og snill, og gjestene koste seg ordentlig med ham. En helt perfekt dag! På mandag dro vi inn på Rikshospitalet for at Ørjan skulle ta en mr-undersøkelse. Vi var spente på resultatet, men selve mr-en ble ikke tatt før dagen etter. Derfor dro vi inn til Oslo sentrum, og der kjøpte vi en vippestol til Ørjan for dåpspengene. Vi har jo ikke kunnet ha det til ham tidligere pga. ryggen hans, men har fått klarsignal for det nå. Ellers så møtte vi stemoren min, var på cafe og gikk en lang tur gjennom sentrum. Veldig koselig. Dessuten kom den første ordentlige latteren hans denne dagen. Herlig! Tirsdagen var preget av venting, venting og atter venting..... Ørjan ble kjørt ned til mr kl. 08 og han kom opp igjen ved 10-tiden. Så ventet vi på at han skulle våkne, og det gjorde han ved 11-tiden. Så var det mat, og en lang ventetid på legen. Han stilte shunten hans sånn at han kan være mer oppreist nå, det er deilig for ham. Han har jo lagt mest, men nå kan han kose seg lenge på fanget og i stolen sin. Så ventet vi på røngten, plastisk kirurg og røngten igjen. Klokka 6 kunne vi endelig dra hjemover til Halden igjen. Og i dag fikk vi resultatene fra mr-undersøkelsen. Jeg gråt av glede da vi fikk de gode nyhetene, alt er bra med hodet og ryggen, ingen komplikasjoner der. Det var helt vidunderlig å høre, den lille gutten vår har vært så utrolig heldig, det er det ingen tvil om. Neste runde nå blir urologi på Berg gård om 1 1/2 uke. Da skal de sjekke at blæren hans tømmer seg ordentlig. Vi må være i tre dager neste gang, men det er helt sikkert ok. Det viktigste er jo selvfølgelig at Ørjan har det godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #30 Del Skrevet 22. juni 2004 I dag har jeg og Rubymannen 2-års bryllupsdag! Det er utrolig så fort tiden går, for to år siden ved dette klokkeslettet var vi faktisk i kirken og ga hverandre vårt ja. Det er min tur til å ordne i stand noe denne gangen, men vi skal feire på lørdagen. Det passer mye bedre, siden mannen jobber på hverdagene. Tenkte jeg skulle ordne i stand noe indisk mat og finne en flaske god alkoholfri vin. Vi skal jo ha gutten vår hjemme, og jeg synes ikke barn og alkohol går sammen uansett. Derfor velger jeg det alkholfrie alternativet, som jo smaker like godt... (og som ikke gir deg hodepine..) I morgen er Ørjan 3 måneder. På torsdag skal han vaksineres. Det blir spennende å se hvordan han reagerer på det. Han er ikke så veldig glad i de på helsestasjonen. Det virker som om det er noe med lukta der, for så fort han kommer inn dit blir han urolig. Han er jo ellers veldig rolig, så det er litt rart. Men vaksineres må han jo uansett. Ha en fin uke alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #31 Del Skrevet 24. juni 2004 I dag har Ørjan blitt vaksinert, og snakk om flink gutt. Et lite rynk på nesa, og så litt babling og et stooort smil. Han er jammen en tøffing den gutten der. Og spør om mamma var stolt av ham da? :enig_animasjon: Nå er det to måneder til neste vaksine, men det var jo ingenting å grue seg for det, ikke med en så flink liten gutt i alle fall. Nå er jeg lei regnvær altså, hvor er sommerværet? Noen som har sett det? Håper det blir bedre snart. Har jo ikke noe sommerstemning i det hele tatt. Og så nå til helga er det jo trebåtfestivalen her i Halden også.... Kom igjen med finværet, så vi kan kose oss med en liten bytur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 1. juli 2004 Forfatter #32 Del Skrevet 1. juli 2004 Hei igjen alle sammen! Endelig hjemme igjen, etter 4 dagers utredning med Ørjan ved Berg Gård (Barnenevrologisk seksjon ved Rikshospitalet). Vi dro altså innover på mandagen, og det var et sabla stress da vi skulle reise innover. Vi hadde bestilt taxi med sikkerhetsnett til bagen til vogna, for Ørjan kan ikke sitte i bilstol over lengre strekninger. Dette bestilte vi torsdagen før via kjørekontoret. Vi ringte til taxistasjonen kl. 6 for å sjekke at alt var i orden, men neeeeeiiiii da, de hadde ikke noe sikkerhetsnett de, og det var bare tull det! Vi sa ifra at da kunne de ha gitt beskjed tidligere, men det var jo slettes ikke deres ansvar.... De hadde aldri hatt noe sikkerhetsnett, og de hadde ikke tenkt til å kjøpe det heller. Skulle vi sikre barnet vårt, måtte vi bare kjøpe dette selv... Er det mulig? Og den uhøflige resepsjonisten. Det endte jo opp med at vi måtte ta toget innover, og vi kom nesten en time forsent. De må jo for f... skjønne at vi vil sikre det kjæreste vi har, at det kan være så forbanna vanskelig da. De skal få seg et avisstykke, det skal jeg bare love dere. Vel, de på Berg gård er spesialister på ryggmargsbrokk, og har med blære og tarm-funksjon og fysioterapi og gjøre. Så alt skulle sjekkes, og resultatene var de veldig fornøyde med. Ørjan må trene en del for å kunne bruke beina sine helt effektivt, han er nemlig litt stiv på baksiden av lårene, men vi skal trene med ham, så vi håper at det kan hjelpe. Til nå har han jo kun hatt en time fysioterapi pr. uke, og det har vært for lite. Men nå har vi lært oss mange fine øvelser med ham, og det gleder en mors og en fars hjerte når vi kan hjelpe gutten vår med å bli bedre. :klem2: Han slipper også foreløpig å kateteriseres, og det er kjempebra. Barn med ryggmargsbrokk får jo ofte problemer med dette, men det går greit med Ørjan nå, han klarer å få ut alt selv. Vi ska ta en ny sjekk før jul, så får vi se om det er like bra. Han tok også en CT av hodet sitt, fordi de mistenker at den ene siden av kraniet hans vokser fortere enn den andre siden. Det var snakk om operasjon, men i dag fikk vi beskjed om at vi heller skulle vente å se om det gikk tilbake av seg selv, det var visst store muligheter for det. Så kanskje han slipper det. Vi skulle i alle fall se det an i noen måneder, og så blir vi kalt inn igjen for en ny CT! Ellers så går det så bra med Ørjan, og det er så utrolig deilig å få gode nyheter. Han er jo like blid han også, og er utrolig tålmodig og snill. Og så blir han jo så stolt når han får skryt da. Nå sover han godt, det er nok deilig å sove i sin egen seng igjen. Det er det aller beste. Jeg synes også det var veldig deilig å komme hjem nå, det har vært 4 laaange dager, men det har vært lærerikt også, og til masse hjelp for gutten vår. Da er det absolutt verdt det. Vi slapp å ta toget hjem da. Vi fikk kjøre med ei kjempekos dame som hadde med seg sikkerhetsnett, og som skravla hele veien til Halden. Veldig trivelig var det, og hun kunne kjøre bil også. Deilig med noen som har forståelse for det vi sier ang. krav til sikkerhet med gutten vår. :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 3. august 2004 Forfatter #33 Del Skrevet 3. august 2004 Wow, over en måned siden jeg skrev siste innlegg. Tiden går jammen fort når man har barn. Før Ørjan kom til verden så var jeg jo innom her på KG hver eneste dag, gjerne flere ganger pr. dag, men det rekker jeg i alle fall ikke nå. Alt går bra her hos oss, Ørjan er allerede over 4 måneder gammel, og storkoser seg i sommervarmen. Han spiser grøt også nå, og det synes han er veldig godt. I går prøvde vi moset banan for første gang, og det var en stoooor hit! Han smattet og smilte om hverandre. Det er fantastisk å følge utviklingen hans. Det går jo så bra også, han er kjempeflink med fysioterapien, han jobber skikkelig, og det er veldig deilig å se at han koser seg med det. Vi har begynt å tenke på og bygge hus. Var og så på tomt i går. Vi må jo tilpasse boligen til Ørjan med tanke på fremtiden, det er bedre å være tidlig ute, enn å plutselig stå der om noen år. Nå ser det jo veldig bra ut med tanke på bevegelighet i armer og bein, han er bare litt stiv i hoftepartiet, men med den rette treningen og innstillingen så skal det helt sikkert gå bra. Har funnet drømmehuset på nettet også, og det er jo veldig fint å bygge, for da får man det jo akkurat sånn som man vil ha det! Håper det går i orden nå da, kanskje vi kan få flyttet før jul... Det hadde vært noe det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snexi Skrevet 3. august 2004 #34 Del Skrevet 3. august 2004 Heisan, ville bare legge inn en liten hilsen og fortelle at det var flott å lese dagboken din. Lenge siden jeg har vert innom her nå, og har ikke sett deg før, men ser vi har valgt skriblerier til slutt begge to, så derfor ble jeg litt nysgjerrig. Vel, vel. Kommer nok til å følge med dere videre. Nå er klokken snart halv ett, så ønsker deg en god dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 22. august 2004 #35 Del Skrevet 22. august 2004 Heisann! :-) Ble så glad når jeg fant dagboka di,for jeg har lurt veldig på hvordan det gikk med prinsen din etter at han ble født! Så deilig å lese at det går så bra som det gjør! Har selv en 6 åring som har vært utrolig mye syk opp gjennom årene og vet hvor slitsomt ting kan være om det ikke er bra! Han er en nydelig gutt Ørjan-kjekt å se bilder! Kos deg videre-jeg ser nok ofte innom! Klems fra Charmina 81 dager til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 14. september 2004 Forfatter #36 Del Skrevet 14. september 2004 Tusen takk for koselige hilsner, Snexi og Charmina. Kjempekoselig å se at noen er innom boka mi, selv om jeg ikke har vært så veldig flink til å oppdatere i det siste. Jeg holder nemlig på med Ørjan's hjemmesider, og det tar tid. Det går kjempebra med oss, vi har kjøpt oss leilighet, skrev under kjøpekontrakten i dag, og nå er vi kjempespente og veldig glade. Endelig har vi fått vårt eget, og det er helt innflytningsklart, trenger ikke å gjøre noenting, og det er i alle fall kjempedeilig. Vi flytter i midten av oktober. Ellers så går alt veldig bra med oss. Ørjan er flink til å trene, og prognosen hans er veldig positiv. Han er flink til å stå på fanget vårt, og strekker seg veldig mye, og det er et godt tegn. Han er svakest i hoftepartiet, men fysioterapeuten vil gjerne at han skal begynne å bruke et ståstativ så tidlig som mulig, for da får han automatisk den strekken som han trenger i hoftene. Han er bare litt liten enda. Han er kjempeglad i å trene, og vi oppmuntrer han og skryter av han, og han blir så enormt stolt! Det er så herlig å se utviklingen til den lille gutten vår, jeg er bare så stolt av ham! To tenner har han også fått, de fikk han når han var akkurat 5 måneder. Ikke har han klaget noe over det heller, bare sover hele natten som vanlig, og bare tygger litt ekstra på puten sin... Han skravler i vei, og vil gjerne at mamma skal være hos ham hele tiden, hvis jeg går på kjøkkenet en tur når han er i stua får jeg streng beskjed om at det ikke er lov.... He he, han er en bestemt liten gutt! Jeg synes det er helt herlig at høsten har kommet jeg. Jeg har lengtet etter regnfulle og mørke kvelder, og nå har de kommet. Jeg elsker høsten, det er min absolutte favorittårstid! Finnes det noe deiligere enn å krype opp i godstolen med lillegutt på fanget under et pledd, og bare kose seg sammen... Ikke her i huset i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 8. desember 2004 #37 Del Skrevet 8. desember 2004 Innom og ønsker dere alle en god adventstid Klem fra Charmina Martine 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 6. mars 2005 #38 Del Skrevet 6. mars 2005 Bare innom med en søndags klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå