Gå til innhold

Menstruasjonssmerter nesten hele tiden!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg begynt på p-piller kontinuerlig, for å sjekke om menstruasjonssmertene mine forsvinner. Det er et par måneder siden forrige mens, men jeg har fortsatt vondt. Også på tidspunkt hvor jeg ikke skulle hatt hverken mens eller eggløsning. Jeg har prøvd to p-pillemerker, men ingen fungerer 100%, da smertene ikke forsvinner.

Jeg har i tillegg mye vondt i det ene beinet, kjennes som voksesmerter. Både voksesmertene og menstruasjonssmertene blir mye sterkere når jeg må på do (men ikke når jeg må tisse).

Noen som har peiling? Jeg orker ikke å dra flere ganger til legen, som alltid kommer med denne "menstruasjonssmerter er normalt"-regla...

Anonymous poster hash: 279e7...e36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om henvisning til gynekolog, så får du mer tilpasset hjelp. Du bør få innvending ultralyd, og det bør tas hormonprøver.

Skrevet

Jeg har i tillegg mye vondt i det ene beinet, kjennes som voksesmerter. Både voksesmertene og menstruasjonssmertene blir mye sterkere når jeg må på do (men ikke når jeg må tisse).

Anonymous poster hash: 279e7...e36

desse linjene her setter meg på tanker om at du kan ha nerver i klem i ryggen, be legen om rekvisisjon til fysioterapaut, gå til en som kan manuellterapi, for det kan være at får du fikset på låsninger så ordner mye seg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått med konstante menssmerter i et par år nå. Hverken UL, hormonprøver eller lapraskopi viser noe galt, det er så frustrerende. Jeg ble også satt på p-piller og har nå mensen ca hver 3-4 mnd for da går det ikke lenger. Smertene som er der uavhengig av mensen er blitt bedre, men det går opp og ned, smertene som kommer ved mens er uforandret.

Jeg har en venninne som hadde det ganske likt, men hadde også vondt i ryggen, omtrent som noen får når de har mensen. Hun hadde faktisk en nerve i klem og fikk det bort kjapt hos en manuellperapeut.

Anonymous poster hash: 65e12...30d
AnonymBruker
Skrevet

Bytt lege? For det høres ut som en dust som ikke tar dette på alvor!

Med stråling ned i beinet og vondt ved avføring går også mine tanker til nervesmerter på noe vis.

Endometriose er kanskje også en mulighet?

Ville bedt om henvisning til gynekolog og evt kiropraktor/manuell terapaut. Du skal IKKE godta å ha så vondt, især når du ikke har vært ordentlig undersøkt!

:hug:

Anonymous poster hash: 0c83a...1b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...