Gjest diingo Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Jeg er plaget med tilbakevendende kviser i ansiktet. Jeg vil si jeg er heldig som bare har det der og ikke på bryst og rygg, men det er alikavel utrolig irriterende og sjenerende. Jeg kan ha dager der jeg er fin, men dette varer ikke lenge. For 2 uker siden begynte jeg med effaklar k som virket helt fantastisk, men desverre bare i en uke. Den uken var jeg veldig stresset og var overrasket over hvor god den var etter som det er når jeg er stresset det bryter mest ut. Men dette tok som sagt en deprimerende slutt og kvisene dukket opp igjen... Jeg har fått høre av andre med hudproblemer at noe av det jeg har i ansiktet kan tyde på akne, ettersom jeg har noen av og til som starter som kuler. Ellers er jeg hovedsakelig plaget med at jeg får små kviser, spesielt i pannen og på haken, men nå i det siste har jeg i tillegg begynt å få på kinnet, som er grunnen til at jeg har vurdert å gå til legen for å få sterke medisin. Skinclear er en gel jeg ELSKER. Kvisene forsvinner ofte på dagen, toppen 2 dager. Problemet er at denne tørker ut huden, svir og holder dem ikke vekke. Er det noen som har god erfaring med med forebyggende kvisekremmer, på resept eller uten?
Gjest diingo Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Jeg har i tillegg en del arr fra tidligere kviser, så om noen har tips til det også så er jeg evig takknemmelig
Foreveryoung Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Hei! Hva slags hudpleieprodukter bruker du til vanlig? Mange gjør den feilen og tror at det finnes en mirakelkur for kviser. Dessverre er det ikke slikt Om man bruker gode produkter, så vil man etterhvert se en stor forskjell (snakker fra erfaring). Mange vil nok anbefale deg en krem som heter Basiron. Produktet inneholder virkemiddelet benzoylperoksid. Årsaken til at kviser forsvinner ved bruk av Basiron er fordi viremiddelet dreper bakteriene, og ja det funker. Brukte det før. Men så kommer sideeffektene. Mange (!) får en allergisk reaksjon ved bruk av den. Den tørker ut og irriterer huden. Etser bort det øverste hudlaget. Til og med putetrekket mitt var bleket etter en natt med Basiron. Huden blir fort avhengig av virkemiddelet. Når man slutter på det, vil kvisene komme tilbake igjen (gjerne verre). Så ikke hør på tips rundt det. Sørg heller for å skaffe deg noen gode hudprodukter fra merker som MD formulation, Decleor, Dermalogica, Priori osv osv. Prøv med nattlysolje, som fåes på Life
Gjest diingo Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Hei! Hva slags hudpleieprodukter bruker du til vanlig? Mange gjør den feilen og tror at det finnes en mirakelkur for kviser. Dessverre er det ikke slikt Om man bruker gode produkter, så vil man etterhvert se en stor forskjell (snakker fra erfaring). Mange vil nok anbefale deg en krem som heter Basiron. Produktet inneholder virkemiddelet benzoylperoksid. Årsaken til at kviser forsvinner ved bruk av Basiron er fordi viremiddelet dreper bakteriene, og ja det funker. Brukte det før. Men så kommer sideeffektene. Mange (!) får en allergisk reaksjon ved bruk av den. Den tørker ut og irriterer huden. Etser bort det øverste hudlaget. Til og med putetrekket mitt var bleket etter en natt med Basiron. Huden blir fort avhengig av virkemiddelet. Når man slutter på det, vil kvisene komme tilbake igjen (gjerne verre). Så ikke hør på tips rundt det. Sørg heller for å skaffe deg noen gode hudprodukter fra merker som MD formulation, Decleor, Dermalogica, Priori osv osv. Prøv med nattlysolje, som fåes på Life Takk for svar Hva er denne nattlysoljen da? Aldri hørt om! Leste noe om at det var mye omega 3 i den.
Foreveryoung Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Nattlysolje får man i kapsler på alle Life butikker. Opprinnelig er det mot tørr hud og pms plager. Der har det faktisk hjulpet meg ganske mye. Pleier å få krampe i magen og vondt i ryggen rundt den tiden. I det siste har jeg ikke merket noe spesielt. I tillegg har den en fin effekt på kviser. Riktignok er det de som er grunnet hormoner. Har ganske ren hud, men får noen dype kviser som setter arr en gang i måneden. Disse har jeg ikke fått etter jeg startet på nattlysolje. Jeg bruker Efamol, som (jeg tror) er den beste typen du får tak i Norge. Men selvsagt må man ta vare på huden ellers også! Kun nattlysolje hjelper ikke veldig mye, men du vil nok se en forbedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå