Gå til innhold

Snokete husvert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp flyttet inn i en ny leilighet, en sokkelleilighet hvor husverten bor over oss. Han er en hyggelig nok fyr, men nå i det siste har vi fått han litt for tett innpå.

Han starter hver eneste dag med å jobbe rett utenfor enten kjøkkenvinduet eller stuevinduet vårt, og hvis vi ser ut når han står der får vi øyekontakt 8 av 10 ganger.

Alt dette er jo fint og greit (vel, nesten..), men vi har begynt å merke at han bryr seg med absolutt ALT som rører seg, uansett om han har noe med det eller ikke.

Her om dagen toppet det seg. Vi var på vei ut og hadde kommet ti meter utenfor innkjørselen da husverten kom løpende og ropte på samboeren min; "Per! Per! Har du sett dere har fått post?"

Samboeren gikk tilbake og sjekket postkassa, og der lå det jaggu litt post fra gårsdagen. Som vi visste om, men som vi ikke hadde giddet å hente enda.. Vi stusset, men tenkte han sikkert hadde stått der når posten kom.

Så, litt senere på dagen når dagens post hadde kommet, ble samboeren min igjen ropt tilbake når vi stod et stykke unna eiendommen.

"Kom og se her" sier husverten, og trekker opp et brev fra politiet av postkassa vår. "Har dere sett dette? Jeg vil ikke ha noe politi på døra altså!" (Brevet gjaldt en henleggelse av et mobiltyveri jeg anmeldte for en stund siden). Samboeren min ble så paff at han bare snudde på hælen og gikk, og tenkte ikke en gang på å spørre hvorfor i helvete han driver og overvåker postkassa vår. Neste skritt nå blir å kjøpe en låsbar postkasse, men jeg ser for meg at dette ikke stopper her. Hva gjør man med dette? Hjelp!

Anonymous poster hash: cffa3...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man flytter...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man flytter...

Veldig lett når man har bodd her i tre måneder og har kontrakt på tre år. Og - har du en leilighet vi kan flytte inn i?

Skrevet

Veldig lett når man har bodd her i tre måneder og har kontrakt på tre år. Og - har du en leilighet vi kan flytte inn i?

Lykke til...

Gjest HappyWaffle
Skrevet

hadde tatt meg en alvorsprat med han om at dere vil ha privatlivet deres for dere selv. hadde en sånn husvert jeg å som gikk å så inn vinduene og plutselig kunne stå i gangen, så hver gang jeg skulle dusje eller noe så måtte jeg jo låse døra for ellers kunne han stå der når jeg kom ut i bare håndkleet.

irriterende når det skal være sånn. å han har INGEN rett til å snoke på posten deres.

Skrevet

Jeg hadde iallefall kjøpt lås til postkassa, og kjøpt frosting til vinduene.

Jeg ville også, i første omgang på en vennlig måte) gitt beskjed om at vi henter posten vår når det passer oss.

Eller, aller helst forsøkt å finne noe annet, noe som ikke alltid er like lett.

• Liker 1
Skrevet

Dersom du ikke har mulighet til å si opp leiekontrakten før leieperioden er over, så har du virkelig gravd din egen grav.

Står det virkelig i kontrakten din at ingen av partene kan si opp leieforholdet?

Gjest C4r1n3
Skrevet

Lås til postkassen, persienner eller rullegardiner til vinduene og begynn å si ifra, høflig men bestemt. En alvorsprat om grenser må kanskje til dersom det ikke roer seg og dersom det ikke funker, så tror jeg dere må se dere om etter et nytt sted å bo om dere ikke klarer å leve med en snokete husvert.

Har hatt en dott til husvert før og lærte da at jeg ALDRI noensinne igjen skal leie et sted hvor husvert bor i samme hus, det blir bare problemer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lås til postkassen, persienner eller rullegardiner til vinduene og begynn å si ifra, høflig men bestemt. En alvorsprat om grenser må kanskje til dersom det ikke roer seg og dersom det ikke funker, så tror jeg dere må se dere om etter et nytt sted å bo om dere ikke klarer å leve med en snokete husvert.

Har hatt en dott til husvert før og lærte da at jeg ALDRI noensinne igjen skal leie et sted hvor husvert bor i samme hus, det blir bare problemer.

Sier meg enig.

Anonymous poster hash: b6872...816

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...