Gå til innhold

Champagne på kirketrappa

Skal dere drikke champagne på kirketrappa?  

1 stemme

1. 1. Skal dere drikke champagne på kirketrappa?

• ja
      15
    • nei
      18
    • vet ikke....
      4

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vurderte champagne på forhånd, men syntes det virket litt feil.... :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På meg gir det et inntrykk av at mange tenker kun på kirkebryllup når de tenker "bryllup".

Beklager men jeg synes faktisk det er en del utpreget sneversynte mennesker her inne!

Syns du det er rart at de fleste som tenker på bryllup tenker på kirken...? :o

For meg er det ikke et ekte bryllup uten at det er i kirken og uten at ekteskapet blir velsignet av Gud i hans hus, men jeg dytter ikke min mening nedover halsen på andre. Sneversynt eller ikke, man har jo et standpunkt man står for og forholder seg til.....

Jeg har ikke på noe vis tenkt å kommentere andres valg nedsettende, men du må jo forstå at når de aller fleste som gifter seg gjør det i kirken, så tenker de fleste på kirken når det snakkes om bryllup....

Skrevet
Jeg har ikke på noe vis tenkt å kommentere andres valg nedsettende, men du må jo forstå at når de aller fleste som gifter seg gjør det i kirken, så tenker de fleste på kirken når det snakkes om bryllup....

"de aller fleste"?

Det er faktisk slik at 1/3 av alle ekteskap i dag inngås borgelig så jeg er slett ikke enig i den kommentaren der! Jeg ser det ikke som åpenbart at man bare skal tenke på den versjonen flertallet velger.. Særlig når det er såå vanlig å gifte seg borgelig som det er!

Skrevet

Kjære Blåveis.. Du virker så provosert hele tiden!!

Det er vel og bra å ha forskjellige meninger... men innimellom virker det som du kverulerer bare for å gjøre det.....

Mulig det bare er meg...

Jeg synes det er suupert at man velger forskjellige løsninger etter hvilke synspunkter og meninger man har, og jeg synes det er veldig interessant å høre/lese hvordan og hva andre gjør, da kan jeg plukke opp tips under veis, men overse og droppe de forslagene jeg selv ikke liker!!!

Din dag, blir sikkert den beste dagen i ditt liv, med eller uten kirke og slør, akkurat som min blir det med!!

Lykke til med planleggingen.

blyg

Skrevet

2/3 er mer enn 1/3 sist jeg sjekket..det blir derfor "de fleste" :) eller er mattematikken min gal :klø: og i skrivende stund er det 82 % kirkelige bryllup her inne....absolutt de "aller fleste"

Skrevet
2/3 er mer enn 1/3 sist jeg sjekket..det blir derfor "de fleste" :)  

Det er stor forskjell på "flertallet" og "de aller fleste"!

Det er slett ikke min mening å verken kverulere...!

Og spesielt provosert er jeg vel ikke..?? Jeg bare kom med en gretten kommentar i dag tidlig som jeg har brukt resten av dagen på å forsvare.. :roll:

Skrevet

Er det bare oss som har fått beskjed fra kirka om at alkohol på trappa ikke er ønsket? Ikke at det hadde falt meg inn, visste ikke om den tradisjonen :oops: Wayah har ikke vært i så sinnsykt mange brylluper...

Skrevet
Er det bare oss som har fått beskjed fra kirka om at alkohol på trappa ikke er ønsket?...

Jeg tror ikke det er uvanlig å ha forbud mot dette, nei

Ikke at det hadde falt meg inn, visste ikke om den tradisjonen :oops: Wayah har ikke vært i så sinnsykt mange brylluper...

Det har ikke vært noe slik i noe bryllup jeg har vært i, så jeg tror ikke nødvendigvis det er svært utbredt tradisjon..

Slapp av Wayah! Det er ingenting du ha med i bryllupet ditt.. annet enn deg selv, mannen og noen til å foreta vielsen ;)

Skrevet
Er det bare oss som har fått beskjed fra kirka om at alkohol på trappa ikke er ønsket? Ikke at det hadde falt meg inn, visste ikke om den tradisjonen :oops: Wayah har ikke vært i så sinnsykt mange brylluper...

Hørt om noen kirker som sier dette. Sære greier..er jo bare snakk om en liten "skål" av brudeparet..skal jo ikke Drekke-drekke liksom

Alternativt kan man jo ta skålen når man ankommer lokalet :-) Det er vel likeså koselig og skålen blir likegod:)

Skrevet

Det er jo ikke kirken som bestemmer det! Det er forbudt å drikke på offentlige steder.

Skrevet

I de bryllupene jeg har vært, har de drukket champagne på trappa. Tror de aller fleste ser gjennom fingrene på dette hvis det er ønskelig fra brudeparets side! Tror ikke politiet kommer og heller ut champisen hvis de skulle se det.. :ler:

Men det er klart, noen prester opplyser sikkert om at det ikke er ønsket, og da hadde jeg seffer's respektert det :-)

Skrevet
Slapp av Wayah! Det er ingenting du ha med i bryllupet ditt.. annet enn deg selv, mannen og noen til å foreta vielsen ;)

:ler::ler: Det skal jeg klare!

Gjest Poirot
Skrevet

Nix.

Synes ikke det passer inn, og har heller ikke blitt gjort i noen av de bryllupene jeg har vært i. (Synes det er litt harry, jeg)

Skrevet

Nei.

Ikke er det noen trapp, ikke har vi tid (ny vielse kort tid etterpå), og ikke syns jeg det passer inn.

Men kanskje litt sprudlevann på vei til/hos fotografen... :sjarmor:

Skrevet

Vi venter med sjampisen til vi ankommer bryllupsfesten!

Skrevet

Nei det blir ikke aktuelthos oss, vi tar det 50 m legner bort i gata på festlokale

Skrevet
Nix.

Synes ikke det passer inn, og har heller ikke blitt gjort i noen av de bryllupene jeg har vært i. (Synes det er litt harry, jeg)

(Det synes jeg og..)

Skrevet

Vi hadde champagne på kirketrappa. Det ble en slurk for å feire oss selv og to slurker til ære for dem som tok bildet, og ferdig med det. Da vi spurte kirken om det var lov til å ha champagne på kirketrappa fikk vi til svar at det ikke var noe annerledes enn om vi skulle stått på vår egen trapp. Ettersom en vielse er en privat sermoni (lukket selskap)kommer ikke kirken under loven om drikking på offentlig sted. *Ikke verre enn at en restaurant kan servere ute*

Vet ikke om de selger den champagnen vi drakk, men den heter Blue Nun Gold Edition. Er kjempefin med bladgull som flyter rundt inne i flaska. Om den er god.....øh..... *liker ikke champis så godt jeg*

Lykke til alle kommende brudepar!

Gjest Poirot
Skrevet

En vielse er vel ikke noe lukket selskap. Hvem som helst har rett til å overvære en vielse, med mindre man har bestemt at det skal være forbudt for uvedkommede. På trappa er vielsen over, og man står på offentlig eiendom. Drikking på offentlig sted er per def ikke lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...