Gå til innhold

Sminke seg selv - Hva brukte / bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal sminke meg selv i bryllupet. Vi skal kun ha et lite bryllup.

Hva brukte dere av sminke?

Anonymous poster hash: 9d146...fcd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Primer

Foundation i normalfarge

Foundation i noen nyanser mørkere for kinnbein og panne

Mascara

Eyeliner

1 Øyenskygge over hele lokket

Lipgloss

Brynskygge

Anonymous poster hash: dcd79...119
AnonymBruker
Skrevet

Takk :) Ble du fornøyd med resultatet?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, veldig fornøyd ;) På forhånd øvde jeg meg mye med å legge eyeliner, for det var min største utfordring. Brukte pensel og en eyeliner i kremete konsistens.

-Først la jeg primer over ansiktet (Smashbox photofinish)

-Så la jeg foundation (mineralfoundation i pudderform) over hele ansikt, med den mørkere nyansen (her må man finne en som ikke blir tydelig brun eller orange/gul) lett på kinnben og i panne.

-Jeg skulle egentlig bruke en øyenskygge-primer (som jeg bruker til vanlig), men denne dagen droppet jeg den til fordel for å bruke pudder på øyenlokkene først som base- slik at skyggen ble lettere å legge om jeg bommet litt. Skalv nemlig litt når jeg sminket meg :fnise:

-Så la jeg eyelineren

-Øyenskyggen

-Forfrisket eyelineren der det trengtes

-Bøyde vippene lett med tang, og tok på mascara

-Lipgloss i en aprikosfarge over lypsylen rett før bilder o.l

Helt enkelt, og highlighter etc så jeg ble litt for mye. Bildene ble bra, men jeg skulle frisket opp sminken med et lag foundation i tillegg til det transparente pudderet som mattet ned- for på slutten av festen ser jeg på bilder at kinnet som jeg brukte til å gi klemmer hele dagen manglet litt sminke.

Det å sminke seg selv er nesten best, om du vil se ut "som deg selv", men sminkes du av andre så er prøvetime et absolutt alfa omega. Jeg hadde ingen muligheter til å bli sminket av andre, så jeg måtte sminke meg selv. Derfor brukte jeg tid på å finne en skygge som holdt, ettersom jeg ikke brukte flere skygger enn 1.

Anonymous poster hash: dcd79...119
AnonymBruker
Skrevet

Takk for utfyllende svar. Jeg bruker bare minerals foundation pudder til vanlig. Og er veldig fornøyd med det.

Jeg har lyst å se ut som meg selv, så kommer garantert til å sminke meg selv. Når vi har få gjester, blir det bare seende rart ut om jeg kommer sminka som ei dukke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...